• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen

Jippi moderkakan hade vuxit uppåt och allt såg bra ut på ultraljudet <3 hon vägde ca 1800, vet inte hur säkra dom kan vara. Låg med huvudet neråt och fötterna mot min vänstra lunga (jo tack det har jag kännt ett tag nu..!). Fick en superfin bild också på ansiktet och en liten hand som hon sög på! :) är så överlycklig över att se henne och se att allt e bra! <3

• Mulan91

Vad skönt moen! :)

Och återigen jätte tråkigt curling morsan. Tror du barnen märker av hur du känner eller försöker du dölja det? Du verkar vara i en jobbig situation :/ aldrig varit i dina skor så kan inte säga så mycket. Hur gamla e barnen?

• Curlingmorsan
    Mulan91 skrev 2016-06-07 12:44:32 följande:

Vad skönt moen! :)

Och återigen jätte tråkigt curling morsan. Tror du barnen märker av hur du känner eller försöker du dölja det? Du verkar vara i en jobbig situation :/ aldrig varit i dina skor så kan inte säga så mycket. Hur gamla e barnen?

Barnen är snart 11 och 14år. De tycker inte om mig heller. Jag är den elaka styvmodern som har infört regler i deras liv. Nu måste de göra läxor, duscha, byta kläder, hjälpa till och får inte sitta instängda i sina rum framför datorn alla dygnets vakna timmar. Innan vi träffades hade de inga direkta regler, gjorde inga läxor och kunde inte uppföra sig. Var allmänt kända i skolan som bråkiga och ouppfostrade. Den helgen de är hos sin mamma sitter de framför en skärm från det att de kommer på fredag eftermiddag tills det att de åker på måndag morgon. Den miste äter tom framför tvn istället för att sitta vid köksbordet med de andra. Så jag förstår att de inte tycker om mig, men jag blir väldigt ledsen och sårad för det jag gör gör jag ju för att jag bryr mig. Jag vet att de bara är barn och att det inte är deras fel att de är ouppfostrade. Men när man år efter år ställer upp och gör allt för deras skull och bara får skit tillbaks så försvinner känslorna.
    Minsta sonens adhd gör att det blir mycket bråk och tjafs, både med honom och mellan mig och min sambo. Senast nu i helgen hotade han att döda lillebror i magen. "Jag kommer inte bry mig om honom, vill inte ha honom, jag kommer döda honom". Så nej det är inte alltid en dans på rosor med bonusbarn....
  • Curlingmorsan

Men något roligare.... var på igångsättningssamtal med läkaren på förlossningen idag. Om jag är redo så kommer Lillebror den 18 augusti (v38+2). Egentligen ville hon sätta igång tidigast v 39+0, men eftersom jag blev igångsatt med sonen v 38+2 så gick hon med på det. Men får ju komma in för bedömning på morgonen så får vi se. Kändes skönt att gå igenom allt och lägga upp en förlossningsplan. Hoppas att jag ska kunna vara lugnare och mer delaktig den här gången.
    Hon pratade om "Västerviksmetoden" där man bedövar livmodertappen. Någon som har hört talas om det eller tom varit med om det?

• Misszandra

Måste fråga er en fråga om vikt. 

Är i vecka 32 (31+5) och har gått upp ca 15 kg redan. Har börjat tänka att det är ju nu bebisen börjar väga en del och nu börjar den "riktiga" viktökningen. När jag vägde mig förra veckan hade jag gått upp 15 kg och nu när jag vägde mig har jag gått ner något enstaka kg, har hört att det inte är bra att gå ner i vikt då gifter frigörs av viktminskningen, men är det farligt? Jag äter mindre, eftersom magsäcken inte får plats och jag har fett att ta av, är långt ifrån undernärd. Så min fråga är, spelar något kg hit eller dit nån roll för bebisens hälsa?

• Mulan91
    Curlingmorsan skrev 2016-06-07 15:22:57 följande:

Barnen är snart 11 och 14år. De tycker inte om mig heller. Jag är den elaka styvmodern som har infört regler i deras liv. Nu måste de göra läxor, duscha, byta kläder, hjälpa till och får inte sitta instängda i sina rum framför datorn alla dygnets vakna timmar. Innan vi träffades hade de inga direkta regler, gjorde inga läxor och kunde inte uppföra sig. Var allmänt kända i skolan som bråkiga och ouppfostrade. Den helgen de är hos sin mamma sitter de framför en skärm från det att de kommer på fredag eftermiddag tills det att de åker på måndag morgon. Den miste äter tom framför tvn istället för att sitta vid köksbordet med de andra. Så jag förstår att de inte tycker om mig, men jag blir väldigt ledsen och sårad för det jag gör gör jag ju för att jag bryr mig. Jag vet att de bara är barn och att det inte är deras fel att de är ouppfostrade. Men när man år efter år ställer upp och gör allt för deras skull och bara får skit tillbaks så försvinner känslorna.

Minsta sonens adhd gör att det blir mycket bråk och tjafs, både med honom och mellan mig och min sambo. Senast nu i helgen hotade han att döda lillebror i magen. "Jag kommer inte bry mig om honom, vill inte ha honom, jag kommer döda honom". Så nej det är inte alltid en dans på rosor med bonusbarn....

Usch jobbigt när barn säger sånt ! Han menade det säkert inte, men kan förstå att det inte alls kändes kul. Låter som att du gör så gott du kan iaf! Hoppas det blir bättre där hemma.

Skönt med igångsättningen inbokad :)
  • Anonym (Nael12)
    Curlingmorsan skrev 2016-06-07 15:22:57 följande:

Jag tror barnen kommer tacka dig i framtiden.
  • moen
    Misszandra skrev 2016-06-07 16:14:07 följande:

Måste fråga er en fråga om vikt. 

Är i vecka 32 (31+5) och har gått upp ca 15 kg redan. Har börjat tänka att det är ju nu bebisen börjar väga en del och nu börjar den "riktiga" viktökningen. När jag vägde mig förra veckan hade jag gått upp 15 kg och nu när jag vägde mig har jag gått ner något enstaka kg, har hört att det inte är bra att gå ner i vikt då gifter frigörs av viktminskningen, men är det farligt? Jag äter mindre, eftersom magsäcken inte får plats och jag har fett att ta av, är långt ifrån undernärd. Så min fråga är, spelar något kg hit eller dit nån roll för bebisens hälsa?

Tror inte att det gör något att man går ner i vikt. Inte hört något om det iallafall och barnmorskan sa aldrig nåt :) gick ner flera kg i början av grav för att jag spydde så mkt och inte kunde äta. Började gå upp i v.15. Jag har gått upp 10 kg totalt från min vikt innan grav. Tror att de där löser sig naturligt :)

Härligt med igångsättningen curlingmorsan! :)
  • Nmg

Jag har gått upp ca 6kg sen inskrivningen, kanske 7-8 från ordinarie vikt.

Tror inte att det är

Nån fara att gå ner bara man inte kanske rasar i vikt!

Nån Mer än jag som Typ dör snart i värmen? Vi har haft nästan 30 idag, puuuuh

Svar på tråden BF Augusti 2016