• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Jag går bara runt i lösa tunikor/klänningar och flip-flops. Får på mig gympaskor också men inte mycket annat :(
    Håller vädret i sig i sommar så blir det ju inte direkt bättre heller :/
    Är helt slut efter glukosen i morse. Sov ett par timmar vid lunch för att komma på banan igen. Kan inte komma ihåg att jag blev så påverkad förra gången.
    Men allt såg bra ut. Sockret låg på 7, hb på 125, lillans hjärtljud låg lite högt först men när vi kollade 15 min senare så var det nere på normalt igen :) Hon ligger med huvudet neråt men inte fixerad än.
    Pratade om min oro för att dom ska känna fel på huvud och rumpa och blev lovad ett extra ul om dom var minsta tveksamma senare. Plus att man kan ju se vart hjärtljuden ligger nånstans för att få lite guidning :)
    Nu är det dags om 3 veckor igen och efter det är det varannan vecka , nu börjar det bli på riktigt!

• E81

Curlingmorsan: Vad sorgligt! Låter som att systemet har toksvikit både pojken och familjen. Hoppas ni kommer vidare från BUP och kan få hjälp och stöd någon annanstans!

*Anton* 19/6-06
  • Kela1981
    Misszandra skrev 2016-06-02 13:48:10 följande:

Inatt har jag haft kramp och hugg i nedre delen av magen. Inte känt av det tidigare, vaknade flera gånger av smärta, vilket är otroligt obehagligt. Någon som vet vad det kan vara? Har ju foglossning och sammandragningar men aldrig känt det här innan. 

Jag har haft det tidigare. När jag frågade bm så sa hon att det var ligamenten som töjs ut och därför gör ont. Hade ont i nån vecka men sen gav det med sig. Hoppas du slipper det snart :)
  • Mulan91

Vad roligt Kela att allt såg bra ut ändå och att de tar din oro på allvar :) jätte bra! Tror också min bebis vänt sig min inte fixerat sig än. Känner av sparkar mot revbenen och d har varit på ungefär samma ställe i en vecka eller så nu :) Gud vad spännande hihi! Vi har inte långt kvar!

• Nmg

Jag som i vanliga fall

Älskar att sola gömmer mig för solen nu, fötterna ser ut som pensionärsfötter, svettas till och med under solglasögonen!!! Det är 29 grader varmt o sovrummet så jag ser inte fram emot att sova! Imorgon köper jag AC. Punkt slut

Jag ska Göra glukosbelastning nästa fredag, gjorde i v 11 oxå, har inte högt BMI och har inte haft nåt problem nu heller men tydligen lär de kolla det eftersom min pappa har diabetes (den ärftliga typen). Så det är bara att gilla Läget ska oxå ska med en citronklyfta, smakade rätt ok sist faktiskt!

• Hazel Grace

Mika86, och ändå tyckte jag att vi valde en av de minsta och smidigaste i lastsynvinkel! Haha! Men men, nu var det ju inga problem längre när vi tog loss liggdelen från chassit. Då fick vi till och med plats för några småsaker till. Och då har vi ändå en rätt så liten bil.

Curlingmorsan, jag förstår dina känslor. Har lite samma här, fast utan diagnos. Men bonus är grovt överviktig och hans bioföräldrar är så slappa ang detta och jag själv vill inte vara den elaka och stränga styvmodern. Detta är ju faktiskt föräldrarnas ansvar att ta itu med. Adhd är ju ingen lätt grej att handskas med för varken barnet själv eller vuxna i dennes närhet. Att ni inte fått mer hjälp och verktyg inom det är ju hemskt, ju senare han får jobba med det desto svårare blir det ju för honom. Klart det bidrar till en frostigare relation er emellan. Men kämpa! Hoppas ni löser det.

• Misszandra
    Kela1981 skrev 2016-06-02 15:39:12 följande:
    Jag har haft det tidigare. När jag frågade bm så sa hon att det var ligamenten som töjs ut och därför gör ont. Hade ont i nån vecka men sen gav det med sig. Hoppas du slipper det snart :)
    Fast är inte de det som kallas foglossning? Har läst på lite och verkar som det är förvärkar, det kommer och går. Det började med mensvärk och nu kramp och magen spänner sig. 
  • Kela1981
    Misszandra skrev 2016-06-02 21:47:14 följande:
    Fast är inte de det som kallas foglossning? Har läst på lite och verkar som det är förvärkar, det kommer och går. Det började med mensvärk och nu kramp och magen spänner sig. 
    Om magen spänner sig så är det inte ligamenten. Foglossning är ju fogarna i bäckenet som luckras upp. Ligamenten är "trådarna" som håller upp livmodern inne i kroppen.
    Låter kanske mer som förvärkar nu när du säger att magen blir hård :/ Har det lugnat sig? Om du får ont ska du nog ringa till din bm eller förlossningen så dom får kolla dig.
  • Kela1981

Tips: Lekmer har rea på en del babynest och nån babysitter också :)
    Beställde precis babynest för 349:- som hade kostat 699:- :D

• Misszandra
    Kela1981 skrev 2016-06-02 21:58:38 följande:
    Om magen spänner sig så är det inte ligamenten. Foglossning är ju fogarna i bäckenet som luckras upp. Ligamenten är "trådarna" som håller upp livmodern inne i kroppen.
    Låter kanske mer som förvärkar nu när du säger att magen blir hård :/ Har det lugnat sig? Om du får ont ska du nog ringa till din bm eller förlossningen så dom får kolla dig.
    Det känns ungefär som sammandragningar fast värre. Och det sitter i både ländryggen och nedre delen av magen. Har en typ av molande värk under naveln med jämna mellanrum hela dagarna och sen får jag kramper och magen spänner sig. Jag ska se hur det blir nu över helgen, blir det inte bättre så ringer jag. Tack för svar och all hjälp!! :)
Svar på tråden BF Augusti 2016