• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • JenNor83

Så kan det gå :) jag mår illa hela tiden, inte så jag kräks men det gör det svårt att få i sig nån mat, har inte haft så under de andra graviditeterna så det är nytt för mig :(

Dessutom har mitt luktsinne fått fnatt, jag känner minsta lilla lukt på typ 1 km avstånd....skitjobbigt!

• Nästanpålandet

Mitt illa mående börjar faktiskt blir bättre igår var jag dock nära att kräkas på jobbet.En kollega värmde fiskpinnar i micron det är ju äcklig lukt även om man inte är gravid.
    Jag funderar lite hur ska säga till mina barn om det nya barnet den äldsta är ju 12 år
    och att det ska komma ett syskon tror inte de anar alls.
    hur berättade ni det?

• Anonym (Gravid)

Grattis alla gravida...

När har ni bf? Och villken vecka är ni på ?

• Mika86

Här r tröttheten ihållande o illamåendet blivit värre, kräker varje morgon o ibland illamående hela dagarna.

Va på inskrivning igår o fick tid för kub om tre veckor.

Nån mer som varit på inskrivning?

• Nästanpålandet

Jag fick min tid januari 28 var den första lediga tid som fanns. då kommer jag vara i vecka 10 eller vecka 11
    Gör man ett vaginalt ultraljud då? eftersom det är så tidigt jag kommer inte riktigt ihåg någon som vet?

• Mika86
    Nästanpålandet skrev 2016-01-13 09:35:15 följande:

Jag fick min tid januari 28 var den första lediga tid som fanns. då kommer jag vara i vecka 10 eller vecka 11

Gör man ett vaginalt ultraljud då? eftersom det är så tidigt jag kommer inte riktigt ihåg någon som vet?

Nej det är på vanligt vis

Gjort kub med två av barnen runt v 11-13 o vara varit på magen
  • Mulan91

Min inskrivning är den 3:e Februari haha långt kvar :( är väl nånstans vid v.11 då. Men har man ultraljud redan? Förra graviditeten för flera år sen fick jag bara göra den senare i v.18 eller vad det var..

Det där med att berätta för de andra barnen är pirrigt! Spec med så pass mycket äldre, min mans dotter är 13. Kramar!

Mitt illamående är skumt :o fram och tillbaka hela tiden. Idag är lugnare än igår... Än så länge.

• Anonym (Nr4)
    Mulan91 skrev 2016-01-09 01:40:50 följande:

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Låter precis som mina symptom och har samma bf som du :)
  • Mulan91
    Anonym (Gravid) skrev 2016-01-13 07:52:37 följande:

Grattis alla gravida...

När har ni bf? Och villken vecka är ni på ?

BF 28/8-15 är i vecka 8 enligt appen. :) själv?
Svar på tråden BF Augusti 2016