• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Jag tror att jag kommer att känna mig färdig med inköpen efter turen till Gekås på fredag. Har ju kvar allt från dottern så det är mest grejer som ska packad upp igen ;)

Dottern ska få en ny säng så vi kan bygga om spjälisen till att passa en nyfödd igen, vagnen ska dammas av och få en uppfräschning, babyskyddet ska på plats i bilen igen osv. Men allt det börjar vi (läs jag) med efter midsommar någon gång :)

Är det någon här som använt bärsjal till något syskon? Har ni några tips om vilken man ska ha och vad jag ska tänka på?

• Snuttispluttis

Jag har en skötväska på vagnen och en som jag har med när jag inte har vagnen.

Är riktigt skönt faktiskt att ha det mesta redan från min första så jag kan fokusera på att köpa viktiga saker som söta bebiskläder och gosedjur till bebisen, haha ;)

Skämt åsido så är det skönt att slippa ångesten över alla pengar som går åt när man köper allt nytt (som vi gjorde förra året).

Vad ni är duktiga som fixar massa grejer till bebisen själva! Jag hade så gärna sytt och stickat egna bebiskläder, men fick noll kreativitet medfött tyvärr :( Fixade dock en virkad filt i mormorsrutor, men det är lite mer logiskt tänkande tycker jag. Räkna maskor, raka kanter och sånt klarar jag :D

• Hallonpajen

Kela: jag har haft bärsjal till båda mina och älskar det! Jag har en tricot slen. Tipset är att träna och inte ge upp ;) vanliga nybörjarfel är att knyta den för löst och för lågt men sitter den rätt är den fantastisk!

Stolt sytok!
  • Zarizen

Jag använde oxå bärsjal till min son (var dock 10 år sen) men jag har planerat att använda den igen. Såå bra är det och mer skonsam för min onda rygg än en vanlig Babybjörn bärsele. Lite sugen på att köpa en till bara i nått annat material.

Var till frissan idag och skämde bort mig med färg/slingor/klipp. Såå skönt. Hur ska jag nu kunna prioritera det sen när bebis är här.. Känns långt bort.

• Kela1981

Tack tjejer!
    Jag hade en bärsele till dottern men tyckte verkligen inte om den. Satt knöligt och skavde mest tyckte jag :(
    Dom brukar ha "lär dig knyta bärsele"-träffar på vår BVC så jag tänker att jag kan få lite tips där också angående knytning :)

• Kela1981

Vad skönt det lät Zarizen! Jag tänkte unna mig en pedikyr i morgon och sen lunch med en kompis. Frissan har jag bokat till nästa vecka ;)
    Det gäller att passa på när man ändå är sjukskriven och beordrad avkoppling ;)

• Mulan91

Jag tänkte ge mig på en bärsjal den här gången också :D får se hur det går haha.

• Hazel Grace

Jag har kvar att köpa

Skötväska

Skötbädd

Skötbord (eventuellt)

Bärsele eller sjal

Madrass till spjälsängen. Måste dock måttbeställas då jag råkade vara lite för snabb att köpa på blocket, så den är lite större än standard. Och den jag fick med är ganska sliten.

Sen är det mest småsaker som blöjor, tvättlappar, salva och sånt.

Jag har varit på Ikea idag och införskaffat täcke och kudde till spjälsängen och lite påslakan. Tycker också det är grymt av er som syr egna grejer! Har önskat mig en symaskin ett tag för att kunna lära mig men har inte blivit av. Min mamma däremot kan tamigsjutton allt, så jag ska be henne sy ett spjälskydd och göra om några gamla lakan så dom passar. Kanske ett babynest också så hon har något att göra om det blir taskigt sommarväder ;) ska försöka fräscha upp spjälsängen med, behövs målas om.

• Mulan91

Haha åh babynest skulle jag vilja sy :o undra om man kan!

Hallå hur ligger det till med kuddar egentligen? Ska bebisar ha det eller inte? Fått olika teorier om att du kan va dåligt :| fattar nada. Hade en liten mini kudde till min första iaf

• Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-05-17 00:07:39 följande:

Haha åh babynest skulle jag vilja sy :o undra om man kan!

Hallå hur ligger det till med kuddar egentligen? Ska bebisar ha det eller inte? Fått olika teorier om att du kan va dåligt :| fattar nada. Hade en liten mini kudde till min första iaf

Klart du kan sy ett, det gjorde jag!

Sen det med kudde undrar jag också över! Även täcke, ska de ha det? Får olika svar från olika personer tkr jag.
Svar på tråden BF Augusti 2016