• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust

Någon mer som har hemska sömnsvårigheter?? fjärde natten i rad nu där jag inte kan sova en blund utan att veta varför, känner mig klarvaken..

• mikamon
    skattenmust skrev 2016-04-02 07:57:34 följande:

Någon mer som har hemska sömnsvårigheter?? fjärde natten i rad nu där jag inte kan sova en blund utan att veta varför, känner mig klarvaken..

Ja eller jag vaknar väldigt tidigt varje morgon. I torsdags 04 och nu idag 6.30. Lite surt nör det är helg och man får sova ut men kroppen är för pigg :p

Sover gott annars
  • skattenmust
    mikamon skrev 2016-04-02 08:56:29 följande:
    Ja eller jag vaknar väldigt tidigt varje morgon. I torsdags 04 och nu idag 6.30. Lite surt nör det är helg och man får sova ut men kroppen är för pigg :p

Sover gott annars
    ahh, aså jag somnar bara inte...ligger å vänder å vrider mig, sedan kan jag somna till en liten stund, men vaknar till igen utan att veta varför..sedan vaknar jag med aptidigt när alla fortfarande sover...funderar om det är för att lillan rör så mkt på sig nattetid, för jag vet inte varför jag bara vaknar till, om å om igen...får ingen djupsömn..
  • skattenmust

Om nattsömnen störs av att lillan rör sig så kan jag mer än gärna stå ut med det Skrattande Hon är väldigt aktiv på natten, så jag funderar på om det inte är därför jag vaknar till titt som tätt, ligger som i en dvala...det känns som om jag somnar till, men sover inte riktigt ändå....Men som sagt, är det pga livlig nattbebis så tar jag det mer än gärna :)

• Nmg

Jag somnar ganska snabbt däremot är jag alltid pigg vid 7. Brukar aldrig kliva upp Så tidigt pp helgerna annars, och häromdagen vaknade hag 04;50! Brukar sova till minst 9 på helger och när jag ska jobba och ska upp typ 6:20 brukar jag vara typ medvetslös i vanliga fall.

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-04-02 09:33:07 följande:

Jag somnar ganska snabbt däremot är jag alltid pigg vid 7. Brukar aldrig kliva upp Så tidigt pp helgerna annars, och häromdagen vaknade hag 04;50! Brukar sova till minst 9 på helger och när jag ska jobba och ska upp typ 6:20 brukar jag vara typ medvetslös i vanliga fall.

ohh jag önskar att jag kunde få djup sömn, men föredrar ändå att känna lillan sjövild på nätterna, denna natten höll hon på som attan att jag började skratta ljudligt och fick kväva skrattet i täcket för att inte väcka dom andra, Hon är nattmänniska helt klart. Jag som varit så orolig att jag inte känt så mkt på dagtid, nu vet jag varför..hon vilar upp sig för nästa maraton, hahahaha
    Men jag går åxå upp tidigt som 06.30- 07.00 ...
  • Mika86

Blir inte störd på natten så men är ändå rätt trött på dagen.

Somnar osover som en stock, gubben kan väcka mig o undra vad det är (vet inte ens om det när jag vaknar,) han säger att jag verka ha jätte ont, vrider mig o gnäller tydligen extremt mycket

• Curlingmorsan

Jag sover också jättedåligt. Måste upp och kissa flera gånger varje natt och drömmer väldigt mycket. Drömmer en hel del i vanliga fall också men sen jag blev gravid är det helt sjukt. Känner mig aldrig riktigt utvilad när jag vaknar. Men har inga problem att somna och brukar ofta sova en liten stund på eftermiddagen.

• Curlingmorsan

Ja det här med namn är verkligen jättesvårt! Jag gillar namnet Sixten. Men min son hotade att flytta till sin pappa om lillebror ska heta Sixten. Han har en kille i sitt fotbollslag som heter Sixten som han tydligen inte gillar. :) Blir lite osäker på om det kanske blir för mycket med två X-namn, storebror heter Felix. Felix och Sixten funkar det? Gillar även namnet Ebbe men det funkar absolut inte då storasyster heter Ebba. En gammal kompis till mig som nu bor granne med mina föräldrar döpte nyss sin son till Sigge. Det gillar jag också, men känns dumt att ta hennes namn. Vi har inte umgåtts sedan högstadiet, men har varandra på FB och nu när hon bor så nära mina föräldrar så kanske vi kommer ses/umgås när vi båda är föräldralediga till hösten. Gahh att det ska vara så svårt med namn!!! Läste nog igenom närmare 1000 namn igår men hittar bara de här tre jag gillar, Sixten, Sigge och Ebbe. Han får nog helt enkelt heta Lillebror. ;)

Svar på tråden BF Augusti 2016