• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Välkommen Line9!

Mulan: jag har hört att bristningar är ärftligt så det spelar väldigt liten roll om man smörjer eller ej.
    Hoppas det är så för jag fick inga med dottern och än så länge är det lugnt denna gången också. Smörjer bara när det kliar och inte annars. Har alltid varit dålig på det där :)

• skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-04-02 20:55:19 följande:

Jag pendlar mellan irriterad och kärleksfull flera gånger på en dag. Men det var samma sak när jag väntade vår dotter så sambon vet vad det beror på och tar det inte på så stort allvar :)
    Tror att det har att göra med att jag förbereder mig mentalt på att bebis ska komma så då vill jag ha allt ordnat. Irriterar mig mest på praktiska saker som han inte gör på samma sätt som jag.
    Vi hade det rätt kämpigt när jag väntade dottern och precis efter att hon var född men denna gången så försöker jag att behärska mig mer för nu kan jag ju se det löjliga i många av mina tankar ;)

Angående klåda så tror jag att klådan på magen får nog alla gravida förr eller senare och det har väl att göra med att huden töjs ut. Graviditetsklåda är något annat tror jag och tecken på graviditetsdiabetes? Nu bara gissar jag så rätta mig gärna om jag nu säger fel :)
    Att smörja brukar hjälpa men den där oljan hjälpte aldrig mig utan fick använda riktigt fet body butter för att det skulle lägga sig. Tror fortfarande den där flaskan med olja står här nånstans. Skitdyr och helt onödig tyvärr :(

Ja nu är jag sjukt jävla irriterad IGEN, vad e det för fel på människan??!!! Nej han gör inget så som jag tycker det ska vara, för ha kan tydligen själv, fan aså. ska man behöva slita dammsugaren ur handen på han å visa hur man gör?? HAHAHAHAH rasande, ringde syrran å skrek, snart slänger jag ut honom!!!

stör ihjäl mig, känns som om jag är den enda med hjärna av oss 2, så simpla enkla saker å detta surandet då man säjer ngt, då han tar ALLT ta mig fan som kritik.

Klåda på magen just får nog det flesta gravida som Kela1981 säjer, det drar i skinnet som töjer sig, helt normalt. För mig så funkar olja jättebra, och det håller bristningar borta iallafall för mig :)
    Mulan91 skrev 2016-04-02 21:21:27 följande:

Kela1981: jag är precis likadan haha! Tycker det är lite jobbigt för jag är inte riktigt mig själv, är oftast en glad person men nu känns det som att man e irriterad hälften av tiden... Ska bli skönt när man slipper alla hormoner sen! :) man får göra som du säger och behärska sig haha efter en stund kan man se att man kanske var lite löjlig tidigare :P

Jag har inte fått någon klåda än. Tycker inte riktigt att oljor hjälper mig, känns ändå torrt på nåt sätt. Jag använde "cocoabutter" förra graviditeten och innan. Fick knappt bristningar då och än så länge har inga dykt upp heller :) den är riktigt fet haha det enda som inte får mig att känna mig torr! :)

Jag brukar åxå vara son bitter subba typ..men han verkar inte fatta speciellt mkt längre heller...jag har inga nya bristningar men jag har några små just vid blygdbenet som syns nu, men inte blå eller så, och under bikinilinjen :) Hoppas på att inte få några nya.
    Line9 skrev 2016-04-02 21:23:27 följande:

Hej, hoppas det går bra att jag hänger med här i eran tråd. Jag har bf den 28 Juli men det kan ju lätt hända att bebis kommer i augusti. Jag själv stannade i magen 21 dagar efter bf. Hoppas på att det inte är ärftligt hehe.
    Jag är 21 år och bor i Uppsala med min sambo och våran hund. Vi är i vecka 24 (23+1) :)

Välkommen in i tråden, jag är nog den som är mest aggro här inne, men åxå orolig å jäkligt glad emellanåt, haha 
    Kela1981 skrev 2016-04-02 21:40:56 följande:

Välkommen Line9!

Mulan: jag har hört att bristningar är ärftligt så det spelar väldigt liten roll om man smörjer eller ej.
    Hoppas det är så för jag fick inga med dottern och än så länge är det lugnt denna gången också. Smörjer bara när det kliar och inte annars. Har alltid varit dålig på det där :)

Hmm, e du säker på att det är ärftligt? fick ytterst lite med sonen och inget med dottern som är älst...däremot stor skillnad på viktuppgång, med dottern 12 kg, inga bristningar, med sonen 23 kg, liite bristningar...

• skattenmust
    skattenmust skrev 2016-04-02 21:56:04 följande:
    Jag brukar åxå vara son bitter subba typ..men han verkar inte fatta speciellt mkt längre heller..

Blev fel, jag brukat inte vara en bitter subba typ, men han verkar inte fatta speciellt mycket längre..
  • katrinp

Hejsan tänkte hoppa in här om det är okej ???? Är beräknad till den 14 Augusti

• skattenmust
    katrinp skrev 2016-04-02 22:12:50 följande:

Hejsan tänkte hoppa in här om det är okej ???? Är beräknad till den 14 Augusti

Välkommen in :)
  • Mulan91

Jag har också hört att bristningar är ärftligt... Men också teorier på att vikt, ålder och hudens torrhet spelar in... Så tror det varierar kraftigt! Man får väl helt enkelt testa sig fram :) vissa bhvr inte smörja in sig och andra kanske gör det utan resultat. Men det kan ju aldrig va dåligt med att smörja in sig tänker jag :) iaf om man har en bra och hälsosam produkt!

Välkomna in alla nya :) jag skulle nog inte beskriva mig som den som är mest aggro som skattenmust sa precis xD vet inte vad jag ska kalla mig men är en mamma på 24 som väntar andra barnet, jag är en föredetta prof. dansare som nu jobbar inom vården. min sambo fick sitt första barn när han var tonåring precis som jag. Det här är vårt första barn tillsammans :). Sammanlagt har vi snart 4 barn i hushållet. vi är lite speciella för vi är väldigt skeptiska till vaccinationer (beror på omständigheter såklart) och vi kan vars väldigt samhällskritiska :) d va lite om oss haha :)

Jag startade den här tråden eftersom typ alla andra trådar var stängda och inaktiva, och här har det rullat på bra! :) många har man skrivit med länge och många är också nya. Vi välkomnar alla och tycker det är en hel del sköna blivande morsor här om jag får säga det själv haha :)

Grattis allihop !

• katrinp

Tack så mycket? själv fick jag ganska mycket bristningar med min son dessvärre så är beredd på att det kommer att bli ännu fler denna gången. Har redan blivit nästan lika rund om magen som när jag var höggravid med sonen... vet ni andra vad ni väntar för något? Till oss sa de att de inte skulle berätta pga risk för selektiv abort så har ingen aning vad som sprallar runt i magen.

• Mulan91
    katrinp skrev 2016-04-02 23:12:42 följande:

Tack så mycket? själv fick jag ganska mycket bristningar med min son dessvärre så är beredd på att det kommer att bli ännu fler denna gången. Har redan blivit nästan lika rund om magen som när jag var höggravid med sonen... vet ni andra vad ni väntar för något? Till oss sa de att de inte skulle berätta pga risk för selektiv abort så har ingen aning vad som sprallar runt i magen.

Gör man så? Kanske beror på vart man går? De flesta i tråden har tagit reda på könet under RUL, vissa tidigare... Jag själv vill inte veta kön så det var mitt eget val annars hade de talat om det under ultraljudet... Jag går till Mama Mia i Stockholm
Svar på tråden BF Augusti 2016