• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis

Känner samma med kläderna Kela! Alla de där lite för dyra köpen av kläder som inte användes så mycket känns mycket mer befogade nu ;)

Jag som tycker det är jobbigt när dottern kissar på skötbordet. Kan tänka mig vilken fontän det kan bli med en pojke :P

Förra förlossningen hade jag jättemycket nytta av förlossningsbrevet. Ville ha lugn och ro till meditation och värkhantering så det var skönt att bm visste hur vi ville ha det utan att jag behövde prata en massa med henne.

Jag skrev korta punkter i mitt brev. Typ om: första barnet, sen avnavling, att vi inte ville se nåt äckligt (haha), om smärtlindring osv.

• Mika86

Snuttispluttis haha ja det är väldigt lätt att bli nerkissad då det typ blir en fin båge som träffar en perfekt

Med första barnet skrev jag med typ korta meningar, så lite personal som möjligt, ville ha lustgas, bad o eda. Va väl typ det jag kunde komma på dåallt va så "nytt" sen att det inte alls blev som jag planerat är en annan sak o därför nu gå skit svårt att ens skriva nåt.

Sen avnavling, vad innebär det i tid? Typ 15 minuter efter?

Jag hade superbra kontakt med min BM vid tredje förlossningen men vid andra va det en tjurig tant som inte ville nåt eller lyssna.

Kan man skriva i förlossningsbrevet att man inte vill ha en särskild BM?

• Mulan91

Tycker du ska skriva ner det och allt annat du önskar. De får göra sitt bästa men man kan nog inte kräva att ALLT går att följa liksom :) jag ska iaf göra så haha :)

• Mika86

Mulan tack då ska jag skriva det, va samma BM vi hade när förra barnet föddes fast på BB o hon tjurade över att jag ville åka hem efter tre dagar o typ idiotförklarade oss o tyckte att jag måste vila.

Tidig hemgång o en trevlig BM är nog enda önskemålen jag har

• moen

Avnavling? Antar att det är när man klipper navelsträngen? Varför vill man göra sen? :) kan ju inget om sånt här haha..

• Mulan91

Står typ att barn som avnavlas för snabbt mår sämre än de som avnavlas senare, alltså att det påverkar barnen i senare åldrar.. den sista näringen i navelsträngen hinner liksom inte tas upp av barnet innan den klipps av. Hade ingen aning om det heller förrän någon tog upp det här på forumet!

• Mulan91
    Mika86 skrev 2016-04-23 12:27:26 följande:

Mulan tack då ska jag skriva det, va samma BM vi hade när förra barnet föddes fast på BB o hon tjurade över att jag ville åka hem efter tre dagar o typ idiotförklarade oss o tyckte att jag måste vila.

Tidig hemgång o en trevlig BM är nog enda önskemålen jag har

Kärring!! Haha
  • Hazel Grace

Märker hur mitt humör börjar skifta nu.. Var på fest igår där en kille fick mig att framstå som en idiot och jag blev så jävla förbannad och irriterad! Sen när jag kommer hem så berättar jag för min sambo om grejen och han har mage att ställa sig på hans sida och tyckte att jag överreagerade. Är i vanliga fall en ganska lugn och sansad person men nej, nu kan jag inte vara snäll. Är just nu i ett "hatar alla" mode och skjuter laser med blicken...

• Mika86
    Mulan91 skrev 2016-04-23 14:32:06 följande:

Kärring!! Haha

Haha ja man kände verkligen det då att henne orka jag inte med igen, kändes som hon tog oss för förstagångsförälder o inte fembarnsförälder.

Hade henne när andra pojken föddes, min BM skickade upp mig för igångsättning pga högt bltr o förvärkar o sa att de skulle sätta igång mig, fick gå där i typ 8 timmar innan de gjorde nåt alls
  • mikamon

Min lilla bebbe verkar tycka att det är roligt att studsa mot urinblåsan, gärna när man är ute på en långpromenad. Blir kissnödig men väl hemma så går kissnödigheten över lika fort. Har också fåtal ggr känt en tryckande känsla neråt. Det gör inte ont men det är inte behagligt heller. Hen buffar gärna mot ljumskarna så jag antar att hen trivs bäst långt ner i magen :p

Svar på tråden BF Augusti 2016