• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Jag tycker faktiskt inte värmen har varit SÅ farlig :o men som nämnt ovan så är det nt så jätte varmt i stockholm. Satt på stranden idag och d va inte ens lite svettigt!

E81 har du också moderkaka i framvägg? Jag känner inte heller rörelser jämt, barnet tycks röra på sig för fullt men jag känner inte alltid.. Sparkar och så känner jag som du skriver. Jobbigt att bebben e lite liten, han växer nog ikapp ska du se! <3

Tråkigt att ni mått så dåligt i värmen tjejer! För mig har det varit en massa studentspring osv de senaste dagarna och jag e helt slut:( lite jobbigt för imorn har jag min Babyshower.. Min bästa vän håller i den men jag ville inte ha överasskningsfest xD kalla mig kontrollfreak haha. Nu ångrar jag mig lite :P är så trött skulle behöva sova hela dagen imorn känns det som!

• Kela1981

Här är det fortfarande lika varmt :(
    Såg ut att kunna bli ett ordentligt åskoväder tidigare ikväll men tji fick vi! Omnejden verkade dock få det vi gick miste om :/
    Det ser inte direkt ut att bli svalare närmsta tiden heller tyvärr :(
    Jag bor på en solstol i skuggan på dagarna. Inne kan man inte vara alls förrän framåt kvällningen och nätterna är bara ok om fläkten står på max.
    Läcker känner man sig också ha ha ha...
    I morgon ska vi på kalas så då måste jag hitta något anständigt att ha på mig XD

• Mulan91

Alltså kalla mig galen men jag vill ha sån värme, sån sommar :( haha känns som att det aldrig riktigt blir sommar här... Jag hatar kylan och mörkret som dominerar för det mest :(

Åh jag känner också mig läcker... Not haha. Är gigantisk ju :o hur kan man bli större?

• Nmg

Är i Sthlm i helgen och det varit jätte skönt intr sååå varmt! Dock har jag införskaffat ac nu som jag kan använda! Idag körde jag stödstrumpor hela dagen för första gången är inte alls svullen om

Fötterna , är såå glad annars sväller de i värmen... Jätte jobbigt imorgon blir det dock andra byxor och då

Tänker jag inte ha stödstrumpor under för det kommer synas....

• Kela1981

Jag gillar också värmen i vanliga fall men som gravid tycker jag det är olidligt :/
    Trodde jag skulle kunna ligga på en solstol och njuta hela sommaren men dom planerna grusades ha ha ha....

Har försökt ta tag i att läsa lite böcker men guuuud vad det är tråkigt! Tankarna vandrar iväg på 1000 andra saker istället.
    Så nu har jag börjat läsa "föda utan rädsla" istället för den känns mer aktuell och det funkar hittills :) Bara bebis på hjärnan här med andra ord ha ha ha

• Mulan91

Stödstrumpor verkar så obekväma :o kanske jag bara fått för mig det nu när du säger att du har ett par sköna Nmg , än så länge är jag inte jätte svullen sålänge jag tar upp benen då och då när jag sitter men blir det värre ska jag testa :)

Haha Kela jag sitter och kollar på TV-serier för det mesta. Vill läsa... Men hittar inget intressant xD skönt att du hittat en bok som intresserar dig!

• Misszandra

Jag är ingen sol/värme älskare i vanliga fall. Jag är den människan som saknar sommaren när det är vinter och vintern när det är sommar, aldrig nöjd med andra ord! Flört Men nu är det ju hemskt, sen att det känns som man blir 5 storlekar större gör ju inte saken bättre. Vill bara gå i ide tills han kommer. Jag hoppas verkligen att det blir lite svalare, vill inte ha regn och kallt men detta är too much för mig. 

• Curlingmorsan
    Kela1981 skrev 2016-06-04 21:55:34 följande:

Jag gillar också värmen i vanliga fall men som gravid tycker jag det är olidligt :/
    Trodde jag skulle kunna ligga på en solstol och njuta hela sommaren men dom planerna grusades ha ha ha....

Har försökt ta tag i att läsa lite böcker men guuuud vad det är tråkigt! Tankarna vandrar iväg på 1000 andra saker istället.
    Så nu har jag börjat läsa "föda utan rädsla" istället för den känns mer aktuell och det funkar hittills :) Bara bebis på hjärnan här med andra ord ha ha ha

Jag är tvärtom, borde nog läsa "Föda utan rädsla", men hittar massa andra böcker som är mycket roligare att läsa. Mår ju illa så sängläge är det som gäller mest här, så blir mycket läsande.

Tycker också värmen är grymt jobbig. Just nu är vi i vår husvagn, olidligt varmt inne men ute fläktar det lite från havet. Skönt! Jag är världens badkruka i vanliga fall, men funderar på att göra resten av familjen sällskap på ett dopp imorgon.
  • Mulan91

Men haha tjejer :( tänk hur lång vintern är!! Fyfan. Snö får mig att tänka på början av graviditeten haha blöö

Svar på tråden BF Augusti 2016