• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Tack för tips ska fråga BM nästa gång!

Kela1981 skrev 2016-06-03 20:56:06 följande:

Tror inte heller det är foglossning.

Kan det vara att magen växer och därför blir du öm?

Jag tyckte jag var öm typ förra veckan men då kändes det verkligen som att magen växte jättemycket och det drog och spände i skinnet också.

När jag var hos bm för foglossning så fick jag nån strumpa som jag ska ha över höfterna. Den hjälper inte mot foglossningen men däremot är den skön att ha upp en bit på magen för den lyfter liksom lite så magen blir inte så tung :) Du kanske kan fråga din bm om en sån och se om det hjälper dig.

• Mika86

Haft problem med fl hela dagen vua mobilen funkade när jag började använda gamla fl istället :-/ konstigt nog. Välkommen hem Zarizen, ta det nu extremt lugnt så han stannar kvar inne i värmen, visst vill vi alla ha ut de små men inte riktigt än ju. Kan med bli så öm i magen fast är bara i ligamenten +sd samtidigt, blev en väldigt sakta promenad till grannen igår o idag pga det, är ändå bara typ 400 meter till de men va tillräckligt för magen tydligen

• Hazel Grace

Skönt att höra Zarizen! Säger som dom andra, vila upp dig nu och ta det lugnt. Hoppas hoppas liten stannar i magen ett bra tag till. Kram!

• Zarizen

Tack alla! Ja ska verkligen ta det lugnt nu och bara gå till från toa/soffa/säng/kök typ. Om omställning men jag vet ju att det är det bästa för bebisen och jag tänker inte riskera nått!

• moen

Haah fy för värmen!! Va hos arbetsförmedlingen igår (som för övrigt skrattade åt mig för att jag ska bli föräldraledig om 2 månader). Vaggade fram som en stor kula, jagade varje skugga med lökringar på linnet och en stor fet glass i högsta hugg. Va nog inte bara arbetsförmedlingen som skrattade åt mig igår!

Ska till läkaren på tisdag och få sjukskrivning! Va dum nog att springa sista biten till tunnelbanan för några dagar sen (som också måste sett kul ut) och foglossningen har flyttat sig från bak till fram över blygdbenet. Känns som att jag fått en spricka! Ska kolla upp det med när jag ändå är hos läkare :O hoppas bara försäkringskassan accepterar.. :/

Sambon får skäll vardagligen för allt möjligt D:

Är det inte härligt att vara gravida tjejer?! :D

• Misszandra

Det kan knappast bara vara jag som verkligen H A T A R värmen? Jag lider verkligen, är så himla svullen och känner bara att "jag orkar inte" inte en dag till med denna värme. Känns som att jag smälter bort snart. 

• Moorii

Nej, du är verkligen inte ensam! Har lidit hela veckan :/ försökt få min man att vilja åka och bada, och idag blev det av till slut. Så underbart att doppa sig i iskallt vatten! Nu är vi hemma i bastu-lägenheten igen, det enda som gör det uthärdligt är golvfläkten.. Men till veckan ska det bli svalare, får hoppas det stämmer.

• E81

Hej på er!

Har ni det fortfarande varmt, alltså? För här i Stockholm är det typ 10 grader kallare idag och det blåser rätt friskt. Känns himmelskt skönt jämfört med hur det varit i veckan. Villen pärs det har varit att jobba!!

Har varit inne på förlossningen idag då det gick upp för mig imorse att jag inte alls känt fosterrörelser i samma utsträckning den senaste veckan än vad jag gjort tidigare. Kom på att alla sammandragningar har fungerat som en distraktion och att bebisen inte känts särskilt rörlig alls. P g a diversre hormoner och sömnbrist bröt jag ihop och grät en stund över frukostmackan tills en gravid vän jag pratade i telefon med sa åt mig att ringa förlossningen. Ringde och fick komma in. De satte ctg en halvtimme och allt såg bra ut, bra hjärtljud och pigg och aktiv bebis. De gjorde UL där vi kunde konstatera att jag inte kunde känna när bebisen rörde på sig, däremot när han sparkade. Kan ju förklara en del... Sen visade det sig när de mätte honom att han beräknas vara rätt ordentligt mycket mindre än "normalt". 1345 g mot 1700 g vilket innebär -21,3% i storlek. Känns verkligen sådär men jag kommer bli kallad på nytt UL inom två veckor så de håller mig under uppsikt. Nu håller jag alla tummar jag har för att han växer till sig lite och att han inte blir ännu mindre procentuellt...

*Anton* 19/6-06
  • Mika86

Misszandra ja fy vad värmen är jobbig, trodde verkligen inte att det kunde va SÅ jobbigt med värmen, först vid sju-åtta på kvällen som det är lönt att duscha o bli normal. Detta är bara början så undrar hur detta kommer gå. Är svullen överallt känns det som, orka inte ens ta på vanliga skor nu då det blir trångt o varmt så foppatofflorna är de enda skor jag kan ha nu o ringarna är inte ens nån mening att kolla på

Svar på tråden BF Augusti 2016