• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Här är en bebis som sätter sig på min blåsa i alla fall :) Helt plötsligt så blir jag så akut kissnödig och sen kan det släppa lika fort igen ;)

Kände mig lite inspirerad igår och började skriva packlista till BB-väskan samt förlossningsbrevet :)
    Känns lite tidigt men samtidigt så går tiden så himla fort ibland och helt plötsligt står man där och har inte gjort ett smack så jag tänkte att det var lika bra att börja :)

• Mika86

Här ha det varit en snäll pojksom låtit bli blåsan men visst kan de sparka där.

Kela haha du kan va lugn, jag ha nästan packat klart väskan, bara lite kläder till mig kvar.

Med första barnet fick vi panikpackade när jag hade värkar, med andra barnet fick vi panikpacka sonens "sova-över" väska men då lärde vi oss. Förra gången va vi inte helt 100 på innehållet så skulle gås igenom men nä nu ska det va riktigt bra o då i v 30 ska den va komplett (förra födds i v 35)

• Kela1981

Oj Mika! Ja då kan jag känna mig lugn :)
    Dottern föddes med planerat snitt och eftersom vi flyttade två dagar innan hon föddes då var väskan packad långt tidigare. Denna gången hoppas jag på naturlig födsel men det känns också som att innehållet i BB-väska behöver se lite annorlunda ut med tanke på att det kan bli en utdragen förlossning om man har otur.

Har du några tips på vad man ska ha i den?

• Mika86
    Kela1981 skrev 2016-04-22 21:12:42 följande:

Oj Mika! Ja då kan jag känna mig lugn :)

Dottern föddes med planerat snitt och eftersom vi flyttade två dagar innan hon föddes då var väskan packad långt tidigare. Denna gången hoppas jag på naturlig födsel men det känns också som att innehållet i BB-väska behöver se lite annorlunda ut med tanke på att det kan bli en utdragen förlossning om man har otur.

Har du några tips på vad man ska ha i den?

Oj fy vad tufft att flytta så nära inpå.

Iom att man inte vet själva förlossningstiden så kan det va bra att ha med en del tidsfördriv, typ tidningar o sånt, kanske nåt ätbart, pappan få ingen mat heller på fl.

Sen bbtiden är ju detsamma som bör packas ner, min erfarenhet säger mer extra kläder till mamman om man vet att det är en son

Jag ha ju "turen" att knappt hinna in (om man ens gör det) så packar inte så mycket
  • Snuttispluttis

Kela, jag har också skrivit lista till BB-väskan och börjat på förlossningsbrevet! Är så taggad på förlossning så jag sitter och hänger med i BF-trådarna för april och maj :P

Vi kommer flytta till Sverige om tre veckor så BB-väskan får packas när vi har kommit på plats. Längtar! Haha

• Kela1981

ja det var lite tajt med flytten. Men tack vare bra organisation så flyttade vi och var färdiga med allt uppackande på två dagar ha ha ha... Aldrig i mitt liv har jag varit så bestämd och drivande. Satt på en stol mitt i huset ungefär och dirigerade familj och vänner :P Var ju stor som ett hus och kunde inte göra så mycket själv :/

Ja jag är också sjukt peppad för förlossningen Snuttispluttis! Hoppas det håller i sig så jag inte får kalla fötter när det närmar sig ;)

Mika: varför mer kläder om det är en son?
    Nu är detta en flicka men ändå nyfiken :)

• Snuttispluttis

Tror att Mika menar att man har rätt stor risk att bli kissad på av en pojke, eller? :P

Så lättad att vi ska få en flicka till. Vet hur de funkar liksom, haha.

Och vi får säkert minst en omgång av kalla fötter var innan förlossningen börjar ;)

• Kela1981

Aha! Då är jag med :)

Ja jag är också nöjd över att det blir en flicka till. Sparar en massa pengar på kläder ju ha ha ha ;)

• Mika86

Haha så en perfekt flytt ska gå till ju

Japp snuttispluttis ha rätt, pojkar haren tendens att kissa så fort blöjan åker av o det är inte direkt att det rinner lite fint

Jag kommer troligtvis inte skriva nåt förlossningsbrev men vad ska det innehålla egentligen?

• moen

Jag undrar också vad brevet ska innehålla? åh va spännande allt är :D vill att det är augusti nu nu nuu!

Svar på tråden BF Augusti 2016