• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Vi ska också köra på skötbädd ovanpå tvättmaskinen :) känns bra!

Skrev en inköpslista i helgen på allt som bhvs handlas in (minus babykläder), shit vad dyrt!!! Haha

• HJohannesson
    Mulan91 skrev 2016-05-16 11:42:09 följande:

Vi ska också köra på skötbädd ovanpå tvättmaskinen :) känns bra!

Skrev en inköpslista i helgen på allt som bhvs handlas in (minus babykläder), shit vad dyrt!!! Haha

Tycker du ska dela med dig av den listan :)
    Jag har ingen aning om vad jag behöver handla.
  • Mulan91
    HJohannesson skrev 2016-05-16 12:41:15 följande:

Tycker du ska dela med dig av den listan :)

Jag har ingen aning om vad jag behöver handla.

Visst :) jag tror det blir individuellt vad man vill ha exakt och vad man behöver men det här är listan jag har skrivit utifrån min erfarenhet från första barnet. Jag trodde inte jag skulle få fler barn så har inte sparat nånting, börjar liksom om! Här e min lista anyway :)

Spjälsäng Gonatt 1795kr (Ikea)

Dra-på-lakan Len 79kr (Ikea)

Madrass Vyssa 449kr (Ikea)

Skötbädd Skötsam 79kr (Ikea)

Klädsel till skötbädd 49kr (Ikea)

Byrå Malm 995kr (Ikea)

Brio Smile barnvagn sitt+liggdel 6495kr (lekmer)

Amningskudde Rätt Start 499kr (lekmer)

Amningsinlägg tvättbara Boob 199kr (lekmer)

NUK elektrisk bröstpump 1095kr (lekmer)

Graco babysitter/vagga Glider Elite 1595kr (lekmer)

Regnskydd vagn liggdel 199kr (lekmer)

Skötväska Safety 1st black sky 199kr (jollyroom)

Det var det jag hade just nu haha. Självklart kan man köpa begagnat osv men jag tog just de affärerna, mycket för att få fri frakt också när man köper fler saker på ett ställe, min sambo är inte så glad i begagnat heller fast jag e inte lika kinkig hehe. :) jag personligen tyckte det var jobbigt med manuell bröstpump sist, och hade problem med mjölkstockning så valde värmbara amningsinlägg den här gången och elpump. Det blir ju lite dyrare.

Skötväskan e billig och ska ha den tills jag hittar en bättre som passar brio vagnen :)

Jag har köpt in amningsnapp, tvättlappar, våtservetter redan. Tänkte köpa in fler hygienartiklar i våra butiker här snart, och nappflaskor+någon napp:)
  • HJohannesson
    Mulan91 skrev 2016-05-16 13:27:35 följande:
    Visst :) jag tror det blir individuellt vad man vill ha exakt och vad man behöver men det här är listan jag har skrivit utifrån min erfarenhet från första barnet. Jag trodde inte jag skulle få fler barn så har inte sparat nånting, börjar liksom om! Här e min lista anyway :)

Spjälsäng Gonatt 1795kr (Ikea)

Dra-på-lakan Len 79kr (Ikea)

Madrass Vyssa 449kr (Ikea)

Skötbädd Skötsam 79kr (Ikea)

Klädsel till skötbädd 49kr (Ikea)

Byrå Malm 995kr (Ikea)

Brio Smile barnvagn sitt+liggdel 6495kr (lekmer)

Amningskudde Rätt Start 499kr (lekmer)

Amningsinlägg tvättbara Boob 199kr (lekmer)

NUK elektrisk bröstpump 1095kr (lekmer)

Graco babysitter/vagga Glider Elite 1595kr (lekmer)

Regnskydd vagn liggdel 199kr (lekmer)

Skötväska Safety 1st black sky 199kr (jollyroom)

Det var det jag hade just nu haha. Självklart kan man köpa begagnat osv men jag tog just de affärerna, mycket för att få fri frakt också när man köper fler saker på ett ställe, min sambo är inte så glad i begagnat heller fast jag e inte lika kinkig hehe. :) jag personligen tyckte det var jobbigt med manuell bröstpump sist, och hade problem med mjölkstockning så valde värmbara amningsinlägg den här gången och elpump. Det blir ju lite dyrare.

Skötväskan e billig och ska ha den tills jag hittar en bättre som passar brio vagnen :)

Jag har köpt in amningsnapp, tvättlappar, våtservetter redan. Tänkte köpa in fler hygienartiklar i våra butiker här snart, och nappflaskor+någon napp:)
    Tack snälla du :) ger ju lite idéer om vad som kan behövas.
    Jag har spjälsäng babybay bedside (tror jag den heter) och en vagga haha.

Smart att handla det mesta på nätet! Har lite problem med att hitta skötväska.

Jag bor när gekås så lite tvättlappar blir det väl därifrån.
  • Mulan91

Ingen fara :) ja blir lättast så med online shopping iaf för vår del. Vi har ingen bil :P

Tycker d e en djungel med skötväskor där ute haha :| drf kör jag på den där enkla tills jag hittar vad jag vill ha exakt. Har ni barnvagn än?

• Hallonpajen

Jag har TRE skötväskor hemma...! Måste nog sälja en av dem iaf :) jag gjorde en megabeställning på babyland i helgen - det blev skötbädd (den gamla behöver bytas ut och vi har platsbyggt skötbord), spjälsängsskydd, babyvakt och en alldeles oumbärlig och onödig stroller organizer (eftersom jag bara har tre skötväskor menar jag :D). Får alltid lite ångest efter att jag har köpt saker till bebisen men jag har redan sytt 20 plagg, både virkat och stickat babyfilt, virkat en mobil till skötbordet och en snuttekanin...så det är väl komplett onödigt att ha mer ångest nu tänker jag!

Stolt sytok!
  • HJohannesson
    Mulan91 skrev 2016-05-16 16:12:35 följande:

Ingen fara :) ja blir lättast så med online shopping iaf för vår del. Vi har ingen bil :P

Tycker d e en djungel med skötväskor där ute haha :| drf kör jag på den där enkla tills jag hittar vad jag vill ha exakt. Har ni barnvagn än?

Nej ingen barnvagn ännu. Får väl ta tag i att ringa och beställa, vi vet vilken vi vill ha iaf.

Måste fixa babyskydd med. Men killen jag pratade med sa att det inte var så lång leveranstid på barnvagn och babyskydd så jag känner ingen stress.

Kan knappt fatta att jag är i v30 snart. Jag är fortfarande helt okej rörlig och har planerat massor innan bebisen kommer, däribland renovering av två rum. Tyvärr med massor av foglossning som kommer och går.

Jag tror dessutom att mitt bf är 2 augusti, inte 3:e haha. Någon måste ha räknat fel för jag är 28+5 idag :) en dag hit eller dit spelar väl knappast någon roll iof.
  • HJohannesson
    Hallonpajen skrev 2016-05-16 16:23:45 följande:

Jag har TRE skötväskor hemma...! Måste nog sälja en av dem iaf :) jag gjorde en megabeställning på babyland i helgen - det blev skötbädd (den gamla behöver bytas ut och vi har platsbyggt skötbord), spjälsängsskydd, babyvakt och en alldeles oumbärlig och onödig stroller organizer (eftersom jag bara har tre skötväskor menar jag :D). Får alltid lite ångest efter att jag har köpt saker till bebisen men jag har redan sytt 20 plagg, både virkat och stickat babyfilt, virkat en mobil till skötbordet och en snuttekanin...så det är väl komplett onödigt att ha mer ångest nu tänker jag!

Stolt sytok!
    Haha tre låter alldeles lagom, vem vet när man behöver en eller två extra liksom ? :)

Börjar ni känna er klara med era inköp?
  • Mulan91

Haha 3 skötväskor xD du verkar ha kommit en bit iaf! Skönt. Har du tips på vart man hittar bra mönster för bebiskläder ? :)

HJohansson jag har bara skrivit listan än så länge hahaha... Så fort pengarna rullat in ska jag beställa det på listan och köpa in smågrejer+kläder. Börjar bli så otålig :o vill träffa mini haha! Men samtidigt är jag inte ens i närheten av att vara redo...

Ang BF så tar jag de datumen med en nya salt xD de sa ju plus/minus två veckor så man vet ju aldrig!

Har nån av er problem med ert järnvärde? Mitt har sjunkit till typ 100 nu :( trots dagligt intag av tabletter sen v 12 ungefär. BM öka min dos , fattar inte hur det kan ha sjunkit :P men men. Får se om man blir förstoppad till BF nu när jag ska ta två tabletter per dag, haha. Wish me luck!

• Hallonpajen

Väsk- och skogalen är jag i ett nötskal :) jag har nog inte så mkt kvar att köpa alls, vi har vagn och babyskydd sedan innan, vagga, spjälsäng, bärsjal och bärsele. Jag ska nog mest komma på en massa saker jag kan pyssla ihop och bebiskläder kan man ju inte få för många av...eller?!';)

Jag syr mest från Ottobre annars finns det en tjej på Etsy som heter Hallonsmula (design) som säljer jättefina mönster till baggydress, fuskomlottbody och baggybyxor till bebis. Kostar en slant men går att variera massor och motsvarar i princip en basgarderob till bebis!

Stolt sytok!
Svar på tråden BF Augusti 2016