• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Curlingmorsan
    Mika86 skrev 2016-03-31 18:56:42 följande:

Snuttispluttis ja mycket ska man höra, pga fel kön ha man ju hört många gånger men aldrig pga tvillingar.

Skulle nog aldrig kunna göra en abort om det va ett friskt foster.

Skattenmust åh gud vad skönt att det ser så ljust ut för dig nu.

Helt klart att det ska mycket till om nåt gå fel nu, visst det kan ju göra det men är ju inte så vanligt tack o lov.

Jag har haft en jobbig känslosam vecka så är väl därför men igår kände jag vara deprimerande, ska detta va min sista graviditet verkligen ska vi "bara" få en flicka o fem pojkar, ska jag bara föda ett barn till, allt kändes så ledsamt att det skulle va slut nu, kände mig elak mot dottern som inte ger henne en syster o bröderna med då de önskade sig en syster till.

Är säkert bara gravidhormonsskit men alltså är det normslt att känna då undrar man

Känner precis samma! Jag har ju två barn sedan innan, en kille och en tjej, och sambon har två killar. Min sambo ville gärna ha en dotter och min dotter en lillasyster, men i magen bor en lillebror. Självklart är vi glada och lyckliga för det, utom möjligtvis min dotter, men just det där känslan att det var sista chansen. Jag blir ju 38 i år så här blir absolut inga fler barn. Men om du är 86:a som ditt nick antyder så har ju du många år på dig ännu. :)
  • Kela1981

Sambon kunde inte vara med på ul idag. När jag berättade för honom att det blir en lillasyster så såg jag verkligen besvikelsen i ögonen på honom. Vet att han gärna ville ha en pojke men va fan!? Så länge barnet är friskt så ska vi vara glada.
    Det känns sådär just nu att bära på ett barn som är mindre önskat av honom pga könet. Jag vill dessutom inte ha fler barn. Tycker inte alls om att vara gravid plus att vi egentligen bara har plats för 2 barn i huset.

Blä känner mig helt jävla urlakad och all glädje från ul är som bortblåst. Korkade karlskrälle!

• Mika86
    Curlingmorsan skrev 2016-03-31 20:58:21 följande:

Känner precis samma! Jag har ju två barn sedan innan, en kille och en tjej, och sambon har två killar. Min sambo ville gärna ha en dotter och min dotter en lillasyster, men i magen bor en lillebror. Självklart är vi glada och lyckliga för det, utom möjligtvis min dotter, men just det där känslan att det var sista chansen. Jag blir ju 38 i år så här blir absolut inga fler barn. Men om du är 86:a som ditt nick antyder så har ju du många år på dig ännu. :)

Skönt att man faktiskt inte va ensam om dessa känslor, känns tabu att känna så för män ska ju tydligen känna sig "gravidklar"

Tråkigt att du kännerså nu när du ändå har åldern emot dig, eller hur man säger utan att det låter illa.

Jodå är född 86 så fyller 3 strax innan sonen föds, men folk tycker att vi skulle varit "gravid klara" för typ 3 barn sen

Att ha 6 barn är kanske lite fel o ha såna här känslor då
  • mikamon

Idag var det RUL och vi fick se en kry liten bebis! Allt såg bra ut :) Det är troligtvis en tjej som tittar ut kring 1september. Blev bakåtflyttad med tre dar ungefär.

Min lilla blödning som jag hade igår behöver jag inte bekymra mig om!

Lillen suger på tummen :D

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-31 18:56:42 följande:

Snuttispluttis ja mycket ska man höra, pga fel kön ha man ju hört många gånger men aldrig pga tvillingar.

Skulle nog aldrig kunna göra en abort om det va ett friskt foster.

Skattenmust åh gud vad skönt att det ser så ljust ut för dig nu.

Helt klart att det ska mycket till om nåt gå fel nu, visst det kan ju göra det men är ju inte så vanligt tack o lov.

Jag har haft en jobbig känslosam vecka så är väl därför men igår kände jag vara deprimerande, ska detta va min sista graviditet verkligen ska vi "bara" få en flicka o fem pojkar, ska jag bara föda ett barn till, allt kändes så ledsamt att det skulle va slut nu, kände mig elak mot dottern som inte ger henne en syster o bröderna med då de önskade sig en syster till.

Är säkert bara gravidhormonsskit men alltså är det normslt att känna då undrar man

Tack så mycket rara {#emotions_dlg.flower} äntligen vänder det :)

hahaha jag känner igen den där känslan, detta bli sista så njut nu...sedan kommer en röst....sista??!! hahahahaha
    Men detta blir nog sista för min del, jag är ju lite "äldre" med, haha
    Känslosam vecka, jotack då är vi 2..hualigen...men av olika anledningar..
    jag är säker på att dina barn blir lyckliga för det lilla syskon som kommer :)
    Curlingmorsan skrev 2016-03-31 20:58:21 följande:
    Blir åxå 38 i sommar och känner att detta nog får bli sista för mig, även om min man vill ha en till sedan...
    Kela1981 skrev 2016-03-31 21:07:02 följande:

Sambon kunde inte vara med på ul idag. När jag berättade för honom att det blir en lillasyster så såg jag verkligen besvikelsen i ögonen på honom. Vet att han gärna ville ha en pojke men va fan!? Så länge barnet är friskt så ska vi vara glada.
    Det känns sådär just nu att bära på ett barn som är mindre önskat av honom pga könet. Jag vill dessutom inte ha fler barn. Tycker inte alls om att vara gravid plus att vi egentligen bara har plats för 2 barn i huset.

Blä känner mig helt jävla urlakad och all glädje från ul är som bortblåst. Korkade karlskrälle!

Förlåt mig men jag blir så jäkla förbannad på dessa män, var glad så länge du får ett friskt barn med fingrar å tår. Jag blev lite osäker på hur min man skulle reagera när vi väntade en tös, mest pga hans kulturella bakgrund, men han är jättelycklig , dock så pratar han om att han vill ha en till dsv en pojke med.
    Jag är inte heller så jätteförtjust i att vara gravid, Så himla trist att glädjen försvann pga av en karlslok,du får peppa dig själv med att allt såg bra ut på rul :) 

Å andra sidan hade min man visat det minsta att han blivit besviken så hade jag kokat över, alla barn är en välsignelse oavsett kön. Tänk hur många barnlösa det finns...näe hade min man yppat sig om det så vette fan om jag inte slängt ut honom. Meeen det e jag det å jag har ett hett temprament.

• Mika86

Skattenmust

Jo det känns skit hemskt att känna så o ändå ha jag innan känt att det räcker med barn nu haha vilka ilandsproblem vi har egentligen.

Nämnde för gubben igår om dessa känslor o han sa, "ja men varför ska detta va sista då" kändes ju bra men ändå tänker man på folks reaktioner om vi fortsätter föröka oss sen så han "det blir bra vilket kön det än blir" hade han sagt nåt annat hade jag blivit galen

• Curlingmorsan

Funderar också på det där med föräldraledighet. Tanken är att jag ska vara hemma ca 1 1/2 år, hade gärna varit hemma längre men kommer tyvärr inte att gå att lösa varken ekonomiskt eller med jobbet. Funderar på om det är smartast att sambon är hemma fredagar så han kan ta 3 dagar fl/vecka och att jag på så sätt har råd att spara en del av mina dagar under första året. Men får sätta mig och räkna ordentligt på det där, är ju som sagt en hel djungel.

• Mulan91

Grattis till alla RUL! :)

Jag fattar nästan ingenting av det här med föräldrapenning! Ska väl ta och sätta mig in i det snart.. Och det här är ändå andra gången haha!

Min blödning har jag inte fått nåt svar på riktigt än, vi väntar på svar på min urinodling men jag har inte märkt av något mer. Förhoppningsvis var det inget! Bara nåt kärl som inte hängt med som skrevs tidigare :)

Tråkigt att kön spelar så stor roll egentligen :/ alla barn är vackra och i slutändan bryr man sig ju inte ! Killar spec verkar ha någon grej där de gärna vill ha pojkar haha whyyy? Grattis till oss alla vi har friska barn i magen verkar det som, det är det viktigaste! Kramar

• Zarizen

Grattis alla till lyckade ultraljud!!

Jag var övertygad om att jag skulle få en tjej, har ju en pojke sen innan. Min sambo ville oxå ha en tjej. Vi ska inte ha några mer barn (var svårt nog att kämpa oss fram till detta och jag är 36 nu oxå). Men så blev det en lillebror till. Och självklart är vi glada för det. Jag menar, vi skaffade ju inte ett barn till pga könet! Utan vi skaffade ett barn till just för att vi ville ha ett BARN till :) Friskt och välskapt, sen blir det vad det blir :)

• Mulan91
    Zarizen skrev 2016-04-01 07:28:52 följande:

Grattis alla till lyckade ultraljud!!

Jag var övertygad om att jag skulle få en tjej, har ju en pojke sen innan. Min sambo ville oxå ha en tjej. Vi ska inte ha några mer barn (var svårt nog att kämpa oss fram till detta och jag är 36 nu oxå). Men så blev det en lillebror till. Och självklart är vi glada för det. Jag menar, vi skaffade ju inte ett barn till pga könet! Utan vi skaffade ett barn till just för att vi ville ha ett BARN till :) Friskt och välskapt, sen blir det vad det blir :)

Grattis!! :)
Svar på tråden BF Augusti 2016