• Mika86

BF Augusti 2016

Tack mulan kanske är lugnt då, gör ju inget om man stannar i vikt, har haft det en gång innan som gravid men va runt v 20 o va riktigt dålig. Anlili kommer inte ihåg om det va andra eller tredje barnet som den började släppa i v 35 men han höll sig inne till 39+2 innan jag fick förvärkar o blev igångsatt. Den kan släppa i omgångar o så länge den inte släpper helt bruka det va lugnt. Förstår din rädsla att föda för tidigt, sån är jag med nu då förra föddes i v 35. Är mer otäckt/mer rädd för mina sd o trycket neråt nu, vill inte va på sjukhuset mer än några timmar o särskilt inte nu när barnen har sommarlov

• Mika86

Härligt att handla när man få rabatt ju synd att det enda vi ha kvar att köpa är blöjor, som förövrigt köps imorgon

• Mika86

Hört nåt om det här med hallonbladste men aldrig riktigt hängt med, vad har det för effekt o vart köper man det?

• Mika86

Hoppar nog över teet iaf nu, kanske dricker efter förlossningen, vill INTE ha bebis tidigare än planerat nu o absolut inte snabbare. Nmg jag håller mig så nära hemma som möjligt men är nog mest för att alla barn har kommit tidigare för varje barn o förra kom i v 34+6, gå in i v 33 idag så om en vecka är jag beredd. Hade man gått till bf +-1 vecka hade jag inte haft några problem med att åka iväg nån längre sträcka nu o ett par veckor framåt

• Mika86

Nån som har erfarenhet av tidig hemgång från bb, de där 6 timmarna? Om allt gå bra o han kommer på "rätt" plats o vecka vill jag ju hem typ direkt efter duschen, men om han kommer efter läkarnas rond måste man då vänta till dagen efter o den ronden?

• Mika86

DigiC, hoppas det är likadant här, fått höra olika så lika bra att fråga BM nästa gång man ska dit då. Åker hellre upp dagen efter oxå om man bara kan få komma hem

• Mika86

Åkommor, hmmm jag är väldigt skonad o typ alltid varit. De enda jag kan komma på nu är blodådrorna på brösten (man ser för jävligt ut, mer än vanligt) sen har jag från typ v 12-13 haft problem med ligamenten när jag hostar eller nyser stående, står helt still i typ 30-60 sekunder efter så smärtan ska lägga sig, lugnare nu än förr iaf

• Mika86

Jo oftast framställs ju alla graviditeter som fina även för en annan när man själv inte är det, tycker man glömmer allt jobbigt rätt fort eller förtränger bara för att belöningen o det mysiga är mer värt på nåt vis. Jag köpte en amningsbh för flera månader sen i vår lokala butik, helt underbar nu iaf, använder den redan då en av mina vanliga gick sönder. Amningskläder har jag aldrig använt utan bara dragit upp eller ner mina vanliga, ibland har jag haft dubbla för att kunna dra upp ena o ner andra utan att visa hela magen. Inte jätte bekväm med att bara dra ner linnet/t-shirten när man är ute bland folk

• Mika86

Grattis o välkommen hem moen Underbart att få flytta hem till nåt så nytt o fint, hoppas ni hinner komma i ordning riktigt innan bebisen kommer ut. Att folk har varit o pillat på bebisen har jag inte varit med om, däremot har de kollat o pratat så o en tyckte de va så lika så frågade om de va tvillingar, haha skiljer bara 2 år o 4 månader, yngsta va typ ett halvår då Igår ringde jag o ändrade tiden för igångsättningsbedömningen, känns sjukt konstigt att det igår bara va 5 veckor kvar, trots att jag egentligen bara vill ha det över nu, varit vaken 2,5 timme i natt då allt värker eller är obekvämt, plus att idag är andra dagen med en hand som värker så det inte går att använda den ens

Svar på tråden BF Augusti 2016