Anonym (Nael12) skrev 2016-07-20 12:04:56 följande:
Va intressant! Inte ofta jag har "stött på" någon som har varit hemma i några år. Brukar mest bara få läsa om det :D kan du berätta lite hur det är för dig? Hur ser dagarna ut? Jag vill också vara hemma med barnen nu några år framåt men vet inte riktigt hur det skulle funka..
Ja du, hmm, hur dagarna ser ut, beror ju på om det är vardag eller helg, nu när det är sommarlov tycker jag att vi ha 0 rutin typ, tar dagen som den kommer beroende på väder o vad alla vill göra. Om man tar en vanlig vardag innan sommarlovet började så steg vi upp kl 6 o gjorde de tre stora klara för skolan o dagis (2 i skolan o 1 på 5årsdagis 15h/vecka) De stora åkte buss vid 07:45, 08:15 körde vi o lämnade på dagis, hem o lägger minstingen, under hennes sömn passade man på att starta tvättmaskinen o gör nåt med 3 åringen (rita, titta på tv, lyssna på musik, vika tvätt eller nåt han ville) När tösen vaknade hämtade vi posten o va ute en stund, in o fixa lunch, sen va det dax att köra o hämta på dagis. Alla hemma kl 14 o då va vi ute om vädret va bra, gjorde läxorna, sen va det dax att fixa middag o sen va det mys i soffan med saga o dusch vissa dagar/barn. Har tagit ca 15 dagar/månad i fp o på så vis kunnat dryga ut den till ca 2 år o sen har nästa barn kommit så därför jag kunnat va hemma så länge