• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Grrrr eller hur! Man blir så Jäkla less alltså!! Får

Lust att svära och säga nåt tillbaka... Haha. Är redan less på att vara gravid, vill bara ha min kropp tillbaka kunna äta allt ich vara mig sjölv igen, då är hag alltså tacksam att jag ör gravid eftersom jag gjort ivf, men jag vill bara vara "klar"nu. Då orkar jag inte höra om att vi

Är två nu osv... Avskyr det snacket. Och som du skrev, folk som

Klappar på Magen.... Då blir man vansinnig....!

• Misszandra
    Kela1981 skrev 2016-05-12 15:37:56 följande:

Det är ju helt rubbat att dom tycker att man ska söka jobb som höggravid!
    Fine om det hade varit obligatoriskt till typ 4 mån innan bf men vem vill anställa någon som kommer att gå hem direkt. Då behöver man ju hitta en ersättare på direkten!
    Låt oss gravida va ifred med våra krämpor ha ha ha ha....

Det där med att koppla av går sådär hittills :/ Idag har jag rensat ut klädkammaren och sorterat och torkat ur ett par skåp i köket ha ha ha.... Ja ja får göra ett nytt försök till avkoppling i morgon ;)

Jag håller med dig till 100% att det är rubbat att man är tvungen, men bara för du är gravid får arbetsgivaren inte neka dig en anställning om du nu skulle vara den perfekta personen för jobbet. Dom får neka för andra grejer men att neka att anställa någon pga graviditet är diskriminering och det kvittar vilken månad du är i. 
  • Misszandra
    Nmg skrev 2016-05-12 20:40:25 följande:

Hur är ert humör nu? Jag var jätteirriterad i början av graviditeten men sen blev det lugnare, noll stressad , glad, harmonisk och störde mig inte så mycket på folk osv. Men nu senaste dagarna har jag

Märkt att hag är jätteirriterad igen och långsint. Som ett exempel: vi får gäster nästa vecka (min mans kusin) som ska bo hos oss nån dag, och då blir det säkert nån lunch eller middag hos svärföräldrarna. Känner intr alls för att gå dit och umgås med dem. Stör mig på en grej som hände för nån dag sen, vi hade gjort i ordning på altanen och de var hos oss och skulle fika. Då ställde jag dit en sån där fällbar stol som inte hade gått i lås riktigt, när jag satte mig på den så gick den i lås ich knäppte till, så säger svärfar " ja ni är ju två nu klart det blir tungt"... Tyckte inte alls att det var roligt, då fortsätter han med att säga till min man att "nästa gång du behöver ha hjälp

Med nåt (läs tyngd) så kan du säga till henne för då kan hon komma och vara behjälplig". Jag vet att han menade det som ett skämt men jag blev SKiTIRRITERAD!!! Kanske överreagerar men har gått och stört mig på detta nu i flera dagar och har lust att inte träffa honom

Nå mer resten av graviditeten. Tycker faktiskt inte att det är så roligt att gå upp i vikt och då vill jag inte att man ska Skämta om det. Då Är jag inte ens en "tjock"

Person i vanliga fall, är ganska kort och normalsmal.

Jag vet hur det känns, har faktiskt blivit kallad tjockis ett antal gånger redan och har planerat att säga det till dessa personer när min son är född. Som du säger, det är väl nästan värre att kalla en gravid kvinna med alla hennes hormoner något sådant. Och man kan ju inte hjälpa viktuppgång, det är normalt men inget man gillar för det. Så himla trångsynt av människor, i mitt fall män, så klart ... 
  • Kela1981

Håller helt med! Det är för jäkla lång leveranstid på dom här bebisarna ha ha ha....

Sitter och kollar på nåt fertilitetsprogram just nu och läkaren där är så jäkla skön!
    Han beskriver sitt yrke som gynekolog som att vara mekaniker i en Mercedes verkstad ha ha ha ha
    Han är verkligen i sitt rätta element i sitt yrke och det är så skönt att se någon som är genuint engagerad i ett yrke som är så viktigt <3

• Misszandra

Måste bara få berätta, när jag kom hem från jobb idag så hade jag fått ett brev från försäkringskassan, trodde de bara hade skickat ut för att berätta att de satt mina SGI dagar eller något. MEN ... jag har blivit beviljad min gravpenning. Jag är så himla lycklig, var så nervös att den inte skulle gå genom och kände att jag inte hade överlevt om jag inte hade fått den. Så mycket tid och energi har gått åt att tänka på detta och äntligen kan jag andas ut. 

• Snuttispluttis

Tack för peppen Kela! Förra året flyttade vi med tre veckor till BF så det är lite lättare nu, även om dottern försvårar en del :P

Min man jobbade sista dagen idag och flyttlasset går imorgon. Ska bli så skönt att slippa packa mer! Dagarna har gått i ett och det känns i kroppen :/

Jag ringde fk Norge idag och tydligen är det en annan än min handläggare som tar beslut om sjukskrivning och hon verkar inge ha läst infon från varken mig, min läkare eller min handläggare.. Min handläggare är bra, hon hajade situationen och sa att hon skulle skriva upp att jag inte kommer bli kallad på nån uppföljning eftersom jag ska ut i ny mammaledighet snart igen. Fullt logiskt liksom. Fick iaf prata med en på rätt institution och hon skulle höra med den som har hand om mitt ärende där. Blir så trött när det inte känns som att de har kollat ens bakgrund och situation utan bara är aviga för sakens skull.

Tänkte att jag väntar en vecka på svar och sen får jag ringa igen om jag inte har hört nåt.

Jobbigt Mulan att du är i samma sits! Man vill ju bara ta den lilla energi man har och lägga på nåt vettigt, inte bråka om pengar som man borde få.. Hoppas att det löser sig för dig! (Och för mig)

Här har jag mest blivit otroligt deppig pga den obefintliga energin. Har gråtit för minsta lilla och bara velat ge upp. Men tror att det vänder nu när min man blir hemma.

Håller med om det med kommentarer! Som att det är helt okej att säga "oj, är det tre månade kvar? Jag trodde det var dags snart!".. Inte konstigt att man nojar över vikten..

• Nmg

Ja eller hur man vill typ kläcka ur sig en kommentar och knäcka helt jag blir helt galen av detta,nä usch vad jag mörker att humöret har vänt. Hur ska man orka typ 14 v till....

Misszandra skrev 2016-05-12 21:20:04 följande:

Jag vet hur det känns, har faktiskt blivit kallad tjockis ett antal gånger redan och har planerat att säga det till dessa personer när min son är född. Som du säger, det är väl nästan värre att kalla en gravid kvinna med alla hennes hormoner något sådant. Och man kan ju inte hjälpa viktuppgång, det är normalt men inget man gillar för det. Så himla trångsynt av människor, i mitt fall män, så klart ... 

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-05-12 21:22:30 följande:

Måste bara få berätta, när jag kom hem från jobb idag så hade jag fått ett brev från försäkringskassan, trodde de bara hade skickat ut för att berätta att de satt mina SGI dagar eller något. MEN ... jag har blivit beviljad min gravpenning. Jag är så himla lycklig, var så nervös att den inte skulle gå genom och kände att jag inte hade överlevt om jag inte hade fått den. Så mycket tid och energi har gått åt att tänka på detta och äntligen kan jag andas ut. 

Grattis! Vad skönt, då kan du andas ut och slappna av nu :)
  • Kela1981

Då hälsar jag de nattliga vadkramperna välkomna till denna graviditeten :(
    Har vaknat tre gånger i natt med kramp aj aj aj aj aj

• Mulan91

Tack Snuttis :) förhoppningsvis blir det klart allt snart för oss båda så man kan slippa som du skriver. Nu tjafsar FK om att jag inte får vabba de schemalagda timmarna jag har... Jag är min sons enda vårdnadshavare. Vem ska vara hemma med honom när han är sjuk hade de tänkt? Haha helt sjukt jag skrattar fastän jag är arg :P tycker FK beter sig som att vi gravida bara vill ha och ha. Betalar faktiskt skatt så lite kan man väl få tbx av alla år vi betalat skatt. Hade män varit de som bar barnen kan jag lova att rättigheterna till sjukpenning och sjukskrivning hade varit helt annorlunda!

I övrigt så håller jag med om humöret. Har märkt att jag blir en b*tch spec på morgonen :o blir så irriterad för minsta lilla. Vill vara ifred och få äta o så innan någon pratar med mig haha

Hallå börjar era skor också bli trånga :( det är så sorgligt. Alla mina favoritskor har blivit så obekväma!

Svar på tråden BF Augusti 2016