• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Byt BM! Va dåligt :/ jag frågade om man skulle få göra vul på min inskrivning nästa vecka. Tyvärr görs det inte just då men man ska tydligen kunna prata med sin BM och boka in det med henne när man vill... Så konstigt att du inte fick! Insistera! Spec me tanke på att era beräkningar skiljer med hela 4 veckor :/

• Mika86
    Anonym (Nr4) skrev 2016-01-28 13:02:46 följande:

Ja verkligen! Hon på ul var lite hafsig och inte så noga utan mer stt jaha vi ser inte så bra, var du här pga blödning, kan inte göra vul....

Riktigt illa bemötande.

Tycker verkligen att du ska kräva ett nytt ul eller vul, din BM verka va jätte konstig så byt BM om hon nu inte kan fixa så du få veta hur långt gången du är
  • Anonym (Nr4)

Vet ju inte om anledningen till stt de i te kunde göra vul är för att de inte har apparaten till det där. Funderar på stt göra ett privat istället men behöver då åka till en annan stad.

• Mamma pa landet

Hej!

Jag hoppar gärna med här!

Är 32 och väntar mitt tredje med bf 27/8. Har även ett bonus barn så vi blir då 6 i familjen.

Mina grabbar är 9 och 6 och bonus tösen blir 3 snart.

Jag har mått väldigt illa och varit väldigt trött. Men illamåendet har tack och lov minskat och nästan försvunnit helt nu! Ska berätta för barnen på söndag att dom ska få ett syskon. ??

• Koovah

Här är en till med BF augusti 2016 :)

Använde mig av natural cycles innan för att läsa av när man fick ägglossning. Hade ägglossning 28/11 och plussade 15/12. Så jag är i vecka 10+5. Ska på kub ultraljud nästa vecka och ser verkligen fram emot att få se det lilla hjärtat ?

Hur har ni mått hittills? :)

• Familjelivet

Ett helt annat ämne mot vad som tidigare diskuterats här i tråden. När tänker ni berätta för er arbetsgivare? (Eller vissa kanske redan gjort). Jag går snart in i v14 och är nästan tvungen att berätta för mitt jobb nästa vecka. Fick reda på idag att vi ska åka till Italien med jobbet i vår, då kommer jag vara i v28-29. Måste meddela nästa vecka om man vill med. Känner att jag vill berätta att jag är gravid så de kan ha avbeställningsskydd osv. då man inte vet hur man mår då. Fast jag tycker att de känns lite tidigt att berätta..

• Myran76
    Moorii skrev 2016-01-28 07:41:45 följande:
    Ja, precis ;) verkligen, och tur att jag hade en uppmärksam läkare som ansåg att jag borde ta ett sånt test. Utan honom hade jag antagligen inte blivit gravid ännu.

Vilken vecka är du i? Min extrema trötthet försvann nog i vecka 13-14, även om jag fortfarande är tröttare än vanligt :P

Inatt drömde jag att jag födde en frisk liten dotter och var så lycklig! Så vaknade jag och insåg att jag inte ens är halvvägs.. Ibland är drömmar taskiga :P
    Jag är i 14:e veckan (tror det är 13+4 eller 5 idag). Så det borde släppa snart! Mest blir jag nog trött när jag har hand om vår 2-åring. Han är ganska intensiv så det kan göra en trött även när man inte är gravid :) Men imorn ska jag på spa och massage och bara slappa!
  • Myran76
    Anonym (Nr4) skrev 2016-01-28 11:47:22 följande:

Ska på inskrivning nästa vecka. Men det var hon som sa att jag får vänta till v.18, hennes v.18 och det ligger 4 veckor efter min uträkning. Nipt gör man i v.10 så enligt min är det på måndag och hennes 4 veckor senare och då är det ju lite sent :/

Nej, men vad galet! Antingen får du byta BM och om de ändå inte vill ge dig ett VUL får du kanske göra ett privat. Förstår helt att man vill veta om man är i vecka 5 eller 9. Speciellt om man vill göra Nipt eller Kub så är det ju ett måste. Men även annat är ju bra att kunna planera för. 

Hur kan ni räkna så olika som på 4 veckor förresten?
  • Myran76
    Familjelivet skrev 2016-01-28 20:56:03 följande:

Ett helt annat ämne mot vad som tidigare diskuterats här i tråden. När tänker ni berätta för er arbetsgivare? (Eller vissa kanske redan gjort). Jag går snart in i v14 och är nästan tvungen att berätta för mitt jobb nästa vecka. Fick reda på idag att vi ska åka till Italien med jobbet i vår, då kommer jag vara i v28-29. Måste meddela nästa vecka om man vill med. Känner att jag vill berätta att jag är gravid så de kan ha avbeställningsskydd osv. då man inte vet hur man mår då. Fast jag tycker att de känns lite tidigt att berätta..

Om det inte känns rätt att berätta så avvakta lite. De borde ju rimligen boka med avbeställningsskydd ändå. Folk kan ju bli sjuka. Och vid v 28-29 är ju chansen stor att du kommer att må prima! 
  • Koovah
    Familjelivet skrev 2016-01-28 20:56:03 följande:

Min arbetsgivare vet redan, eller iallafall min närmaste chef. Tyckte det var skönt att lägga korten på bordet, speciellt eftersom hon börjat reagera på att jag är så trött. Det är dock bara mina närmaste kollegor och närmaste chef som vet ännu.

Om jag hade varit du så hade jag nog berättat i ditt läge, iallafall för din närmaste chef, sen behöver ju inte alla andra veta nu. Men avbeställningsskydd för enstaka bortfall borde de ha ändå :)
Svar på tråden BF Augusti 2016