• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Myran76
    Mamma pa landet skrev 2016-01-31 21:12:45 följande:

Är det någon mer som har som sammandragningar? Är inte det lite tidigt? Eller det är något annat som känns? Nån som vet?

Det verkar inte vara ovanligt att känna något liknande mensvärk kring dessa veckor. Vet inte om det är växtvärk i livmodern eller vad det beror på men det är ju mycket som händer där inne. Tarmar som krånglar, muskulatur som ändras osv. Däremot tror jag inte att man har sammandragningar så här tidigt. 
  • Mulan91

Jaa kanske är växtvärken du menar ? Jag får till och från men inte lika ofta nu som första graviditeten, då kunde jag få riktigt ont!

• hallonpajj

Hej! Stort grattis allihopa!

Nu när jag börjar må bättre efter trötthet och hemskt illamående sedan ungefär v6. vill jag också vara med, om man får :)

Nu är jag i vecka 14 och bebis är beräknad 5 augusti.

• Mamma pa landet

Känns inte som mensvärk utan mer som att magen spänns ett tag och sen försvinner det. Är i vecka 11. Men kan ju säkert vara nåt med att livmodern växer.

• HJohannesson

Hej på Er :)

Jag har letat efter en augustigrupp som är aktiv på fl, de flesta verkar hänga på Facebook! Så om det är ok med er hänger jag gärna på?

Jag är gravid efter första ivf-försöket och har bf 3 augusti. Jag har mått skit men det börjar äntligen ordna upp sig.

Jag har hela tiden trott att jg ska få missfall men på onsdag är det v15 så det är väl dags att börja glädjas lite åt graviditeten :)

Har ni andra fått mage ännu?

• Myran76
    hallonpajj skrev 2016-02-01 19:41:12 följande:

Hej! Stort grattis allihopa!

Nu när jag börjar må bättre efter trötthet och hemskt illamående sedan ungefär v6. vill jag också vara med, om man får :)

Nu är jag i vecka 14 och bebis är beräknad 5 augusti.

HJohannesson skrev 2016-02-01 22:08:33 följande:

Hej på Er :)

Jag har letat efter en augustigrupp som är aktiv på fl, de flesta verkar hänga på Facebook! Så om det är ok med er hänger jag gärna på?

Jag är gravid efter första ivf-försöket och har bf 3 augusti. Jag har mått skit men det börjar äntligen ordna upp sig.

Jag har hela tiden trott att jg ska få missfall men på onsdag är det v15 så det är väl dags att börja glädjas lite åt graviditeten :)

Har ni andra fått mage ännu?

Välkomna ni nya! Jag ligger ungefär i samma vecka, BF 30 juli. 

Skönt att ni både mår bättre nu. Jag tycker också att jag börjar se ljuset i slutet på tunneln, men hoppas bli ännu piggare och mer matglad snart än vad jag är nu. Vill gärna komma igång och träna igen också. Har tagit en paus för att jag bara inte orkat komma iväg. 

Ingen direkt mage än, men ibland när jag precis ätit kan jag tycka att det syns lite skillnad. 

• hallonpajj

Jag önskar mig också bättre aptit, men det har åtminstone blivit bättre sedan jag bara lyckades få i mig diverse kex. Är lite rädd att jag inte får i mig tillräckligt eftersom jag inte ökat i vikt än :/. Någon annan som känner likadant?

Jag tycker det börjar synas lite på magen, men det ser mest ut som att jag lagt på mig lite extra fett.

• Mulan91

Grattis alla nya! Välkomna :) jag hänger inte på fb så det är verkligen kul att vi fått igång en aktiv tråd här! Jag mår faktiskt bättre nu sen ett par dagar tillbaka, känner mig starkare med mindre illamående och tröttheten har avtagit (men är inte mitt gamla jag haha).

Är dock i vecka 11 enligt appen... Imorn får man se om det stämmer, undrar lite för jag såg att de flesta inte märkt av någon mage... Jag har klart och tydligt en större mage :o de som känner mig ser nog direkt att jag e gravid (men döljer magen än så länge). Skumt haha!

Tar ni något tillskott? Grattis till oss hihi! Kramar

• Koovah

Jag har också typ växtvärk (mensvärksliknande) känsla till och från.

Och det där med aptiten känner jag igen. Har gått bra fram till 1.5 vecka sen men nu har jag ingen aptit alls! Så jäkla jobbigt.

Vi var på kub ultraljudet idag och fick se den lilla. Det är bland det bästa jag varit med om, så himla häftigt. Den låg stilla i början så barnmorskan kunde mäta ordentligt men sen blev det full fart och kullerbyttor! Vi fick för övrigt väldigt bra resultat också, 1:20000 så nu känns det verkligen som att man kan pusta ut! :) är det några fler som har varit/ska på kub?

• Myran76
    Koovah skrev 2016-02-02 20:09:27 följande:

Jag har också typ växtvärk (mensvärksliknande) känsla till och från.

Och det där med aptiten känner jag igen. Har gått bra fram till 1.5 vecka sen men nu har jag ingen aptit alls! Så jäkla jobbigt.

Vi var på kub ultraljudet idag och fick se den lilla. Det är bland det bästa jag varit med om, så himla häftigt. Den låg stilla i början så barnmorskan kunde mäta ordentligt men sen blev det full fart och kullerbyttor! Vi fick för övrigt väldigt bra resultat också, 1:20000 så nu känns det verkligen som att man kan pusta ut! :) är det några fler som har varit/ska på kub?

Grattis till bra kub! Fantastiska siffror. Vi gjorde det också och fick 1:10000 vilket förstås också är jättebra. Speciellt eftersom min ålder drar ner mycket. 

Och visst var det härligt att se hjärtslag och alla kullerbyttor!
Svar på tråden BF Augusti 2016