Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

BF Augusti 2016

Det känns skönt att man inte är ensam om detta, ibland känns det som att det aldrig ska bli bättre, att han ska vara sån här för alltid.

I början av fasen så sov han knappt på dagen, nu sover han jättemkt. Men mellan insomningarna så hinner han bli övertrött och riktigt gnällig. Sjungit "broder Jakob" tusen gånger och vaggat honom till söms, för det blev han lugn av.

Jag känner igen mig jättemkt i vad ni andra skriver, han kan också vägra äta och bara skrika fast än han verkar hungrig. En vecka idag, måtte det ta slut snart.

Nån dag log han bara en gång, bara gnäll. Nu börjar han bli mer glad även fast det är mer gnäll än lycka för tillfället, kanske håller på att ta slut?

• Misszandra
    moen skrev 2016-10-15 12:09:29 följande:

Lycka! Min stora lilla tjej sitter själv! Va sjukt det känns <3 hon som fortfarande inte vill lyfta huvudet när hon ligger på mage men vet att hon kan när hon ligger på axeln och så. Men sitter?! Själv?!! :D

Hur gammal är hon? Menar du om du sätter henne på golvet så sitter hon kvar? :0 
  • Misszandra
    moen skrev 2016-10-15 16:03:19 följande:
    Hon är ju en dag äldre än din. Ja nu jäklar kan hon sitta :D hon är precis som jag, hoppade över krypandet och satte sig direkt! Hon kommer väl åka på rumpan som mig också då haha
    Åh herregud haha. Här går det undan! Brukar de sitta redan som 2,5 månad gamla? Min vill resa sig hela tiden när man har honom halvliggandes och han sitter själv i ens knä men inte helt själv.
  • Misszandra
    moen skrev 2016-10-15 16:03:19 följande:
    Hon är ju en dag äldre än din. Ja nu jäklar kan hon sitta :D hon är precis som jag, hoppade över krypandet och satte sig direkt! Hon kommer väl åka på rumpan som mig också då haha
    Fan haha, jag blev lite nervös så var tvungen att kolla upp det, hittade en tabell och att sitta själv är 5-6 månader tidigt, och din är inte ens 3. Hon måste ha en väldigt stark rygg och mage! Va roligt när det händer grejer :D känns lite som att det händer smågrejer hela tiden men inga såna stora, det känns som han försöker vända sig men klarar inte det riktigt än.

• Misszandra
    moen skrev 2016-10-15 21:11:41 följande:

Btw, flera i mammagruppen sitter bra också. Ena är 4 månader och sitter helt själv, andra 3 månader och sitter med stöd och kryper kortare sträckor. Så vet inte hur väl den där tabellen stämmer Misszandra :)

Nej den känns ju lite galen då om många är så tidiga och "vanligen" är 7-8 månader. Först när jag läste det tyckte jag det verkade långt fram, finns ju de som går vid 8 månader liksom. Men gud vad roligt, och spännande nu. Alltid roligt när  något så stort händer, man sitter ju själv och "väntar" lite på nästa stora steg liksom! :D 
  • Misszandra
    moen skrev 2016-10-15 21:11:41 följande:

Btw, flera i mammagruppen sitter bra också. Ena är 4 månader och sitter helt själv, andra 3 månader och sitter med stöd och kryper kortare sträckor. Så vet inte hur väl den där tabellen stämmer Misszandra :)

Min son sitter ju bra med lite stöd, sitter han i mitt knä och bara håller mina händer så sitter han bra. Sen ålar han liksom sig fram, skulle inte kalla det krypa men han tar sig sakta framåt. Den tabellen kanske är gammal och barn är tidigare idag? Jag vet inte.
  • Misszandra

Jag undrar om ni läser böcker om barn? Jag har köpt två böcker, ena om barnens språng men trodde den gick mer ingående när de var små men det handlade mer om när de blev äldre och en matbok som verkligen varit nyttig att läsa, inte helt klar för man har ju en bebis som avbryter lite då och då! :D men har ni läst några som ni rekommenderar?

• Misszandra
    Moorii skrev 2016-10-16 02:08:25 följande:
    Ingen bok har jag läst, men har appen wonder weeks, den går igenom alla faser och utvecklingssteg. Rolig och bra läsning!
    Åh tack, ska kolla upp det. Tkr det är så intressant att läsa om sånt! :)
  • Misszandra
    Mal Mal skrev 2016-10-16 05:57:31 följande:

Någon som har provat en Lolaloo? Funderar på en eftersom bebis ibland behöver sova men har svårt o komma till ro, ibland pga skrikig/arg tvååring till storebror men sen är det så ändå i perioder.. Slutar man vagga så blir han ledsen. Han älskar att sova i selen o hänga gungande.. Hur som helst, någon som provat en sån?

Faktiskt aldrig hört talas om den innan men googlade lite och den verkar helt klart intressant, om den nu fungerar på ens barn. Min son är likadan, jag måste vagga honom i babysittern annars vaknar han och ligger man i sängen måste man buffra honom i rumpan, och han sover bara när man går med vagnen så fort man kommer in så vaknar han. Var hittar man sån?
  • Misszandra

Idag speciellt men även vissa andra dagar vägrar min son äta från mitt vänstra bröst, det är alltid vänster också. Idag har han totalvägrat hela dagen, den är totalt sprängfylld nu. Har ni varit med om att era barn gör så? Eller vet ni vad det kan bero på? Man blir ju nervös!

Han bara skriker och vrider huvudet ner i madrassen eller åt andra hållet, men ger jag andra bröstet så tar han det direkt. Blir galen, har testat olika ställningar, liggandes i sängen, sittandes med amningskudde även sittandes i mitt knä vänd mot mig men han vägrar! :O hjääälp ..

Svar på tråden BF Augusti 2016