• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86

Mulan haha nä ibland är man extrem lite trist med när det inte finns så mycket vi kan göra utan sängen är på plats då tösen använt den o vagnen.

Tre ombyte till bebisen, pyjamas, filt, mössa, mjuka kläder till mig o åka-hemkläder, badlakan, hygienartiklar (duschkräm tandborste osv), underkläder, amningsinlägg, nattkläder, kamera, mobilladdare o en napp

• Mulan91

Shit haha tack :) ska försöka skriva en lista idag :D

Tycker förlossningen känns så avlägsen på nåt sätt fastän jag vet att 3 månader går fort :|

• Mika86

Jo det känns länge till men ändå som du säger, det gå jätte fort.

Snart sommarlov o de sista 10 veckorna ska jag ta det så lugnt som möjligt för att slippa en prematurfödsel så bättre att göra allt nu innan

• Snuttispluttis

Har också skrivit lista till BB-väskan :)

Blir lite annorlunda när vi inte kan stanna på BB så länge pga dottern. Hoppas få komma hem så fort som möjligt så ska inte behöva så mycket grejer egentligen. Lite trist för jag verkligen älskar att packa! :P

Trist med lönen Mulan! Man ser ju verkligen fram emot den där dagen på månaden när man får känna sig lite rik för en stund ;)

Här läcker jag inget hittills. Men har rätt bra bäckenmuskel efter mycket uvi som ung.

Går dock ändå med trosskydd pga flytningar.

Håller med Mika! Sen i januari har jag sagt "i sommar ska vi göra det här och det här när vi åker till Sverige", och nu är det plötsligt mindre än två veckor kvar tills vi åker! Vart tar tiden vägen?! Snart sitter vi med bebis i famnen och delar förlossningsberättelser :D

• Curlingmorsan

Grattis Skattenmust till friskförklaringen! Måste kännas jätteskönt! :)

Var hos bm idag, första besöket efter inskrivningen, är i v 22+6. Trodde hon skulle mäta magen, men nej det blir först nästa gång om 6 veckor. Då är jag ju i v 28+6, känns lite sent tycker jag. Har ni mätt era magar än?

• Hazel Grace

Grattis skattenmust! Friskförklarad och fri från dåligt förhållande. Så jävla skönt det måste kännas :) blir tårögd av din story. Grattis!

Wow vilka fina magar ni har allihopa. Jag har tagit bilder varje vecka. Har inte växt så jättemycket men dom senaste veckorna har gått snabbare.

Jag har inte blivit mätt hos bm än, men ska dit 17e så kanske att hon gör det då isf. På onsdag ska vi iaf på VUL för den där forskningen på livmodertappen. Då ska vi få se pysen igen också vad jag förstod. Spännande! :)

• Mika86

Här mäter de inte heller magen förrän v 26-27, jag ska dit nästa vecka o tror hon mäter då, nyt t ul imorgon fast vet inte riktigt hur mycket av bebisen man får se, de ska mäta blodflödet

Vi packar lätt då vi inte heller tänker stanna, vill hem efter de obligatoriska 6 timmarna, förhoppningsvis kommer bebisen innan lunch om man lyckas knipa till igångsättning

• Kela1981

Grattis Skattenmust! Vilken känsla det måste vara!

Jag blev mätt i vecka 24 och nästa besök jag har är i vecka 28 men då är det glukosbelastningen också!

Mycket verkar ha förändrats på dom två åren sen jag fick dottern. T ex så är sockerlösningen redan smaksatt sa min bm. Slipper alltså att släpa citroner denna gången :)
    Dessutom så har dom slutat dela ut Liberos väska på BB. Så nu måste man ha med sig allt själv.
    Har beställt deras Babybox ändå men tänk vad fort saker och ting ändras :)

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-05-02 14:11:19 följande:

Skattenmust grattis till frisk förklaringen vilken medvind du har i allt nu så underbart

Mulan nä fy fan, jag hade blivit galen verkligen det är ju nåt de måste fixa fort.

Är jätte mysigt det här med att förbereda, vi ha tvättat upp kläderna o lagt på plats o spjälsängen har blivit tom o hamnat på rätt höjt, förlossningsväskan är packad, allt utom kameran o mobilladdare. Mycket mer kan vi inte göra

hehe tack, jag känner mig så lycklig Hjärta
    Curlingmorsan skrev 2016-05-02 22:24:13 följande:

Grattis Skattenmust till friskförklaringen! Måste kännas jätteskönt! :)

Var hos bm idag, första besöket efter inskrivningen, är i v 22+6. Trodde hon skulle mäta magen, men nej det blir först nästa gång om 6 veckor. Då är jag ju i v 28+6, känns lite sent tycker jag. Har ni mätt era magar än?

Tack så mkt, det betyder verkligen mycket för mig och ja det känns underbart {#emotions_dlg.flower}
    Hazel Grace skrev 2016-05-02 23:43:42 följande:

Grattis skattenmust! Friskförklarad och fri från dåligt förhållande. Så jävla skönt det måste kännas :) blir tårögd av din story. Grattis!

Wow vilka fina magar ni har allihopa. Jag har tagit bilder varje vecka. Har inte växt så jättemycket men dom senaste veckorna har gått snabbare.

Jag har inte blivit mätt hos bm än, men ska dit 17e så kanske att hon gör det då isf. På onsdag ska vi iaf på VUL för den där forskningen på livmodertappen. Då ska vi få se pysen igen också vad jag förstod. Spännande! :)

hehe jaa jag känner mig fri å mer lycklig än på länge, äntligen så vänder det för mig {#emotions_dlg.flower}
    Kela1981 skrev 2016-05-03 09:37:55 följande:

Grattis Skattenmust! Vilken känsla det måste vara!

Jag blev mätt i vecka 24 och nästa besök jag har är i vecka 28 men då är det glukosbelastningen också!

Mycket verkar ha förändrats på dom två åren sen jag fick dottern. T ex så är sockerlösningen redan smaksatt sa min bm. Slipper alltså att släpa citroner denna gången :)
    Dessutom så har dom slutat dela ut Liberos väska på BB. Så nu måste man ha med sig allt själv.
    Har beställt deras Babybox ändå men tänk vad fort saker och ting ändras :)

Tack så mycket, hehe känslan är obeskrivlig :){#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden BF Augusti 2016