• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Jag har också i framvägg men tror inte moderkakan kan åka ner på det viset... De sa till mig att d räcker med RUL för så ser de vart moderkakan satt sig och skulle den ligga oroväckande långt ner hade de satt in fler ultraljud. Tror inte du behöver oroa dig :) d e ganska vanligt.

• Misszandra
    Mika86 skrev 2016-05-13 10:40:51 följande:

Misszandra grattis vad skönt att ha fått igenom det.

Snuttispluttis lycka till med flytten nu, bet hur jävligt det kan va, vi flyttade 2 månader innan bf när jag väntade andra barnet, flyttade till ett fullsmockat hus med ett litet rum tomt.

Ang humöret ja jisses, vet inte vad det beror på men blivit så sjukt lättirriterad nu, inget bra med fredagen den 13e kan jag lugnt säga

Innan va jag typ bara ledsen o nere men nu är jag bara arg, kanske beror på värmen,dålig sömn o irriterande skenor på händerna typ hela dygnet

Taack, så himla lycklig nu :)

Känner också att humöret svajjar, eller min sambo får känna på det. Ena sekunden är jag sur som tusan sen andra sekunden är jag glad igen. Tur han är en man med tålamod. 
  • Mika86

Jag har med 104 dagar kvar till bf men typ 90 kvar till bebis <3

Jag har med moderkakan i framvägg, haft det en gång innan med o aldrig hört att det ska va nån risk o aldrig gjort extra ul pga det (nu blev det ett i v 24 oetti v 32 men pga blodtryck)

Haha ja jisses vissa dagar få han ta mycket, typ idag haha o en söndrig skurspann nu kan man skratta åt det men då, åhhh vad arg jag va då

• Kela1981

Nu har jag moderkakan i bakvägg och hade så med dottern också så jag har ingen erfarenhet om extra ul eller ej.
    Däremot tänkte jag fråga min bm om man kan få ett extra ul för att kolla så att bebisen ligger med huvudet nedåt.
    Dottern låg ju i säte men bm som jag hade då trodde det var huvudet så sätet upptäcktes på ett tul och det blev ganska hastiga beslut om vändningsförsök osv. Denna gången vill jag verkligen inte ha ett vändningsförsök så om denna ungen också ligger med rumpan först så får dom plocka ut henne samma väg som syrran.
    Men jag vill ogärna få ett akut snitt bara för att dom inte kan avgöra från utsidan vad som är upp eller ner på barnet :/

• Anonym (Malin)

Jag hade moderkakan i fram förra gången, gjorde extra ul i v 32 typ för att kolla så den hade flyttat på sig, antar att det var för den låg för på nåt vis....men den hade då flyttat på sig då.

Förövrig med humöret så har jag ett jäkla humör när jag inte är gravid men när jag är gravid blir det helt tvärtom, blir helt lugn. Så det är skönt att det är åt det hållet istället ;)

• Nmg

Hej alla tack för svar gällande moderkakan i framvägg. Har en annan fråga om

Klåda, har ni det? Jag har haft det till och från ibland är det borta i flera veckor sen kommer det tillbaka. Glömde nämna det för min BM förra veckan. Idag tar det kliat ganska mycket igen, mest på

Låren och nedre delen av ryggen. Blir oftast bättre när jag Smörjer in mig, blev orolig när jag

Läste att det kan vara levern mm, men det kliar inte på fotsulor och handflator.

• Kela1981

Uäääää!
    Har så sjukt mycket sammandragningar ikväll :( Hoppas verkligen inte att dom börjar göra ont så jag måste åka in och kollas för sambon jobbar i natt :/
    Fattar liksom inte riktigt.... Idag har jag verkligen inte gjort något annat än legat och läst och det är alltid på kvällarna när jag sitter still som sammandragningarna är som starkast! Är det inte meningen att dom ska komma när man anstränger sig?

• Hazel Grace

Vaknade tidigt i morse av jätteont i övre delen av magen, typ mellangärdet. Låg jättelänge och vred på mig för att hitta nån bekväm ställning men icke. Blev bara värre och värre... Efter mycket om och men ringde jag in och hon rådde mig att ta två panodil, avvakta och försöka somna om igen. Om det inte hjälpte eller blev värre så fick jag komma in på kontroll. Jag kände bebis sparka så hon lugnade mig med att han säkert mådde bra och att det kunde vara något orelaterat till graviditeten eller bara att organen blev ommöblerade därinne. Somnade till slut iaf och sov ett par timmar till och det kändes mycket bättre när jag vaknade, fortfarande lite ömt dock. Men fan va rädd jag var där ett tag.

Mitt humör är verkligen en berg-och-dalbana. Gnällde och bråkade med mig själv i stort sett medan jag klädde på mig i morse. Sambon böjde sig fram mot magen och bönföll bebis att "sluta trycka på mammas knappar. Hon är inte sånhär, hon kommer vara jättesnäll när du kommer ut"

Vadkramper har börjat komma här också på nätterna. Så sjukt ont det gör! Försöker att sträcka ut och flexa foten men fasen va det drar ibland.

• Snuttispluttis

Nmg, klådan är säkert att huden tänjs och nu i värmen att du kanske har druckit dåligt? Blir det olidligt och/eller börjar i handflator/fotsulor ska du kolla upp det.

Kela, vad jobbigt med så mycket sd! Har du fått svar om uvi? Minns inte, kollade de tappen när du var inne? Hoppas att det lugnade sig så du slapp åka in!

Läskigt Hazel Grace! Kan det ha varit tarmarna? Jag kan få superont i magen ibland och bli orolig för bebisen, och sen visar det sig att det var gas eller att jag måste på toa :/

Svar på tråden BF Augusti 2016