• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Har någon mer gjort bikarbonattestet ? Mika vet jag, stämde ditt haha? Jag är lite nyfiken på om testet stämmer nu när många vet kön hade det varit roligt o veta :D

• Serah

Hej tjejer. Sitter här superorolig på gyn akuten just nu. Ringde min bm igår som tid in mig idag för att lyssna på hjärtat för att lugna mig. Men hon hittade inget alls. Så nu sitter jag på gyn akuten. Jag är livrädd

• Zarizen
    Serah skrev 2016-04-01 08:22:01 följande:

Hej tjejer. Sitter här superorolig på gyn akuten just nu. Ringde min bm igår som tid in mig idag för att lyssna på hjärtat för att lugna mig. Men hon hittade inget alls. Så nu sitter jag på gyn akuten. Jag är livrädd

Hua, vad jobbigt!! Hoppas ni hittar hjärtat!!

Tack:)
    Mulan91 skrev 2016-04-01 08:01:01 följande:

Grattis!! :)

• Nmg

Men nej! Va jobbigt!! Stor kram!

• skattenmust

Serah hjärtat.....Det är jättesvårt att hitta hjärtljud i den vecka som vi är då bebis lätt kan gömma sig fortfarande, jag tror verkligen inte att det är något fel alls, men sänder sig en stor kram med styrka för snart ser du din lille sprattla där inne , Kramar om{#emotions_dlg.flower}
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-31 22:10:40 följande:

Skattenmust

Jo det känns skit hemskt att känna så o ändå ha jag innan känt att det räcker med barn nu haha vilka ilandsproblem vi har egentligen.

Nämnde för gubben igår om dessa känslor o han sa, "ja men varför ska detta va sista då" kändes ju bra men ändå tänker man på folks reaktioner om vi fortsätter föröka oss sen så han "det blir bra vilket kön det än blir" hade han sagt nåt annat hade jag blivit galen

hahaha jaa ilandsproblem, Men vet du snäckan, det viktigaste är att du å din man med familj är lyckliga oavsett om ni skaffar 10 barn. Min man har 4 systrar och 3 bröder, haha , du ska inte bry dig om vad omgivningen tycker, dom lever inte ditt, ert liv, det gör du, ni. 
    Håller med ang kön, jag hade blivit skogstokig om det skulle ha varit en "besvikelse" på något sätt. 

Mikamon- Meeen vilken fin bild på din söta lilla bebis , grattis till lyckat rul {#emotions_dlg.flower}
  • skattenmust

Att män vill ha pojkar har enbart med deras manliga ego att göra, - Titta på mig, jag har lyckats skapa en liten kopia av mig själv, klappa sig på axeln å känna sig nöjd. Vad dom senare upptäcker med flickor är att det oftast blir pappas lilla tös och ögonsten. 
    Jag känner mer å mer att jag inte vill ha fler barn, just för att jag inte mår så bra av att vara gravid tydligen, blir för orolig helt enkelt, försöker nästan stänga av graviditeten stundtals...Men min man vill ha en till, jag frågade honom- har du inge självbevarelsedrift?? hahahahahahaaha

Ni som vet kön, har ni bestämt namn??
    Vår lilla skatt ska heta Soroya Hjärta

• Anonym (Malin)

Var ett tag sedan man var in här, var på ul förra torsdagen och vi ska få en lillebror, lyckades pricka in samma datum 19 aug, som var uträknat från sista mensen, så det var skönt. Skönt också o se att allt var i sin ordning med den lille, även om han låg konstigt så jag fick skaka runt magen så han flyttade sig :)

Nu är det bara den där lilla detaljen med namn, tycker det är toksvårt med pojknamn!

• Mulan91

Serah vad tråkigt, hoppas att det går bra på gynakuten! Det ska nog gå fint ska du se <3

Haha jag som har svårare med tjejnamn :o men har inte spikat in varken kill eller tjej namn än.. Så svårt tycker jag haha :(

• Serah

Jag måste tyvärr meddela att jag lämnar er nu.

Är på väg hem från akuten nu. Två läkare har bekräftat att barnet är dött.

Jag bara gråter och gråter.hur ska jag förklara det här för barnen?!

Får vänta ända till tisdag för att ta tablett. På torsdag ska jag tillbaka till skukhuset

Jag kommer självklart följa er. Vill veta hur det går för er. Men det dröjer nog. Måste bearbeta lite först

Många kramar till er!!! Ta hand om er och lycka till med allt <3

Svar på tråden BF Augusti 2016