Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

BF Augusti 2016

Nu känner jag mig lite smått ilsken! Jag antar att det är hormoner som spökar plus min personlighet antar jag. Men är det bara jag som får meddelande från folk som aldrig annars hör av sig och helt plötsligt undrar hur du mår, eller hur det går? jag blir galen, om du inte brydde dig innan jag blev gravid varför ska du bry dig nu? Jag bryr mig ännu mindre sen jag blev gravid. 

Och kommentarer som "Vi väntar på honom" och "Ska han inte komma snart" får mig att se rött. STRESSA INTE MIG, jag mår dåligt som jag gör redan. Han kommer när HAN är redo, inte när jag är det, för då hade han varit ute redan.

• Misszandra
    moen skrev 2016-07-26 16:35:34 följande:
    Ja folk som annars aldrig bryr sig eller hör av sig gör det helt plötsligt nu! Det värsta är när dom säger "åååh vi borde ses någon dag".. nej de borde vi inte. Har lust att be dom dra åt helvete faktiskt :O
    Jaaa exakt! Det känns bara så falskt från deras sida att helt plötsligt "bry sig". Blir bara galen och tkr inte alls det är trevligt.
  • Misszandra

Jag har inte heller gått ut med det på Facebook men ryktet sprider sig nästan lite för snabbt iallafall. Jag är lite rädd för vad sociala medier gör med ens bilder, så det lär nog inte ens komma upp bild när han är född, jag kommer ju självklart skriva till de som berörs när det är på gång och de jag tkr förtjänar att veta när han är född, kanske det folk tror man gör om de plötligt "bryr sig".

Jag har knappt någon kontakt med min äldsta bror pga väldigt många anledningar, jag bestämde mig iallafall att berätta att jag var gravid i slutet på januari, det var då vi sist hördes, och nu hörde han av sig för nån dag sen, mitt i natten. Likadant med min faster, snackar ytterst sällan med henne, när jag råka stöta på henne för några månader sen så sa hon varken grattis eller frågade hur jag mådde, idag började hon plötsligt bry sig, känns bara falskt för mig. Även gamla vänner som också skriver och vill ses, jo visst. Skulle inte tro det va!

• Misszandra

BF om en vecka, var hos bm idag och min bebis är inte heller fixerad och detta är mitt första barn. Tycker det känns lite konstigt, men så är det väl ibland. 

Minns ni era SF-mått från vecka 40?

• Misszandra

Kan meddela att här blir det nog också en bebis inom de närmsta dagarna, jag var inne på förlossningen imorse och det konstaterades att jag var öppen 1cm, och tappen var 1cm lång. Hon gjorde nog en liten hinnsvepningen för fy vad hon "grävde" och det gjorde ont som tuuusan. Och efter fick jag ut slemmigt blod. Fick med mig en tensapparat hem och ligger nu med den och försöker andas genom mina värkar. Kommer nog ta sin tid, men jag hoppas han är ute inatt!

• Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-07-31 16:23:12 följande:

Hej ni två nya och välkomna till augustitråden :)

Misszandra när var du beräknad? Spännande, lycka till med allt! <3 spännande det vart i tråden, nu händer det grejer hihi!

Jag är beräknad på onsdag så jag har ju inte långt kvar, jag har med andra ord gått nästan hela. Tusentack, jag hoppas att latensfasen inte blir allt för långdragen, ungefär 12-13h sen jag började kunna klocka mina värkar. 
    Nmg skrev 2016-07-31 16:29:25 följande:

Men vad spännande! Åh jag vill Oxå!!

Jag förstår det :D det är ju detta man väntar så länge på, när har du bf?
  • Misszandra
    Mal Mal skrev 2016-07-31 17:00:38 följande:

Misszandra
    Jag har också onsdag som bf. Har för mig att det var 1-2 till med samma bf-dag.

Längtar såååå mkt! Vissa stunder känner jag mig lugn, lycklig ja harmonisk, det sker ju snart oavsett. Andra stunder känner jag mig bitter, deppig och rastlös.

Jaa visst är det så. Spännande att vi är några st med samma BF-dag. Jag var exakt likadan. Ena stunden kändes det okej, jag accepterade att jag får gå över tiden och kanske på igång satt, andra stunden så grät jag hysteriskt över hur trött jag var både i kropp och knopp och ville bara få igång det. 
    Hallonpajen skrev 2016-07-31 17:23:14 följande:

Lyckas du vila Misszandra? Det har ju jag misslyckats med två gånger under mina latensfaser... :/ otroligt spännande att följa er nu!

Eftersom jag fick citodon med mig hem från fl så lyckades jag sova lite på dom. Men knappt sovit alls inatt och la mig i ett bad innan och slumrade till mellan värkarna men det är verkligen svårt att slappna av. Jag får nog snart ringa fl ingen och höra om jag kan komma in och få nya tabletter annars klarar jag inte natten. 
  • Misszandra

02.34 kom min älskling till världen.

Allt började igår natt med värkar, åkte ju in till fl på morgonen och var öppen 1cm. Åkte hem och lyckades både tvätta, diska och laga mat med hjälp av sambon. Åkte in till fl på kvällen igen då jag tyckte det hade blivit värre och behövde citodon och sömntablett, det visade sig att jag endast öppnat mig 0.5cm på de 12-14h. Åkte hem vid 22, tog citodon och sömntablett, använde både värmekudde och tensapparat även bad men jag hade så ont att jag klarade inte av att vara hemma längre. Åkte in till fl vid 01. Var fullt öppen och han föddes som sagt 02.34. De sista 8.5 cm gick snabbt som satan.

Ligger nu på BB med min guldklimp i famnen<3

• Misszandra
    moen skrev 2016-08-01 09:38:08 följande:

Igår 15.51 kom våran tjej! 3520 tjock och 50 lång ;) blev en Juli bebis istället för en augustibebis <3 Va en underbar förlossning! Ni har verkligen något att se fram emot :)

Misszandra, grattis! Vi båda fick 2 dagar tidigare än BF <3

Lite komiskt att vi båda fick två dagar innan bf och att våra bebisar vägde exakt samma, min pojk var dock 1cm längre än din flicka!

Stort grattis till er, antar att ni svävar på moln precis som vi?

Tusentack allihopa! Jag hade också en väldigt positiv upplevelse, det var inte alls så jobbigt som jag hade förväntat mig! Och som sagt, det gick snabbt på slutet. Annars hade jag nog inte skrivit så haha. Trodde inte heller att jag skulle va hemma till fullt öppen, när jag kom in förväntade jag mig att jag åtminstone hade öppnat mig till 4cm och att jag iallafall var på god väg, detta är ju mitt första barn så jag visste ju inte hur de olika värkarna kändes innan. Om ni är intresserade av en lite mer detaljerad förlossningsberättelse så skriver jag det gärna! Som sagt, väldigt positiv upplevelse.
Svar på tråden BF Augusti 2016