• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Hej! Jag vill oxå hoppa in här om det är ok har bf 23 augusti. Är 32 år. Gravid via ivf. Har ett barn sedan tidigare gick till på naturlig väg. Det var 12 år sen så det var ett tag sen

• Ønskebarn

Ja det är väl normalt med den tröttheten, men väldigt ovanligt att se sin respektive så. Vi har inte den möjlighet till KUB där vi bor men känner att det går fint ändå. Vi har tät uppföljning och ska gå på ul så det känns bra, som hallonpajj nämnde, det att man får se att det sprattlar och lever om där inne.

Grattis nmg, har sett dig i nån annan tråd och förstår att ni också varit igenom ivf-karusellen. Hoppas vara små får hålla sig kvar nu!

• Khloe76

Jag är 25 år och är nu i vecka 11 (10+5) har gjort vul och fick se lille plutt och allt såg bra ut :) har inskrivning hos bm 12/2 det är mitt första barn:) jag åker till Thailand den 15/2.. Har varit där innan men har aldrig rest som gravid.. Har ni några tips? Något jag bör tänka på lite extra? Jag har haft turen att inte haft illamående eller någon annan jobbig symtom än sålänge..

• Mulan91
    HJohannesson skrev 2016-02-03 17:20:32 följande:

Jag gör inte heller kub (26 år)

Är du dålig i magen ? Min mage har blivit så trög så jag får väl börja ta laxermedel snart haha

Nee eller det varierar! Ibland tar det stopp och ibland är det för mycket fart om man säger så -.- men Niferex järntillskott tog jag förut och då gick jag på toa typ en gång i veckan haha! Ska försöka förebygga så mycket jag kan den här gången, typ äta mycket fibrer och dricka vatten. Chiafrön, linfrön, fikon, har du testat det? Tycker det fungerar ganska bra än så länge men vi får se när jag tagit niferex i några veckor...

Vad roligt att vi är så nära varann i åldern! :)
  • Friddelie89

Jag är 26 (fyller 27 i april) är med sinnessjukt trött mest hela tiden tycker jag! Detta är mitt andra barn.. Har en 3årig dotter med! :)

• HJohannesson
    Mulan91 skrev 2016-02-04 07:26:11 följande:
    Nee eller det varierar! Ibland tar det stopp och ibland är det för mycket fart om man säger så -.- men Niferex järntillskott tog jag förut och då gick jag på toa typ en gång i veckan haha! Ska försöka förebygga så mycket jag kan den här gången, typ äta mycket fibrer och dricka vatten. Chiafrön, linfrön, fikon, har du testat det? Tycker det fungerar ganska bra än så länge men vi får se när jag tagit niferex i några veckor...

Vad roligt att vi är så nära varann i åldern! :)
    Hoppas att det fungerar för dig! Jag har inte kunnat påverka med hjälp av vad jag äter för jag mår fortfarande illa av den mesta maten :/

Men vatten dricker jag mängder av. Det är väl den enda craving jag har haha! Besvikelsen är total :)

Jag har inte börjat med järntillskott ännu men jag har tabletter här hemma.

Vilken vecka är du i?
  • HJohannesson
    Friddelie89 skrev 2016-02-04 08:27:47 följande:

Ps. Min mage är precis som er! ????????

Ja det är jobbigt när magen inte är som den brukar ... Vi får väl börja äta massor av gröna äpplen :)
  • HJohannesson
    Ønskebarn skrev 2016-02-03 17:43:44 följande:

Hej! Läste lite i tråden och jag är (en till) som inte vill hänga på fb. Gravid (eg min fru) efter ivf. är lite efter några av er, 11+6, men har sett mini massa redan på grund av diverse komplikationer så nu håller jag tummarna. Blir inte KUB på oss, men det låter skönt att ni fått så bra besked ni som har varit igenom det!

Har ni också en enorm trötthet eller har det lättat lite för några? Här är det första barnet så allt är spännande!

De första 8 veckorna så slängde jag jackan jämte sängen och somnade med kläderna på efter jobbet :)

Nu i v15 är det bättre men jag vill gärna sova en stund på eftermiddagen.

Första barnet här med :) också via ivf. det ingick i vår behandling att få vul så vi fick se ett litet hjärta i v 6+6. Underbart var det!!
Svar på tråden BF Augusti 2016