Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Vi är inte dåliga mammor, vi är faktiskt helt fantastiska när man tänker efter <3

Vad jobbigt med din son men vilken tur att han har en fantastisk mamma som ser orsakerna till varför han agerar som han gör :)
    Alla barn,adhd eller ej, har perioder när dom testar allt och motsätter sig allt man säger och gör. Men det bästa är att det går över ;)

• Kela1981

Vad bra att din bm tog dig på allvar!
    Undersökte hon tappen också?
    Hoppas han håller sig på plats ett tag till och så får du gå in i vilo-mode helt enkelt.
    Dags att se till att allt är redo kanske? Har du allt klart så kanske han stannar inne bara därför ;)
    Förstår att det är läskigt men det ska nog gå bra ska du se <3

• Kela1981

Usch då Skattenmust :(
    Hoppas dom slipper ta ut henne på ett tag till men skönt att hon klarar sig om dom skulle behöva. Både du och hon är otroligt starka <3
    Bra att dom har stenkoll på er, då är du ju i goda händer :)
    Vi har tänkt på er och även om det är tungt nu så hoppas jag att du håller oss uppdaterade lite då och då så vi får veta och kan stötta er <3

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-06-13 20:00:27 följande:

Åh, tusen tack tjejer. Ja det är lite läskigt, men bm sa att om det bara går 1.5 vecka till så blir det ännu bättre. Jag hoppas på 4 veckor till så klart, så han är helt färdig. Hon undersökte inte tappen, men sa att om det fortsätter/blir värre ska jag ringa förlossningen så de får undersöka så den inte förändras. Det konstiga är att jag faktiskt tar det sjukt lugnt, gör nästan inget alls om dagarna och sover/vilar mycket och ändå har jag ont ofta. 

Samma här....nästan :)
    Gör typ ingenting om dagarna men har ändå mensvärk till och från och sammandragningar i mängder, dock inga onda. Mycket lugnare kan jag inte ta det! Så frågan är vad våra kroppar sysslar med?
    Ska till läkare och bm igen nästa vecka så får vi se vad dom säger då.
  • Kela1981

Hur många dagar till bf har ni ladies?
    68 här! 68!!!
    Tyckte precis det var 100 dagar kvar, nu börjar det äntligen gå undan på riktigt :)

• Kela1981

Oj vad huslig du är Hallonpajen!
    Vad roligt att kunna sy så mycket till bebis så du har något att göra också :)
    Jag har börjat skriva lite på förlossningsbrevet men det blir nog inte så långt. Vill ju inte att dom ska ha en uppsats att ta sig igenom ha ha ha.... Bara några punkter med vad som är viktigt för mig eller farhågor :)
    Har du skrivit inför dina andra förlossningar?

• Kela1981

Idag har jag fått ha dottern hemma. Hon har 39 graders feber och är helt utslagen men vägrar lämna mammas famn.
    Som tur är så mår min foglossning skitbra av att jag bara typ suttit i soffan eller legat i sängen hela dagen ha ha ha.... Det gäller att se det positiva, eller hur? ;)

Om det inte lägger sig till i morgon så kommer hon att vara dålig på sin födelsedag och det är ju inte så kul precis :(

Lillan i magen är galet aktiv! Jag som var lite orolig för nån dag sedan för att hon inte rört sig så mycket har fått äta upp det med råge. Vaknar på nätterna av grym halsbränna och att hon lever rövare i magen :/
    Sov med 3 kuddar nästan sittandes i natt för att undvika att spy av all halsbränna.
    Är inte direkt nån anhängare av medicin så jag har inte köpt någon mot halsbränna.
    Någon som har mer "naturliga" råd?

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-06-15 15:25:54 följande:

Jag har varit sjukskriven ett tag pga foglossning ..

Mot halsbränna kan man testa ingefära (té), eller dricka lite äppelcidervinäger utspätt i vatten. Tugga tuggumi ska också hjälpa :) lättast är det om man vet varför, ifall du ätit för stora portioner eller om d helt enkelt e bebisen som trycker på vilket e lite svårare att undvika :P krya!

Tack :)
    Jag tror det är bebis som trycker på eftersom det kommer mitt i natten. Äter middag vid 6-snåret så det är ju inte sent och sen dricker jag mest på kvällen för jag blir så vansinnigt törstig.
    Ska prova ingefära ikväll och se om det blir bättre :)
  • Kela1981

Misszandra: du får hålla dig till nätshopping från nu så du inte oroar bebis mer ;)
    Hoppas det lugnar ner sig nu och att han stannar ett tag till <3

Mika86: tack! Tyvärr blir det en födelsedag med feber. Hon är uppe på 39 grader igen nu ikväll så vi får festa loss på vätskeersättning och alvedon i morgon :( Inte ens glass vill hon äta min lilla sjukling :/

• Kela1981
    moen skrev 2016-06-16 06:49:09 följande:

Haft en jävlig mensvärk hela dagen igår och på kvällen kom det något som jag misstänker va slemproppen. Hade mer mensvärk efter det :O somnade och har kunnat sova någorlunda okej men vaknade idag med mer mensvärk än igår! Ska ringa BM senare. Är i v. 34 nu

Oj oj!
    Hoppas du får komma in på koll :) Men du är ju ganska långt kommen så det borde väl vara lugnt även om bebis kommer nu <3

Vad många det verkar vara som redan har känningar inför förlossningen!
Svar på tråden BF Augusti 2016