• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust
    skattenmust skrev 2016-05-02 09:46:59 följande:
    Ohh va skönt...ja aså att det finns fler, sorry..hahahaha :) så det är likadant för dig?

Nu rinner tårar nerför kinderna, men det är av glädje å lättnad...

Såå lycklig just nu, överläkaren från infektion på östra sjukhuset ringde mig nu, Min lever är helt återställd och jag blev nyss friskförklarad, Han påpekade också att jag var ett alldeles särskilt fall, hahaha som blivit frisk så fort, dom hade räknat med sjukdom i minst 1 år till Smiley smile Och lillan i magen ser inte ut att ha påverkats av det, han kallade oss unika Smiley heart Smiley smile *glädjetårar* Dom vill fortsätta att följa upp oss då ingen av oss skulle ha överlevt, på mig ville dom göra en akut levertransplantation, men jag sa nej för då skulle lillan dö...dom gav mig en vecka med medicin för att se om det gav resultat, tackar gud för att det gjorde det å lillan mår fint ...kan inte ens med ord beskriva hur jag känner nu....
    Dom kommer ta prover på bebis när hon kommer ut för att se att hon inte fått några problem med sin lever, men risken för det sa dom var minimal....Läkaren sa- Hon skulle inte ha överlevt detta, så ni är båda unika , nu bara gråter jag..
    DomSmiley heart

hahha smiley heart....så går det när man kopierar sin status från facebook :)
    Höjer mitt glas å skålar med en stor kall mjölk :) Skål
  • anlili
    skattenmust skrev 2016-05-02 10:40:04 följande:

hahha smiley heart....så går det när man kopierar sin status från facebook :)

Höjer mitt glas å skålar med en stor kall mjölk :) 

Grattis! Måste kännas helt fantastiskt! Kan roa dig lite till med att även jag läcker när jag nyser. Kan bli rejält mycket ibland dessutom, men konstigt nog bara hemma!
  • skattenmust
    anlili skrev 2016-05-02 10:57:34 följande:
    Grattis! Måste kännas helt fantastiskt! Kan roa dig lite till med att även jag läcker när jag nyser. Kan bli rejält mycket ibland dessutom, men konstigt nog bara hemma!
    Tack så jättemycket {#emotions_dlg.flower} , ja jag känner mig så lättad och glad, vi överlevde emot alla odds, haha galet :)

Ahh du gör det, skönt att man inte är ensam, blev rädd att jag läckte fostervatten, meeen antagligen inte då. Har tid imon till spec mvc å ska ta upp detta då med :) Men skönt att höra att man inte är ensam om det.
  • Mulan91

Halloj! Grattis Skattemust, Gud vilka underbara nyheter! Är riktigt glad för er skull! God is good!

Haha läckande :o läste att det kan starta nu! Inte hänt mig än men vi får väl se! Har börjat med knipövningar för typ några dagar sedan då min sjukgymnast rekommenderade det! Alltså jag hatar det? D e så sjukt tråkigt att göra och ännu tråkigare att komma ihåg haha....

Mammakläder har jag inte ens köpt in än! Tänkte som ni att köra mycket klänningar. Mina jeans (vissa) går på men har en tofs i hålet för att förlänge runt magen typ sen drar jag ett linne över :P har ingen lust att spendera så mycket på kläder jag förmodligen bara kmr hinna ha i 3 månader typ. Det är så jäkla dyrt!

Haha jag har börjat få ett sånt begäääär för att börja "nesting" dvs förbereda för bebisen med säng o kläder o allt vad det innebär. Haha ska börja snart xD jäkla lönekontoret på jobbet tabbade sig med min lön så väntar på den fortfarande . -.-

• skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-05-02 11:46:08 följande:

Halloj! Grattis Skattemust, Gud vilka underbara nyheter! Är riktigt glad för er skull! God is good!

Haha läckande :o läste att det kan starta nu! Inte hänt mig än men vi får väl se! Har börjat med knipövningar för typ några dagar sedan då min sjukgymnast rekommenderade det! Alltså jag hatar det? D e så sjukt tråkigt att göra och ännu tråkigare att komma ihåg haha....

Mammakläder har jag inte ens köpt in än! Tänkte som ni att köra mycket klänningar. Mina jeans (vissa) går på men har en tofs i hålet för att förlänge runt magen typ sen drar jag ett linne över :P har ingen lust att spendera så mycket på kläder jag förmodligen bara kmr hinna ha i 3 månader typ. Det är så jäkla dyrt!

Haha jag har börjat få ett sånt begäääär för att börja "nesting" dvs förbereda för bebisen med säng o kläder o allt vad det innebär. Haha ska börja snart xD jäkla lönekontoret på jobbet tabbade sig med min lön så väntar på den fortfarande . -.-

haha tack, jaa gud är god :) Jag  så glad, hehe
    ja kanske dags att börja med knipövningar med tanke på hur mkt jag nyser, har frågat flera nu runt omkring mig som har barn å detta är tydligen jättevanligt för alla dom jag frågat har haft samma...

Hur kan man tabba sig med någons lön? jisses...hade blivit rasande, jag har börjat bona, men mest i hemmet över lag, haha 
  • anlili
    skattenmust skrev 2016-05-02 10:59:42 följande:

Tack så jättemycket  , ja jag känner mig så lättad och glad, vi överlevde emot alla odds, haha galet :)

Ahh du gör det, skönt att man inte är ensam, blev rädd att jag läckte fostervatten, meeen antagligen inte då. Har tid imon till spec mvc å ska ta upp detta då med :) Men skönt att höra att man inte är ensam om det.

Min förra förlossning började med att jag läckte fostervatten. Jag försökte intala mig att jag "bara" kissade på mig lite :) Men det som skilde då från nu var att det läckte när dom helst. Jag kunde sitta/ligga helt still och det kom ändå. Därför tänker jag att det bara är kiss nu eftersom det bara kommer när jag nyser...
  • Mulan91

Jag vet inte! Råkat ut för det mer än en gång också -.- jäkla lön...

Va ska man göra när man börjar läcka kiss haha xD ha sån där binda? Gör ni knipövningar?

• Nmg

Jag ska börja med knipövningar, har lagt in det i min kalender som

Påminnelse hahah

• Mika86

Skattenmust grattis till frisk förklaringen vilken medvind du har i allt nu så underbart

Mulan nä fy fan, jag hade blivit galen verkligen det är ju nåt de måste fixa fort.

Är jätte mysigt det här med att förbereda, vi ha tvättat upp kläderna o lagt på plats o spjälsängen har blivit tom o hamnat på rätt höjt, förlossningsväskan är packad, allt utom kameran o mobilladdare. Mycket mer kan vi inte göra

• Mulan91

Haha Mika jag är inte den enda som känner begären av "nesting" haha.

Jag har inte ens skrivit en lista för förlossningsväskan. Vad har du med dig? :)

Svar på tråden BF Augusti 2016