• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Det lugnade sig efter att jag tog en alvedon och gick och la mig. Nä dom kollade inte tappen sist och svar på uvi får jag mån eller tis. Så det är väl bara att hålla ut över helgen :)
    Har märkt att min "mensvärk" är tillbaka nu på morgonen igen men inga sd än.
    Har ju en väldigt livlig bebis i magen och funderar på om det är därför jag får så mycket sd. Hon kanske ligger där inne och typ retar livmodern :)

• Mulan91

Va jobbigt Kela! Hoppas det går över för dig med alla dessa sammandragningar!

Har ni fått fler bristningar nu?

• Snuttispluttis

Okej, ja jag får nog också mer sd när det är mycket aktivitet därinne. Fast inte i närheten av så mycket som du har. Tveka inte att åka in om det känns fel bara.

Inga bristningar här än (peppar peppar) :)

Har du fått Mulan?

• Curlingmorsan

Ni som har mensvärk, kommer den och går eller är den där hela tiden? Har ont nertill i magen, inte jätteont men det känns. Pratade men min bm igår om en annan grej, sa då att jag hade lite ont i magen. Enligt henne kunde det vara växtvärk eller kanske bebis som sparkade på något som gjorde ont. Gick det inte över under helgen så kunde jag åka in till förlossningen sa hon. Men vet inte, om det bara är växtvärk så känns det löjligt att åka in.

Jag har inte fått några bristningar än. Men med tanke på hur stor magen är redan nu så är nog risken stor att det kommer snart.

• Nmg

Hoppas det känns bättre idag! Jag har oxå mensvärk ibland men inte så ihållande

Kela1981 skrev 2016-05-14 09:50:27 följande:

Det lugnade sig efter att jag tog en alvedon och gick och la mig. Nä dom kollade inte tappen sist och svar på uvi får jag mån eller tis. Så det är väl bara att hålla ut över helgen :)

Har märkt att min "mensvärk" är tillbaka nu på morgonen igen men inga sd än.

Har ju en väldigt livlig bebis i magen och funderar på om det är därför jag får så mycket sd. Hon kanske ligger där inne och typ retar livmodern :)

• Hazel Grace

Snuttispluttis, ja jag tänkte också att det var gaser eller så men det var inga problem att gå på toa eller så. Åt lite med för att typ få igång magen men det hjälpte inte heller. Har gått över helt nu iaf, var nog bara lite organ som fick maka på sig.

Har ni köpt skötbord ännu? Jag sitter och tittar på blocket efter det, dom är ju jättedyra att köpa nya. Har gekås skötbord? Jag har bara varit där en gång i mitt liv men dom verkar ju ha mycket annat liksom :)

• Hallonpajen

Curlingmorsan: det låter som det jag brukar känna. Jag har fortfarande inte klurat ut vad det är men det känns mer och mer sannolikt att det är bebis som trycker och spänner nedåt för ibland tycker jag att det släpper efter att han har sparkat runt en stund. Och ibland tycker jag det hänger ihop med när jag är lite trög/gasig i magen. Inte lätt det där att förstå vad det är som känns därinne...

Jag har aldrig (peppar peppar) fått bristningar på magen, däremot går jag upp i vikt på lår och rumpa så där har jag en hel del bristningar...

Stolt sytok!
  • Kela1981

Hazel Grace: jag ska till Gekås på fredag så jag kan kika till dig om du vill? Vart bor du? Bor du nära mig så kunde du få köpa vårt från Ikea. Vi har haft det på ovanvåningen men kommit fram till att vi kanske använt det typ 5 ggr till dottern så vi kommer bara att ha en skötbädd nu. På bottenvåningen, där vi är mest, har vi en bädd på bänken i tvättstugan och den använder vi ju varje dag.

Min mensvärk sätter sig i ryggen så jag har ingenting där fram. Ibland har jag känt precis som stickningar framtill men bm menade på att det är livmodern som växer.

Bristningar har jag inga och hoppas slippa denna gången också :) Man kan ju alltid hoppas eller hur? ;)

• Kela1981

Tack alla för stöttning angående mina sd. Känns som man börjar vänj sig nu ha ha ha... Men ja, jag kommer att åka in om dom börjar göra ont igen.
    Förhoppningsvis så lugnar det väl sig lite nu när jag inte ska jobba mer :)

• Augustibarn2016

Hej alla, hör att alla har problem med olika typ av smärta. Själv har jag ont i korsryggen och nu i fredags fick jag åka till vårdcentralen för att jag fått en pilonidalcysta (googla på det så förstår ni vad det är) fick lokalbedövning och de skar upp det och tappade det på vätska, satte ett dränars och förband.Har haft det en gång för ett och etthalvt år sedan. Var även då på vårdcentralen och skar upp det men fick åka in till akuten två dagar senare för att det var mera infekterat.

Det infektionen trycker så himlans mycket på svanskotan vilket gör det väldigt svårt att sitta rakt(måste sitta framåtlutad) samt ligga på rygg. Jag hoppas de lyckades bättre dena gång på vårdcentralen så jag slipper akuten igen...

Det gör ju inte det hela bättre att man är gravid och redan krämpor.

Troligtvis måste den senare operera bort hårsäcken. Men det kan dom ju inte gör nu eftersom jag är gravid.

Var tvungen att skriva av mig lite. Man blir så fustrerad, varför nu?! Grrrrr

Svar på tråden BF Augusti 2016