• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Moorii
    Myran76 skrev 2016-01-28 23:32:51 följande:

Jag är i 14:e veckan (tror det är 13+4 eller 5 idag). Så det borde släppa snart! Mest blir jag nog trött när jag har hand om vår 2-åring. Han är ganska intensiv så det kan göra en trött även när man inte är gravid :) Men imorn ska jag på spa och massage och bara slappa!

Det kan jag verkligen förstå :) men vad underbart det låter! Hade jag inte tackat nej till ;) hoppas du får en härlig dag!
  • Mika86
    Myran76 skrev 2016-01-28 23:32:51 följande:

Jag är i 14:e veckan (tror det är 13+4 eller 5 idag). Så det borde släppa snart! Mest blir jag nog trött när jag har hand om vår 2-åring. Han är ganska intensiv så det kan göra en trött även när man inte är gravid :) Men imorn ska jag på spa och massage och bara slappa!

Åh vad underbart. Lyx på hög nivå . Hade mer än gärna bytt då vi ha tre barn med influensa.

Önskar alla en jätte trevlig helg
  • Mamma pa landet
    Familjelivet skrev 2016-01-28 20:56:03 följande:

Ett helt annat ämne mot vad som tidigare diskuterats här i tråden. När tänker ni berätta för er arbetsgivare? (Eller vissa kanske redan gjort). Jag går snart in i v14 och är nästan tvungen att berätta för mitt jobb nästa vecka. Fick reda på idag att vi ska åka till Italien med jobbet i vår, då kommer jag vara i v28-29. Måste meddela nästa vecka om man vill med. Känner att jag vill berätta att jag är gravid så de kan ha avbeställningsskydd osv. då man inte vet hur man mår då. Fast jag tycker att de känns lite tidigt att berätta..

Jag är i vecka 10 nu och åker till fjällen en vecka på söndag och när jag kommer tillbaka har jag gått i i vecka 12 och då kommer jag att berätta på jobbet. Jag kan inte längre knäppa arbrtsbyxorna och sommarsemestern ska lämnas in i februari. Vad spelar det för roll om folk vet det tidigt? Skulle man få ett missfall så är det inte hela världen och man är precis som alla andra.
  • Mulan91

Jag berättade för min chef idag och är på väg in i vecka 11!

Hon är schysst och dessutom såg hon att jag varit trött och blek så det kändes rätt. Känns skönt att ha sagt det nu. Bara verksamhetschefen kvar dårå! Haha :|

• Yarrow

Jag hoppar också in här :) väntar vårt tredje barn som troligen kommer i augusti. Fick reda på att jag är gravid på julafton men har inte haft mens sen oktober så vet inte exakt hur långt gången jag är. Fastställde graviditeten via Ul i mellandagarna men det va för tidigt för att mäta exakt.

I alla fall, bebisens syskon kommer vara 3 och 2 år så det blir full rulle här :)

• Myran76
    Mika86 skrev 2016-01-29 07:52:40 följande:
    Åh vad underbart. Lyx på hög nivå . Hade mer än gärna bytt då vi ha tre barn med influensa.
    Oj, det var verkligen ingen höjdare! Men det är klart... alla på en gång blir det ju ofta. Tänkte under första graviditeten att jag var impad av de som pallade med det och även hade andra barn. Nu vet jag att det går. Men det inte lätt att försöka vara roliga lektanten med full energi när man bara vill krypa ihop i soffan framför en film :)
  • Myran76
    Yarrow skrev 2016-01-29 21:58:31 följande:

Jag hoppar också in här :) väntar vårt tredje barn som troligen kommer i augusti. Fick reda på att jag är gravid på julafton men har inte haft mens sen oktober så vet inte exakt hur långt gången jag är. Fastställde graviditeten via Ul i mellandagarna men det va för tidigt för att mäta exakt.

I alla fall, bebisens syskon kommer vara 3 och 2 år så det blir full rulle här :)

Verkligen full rulle! Imponerande!! 
  • Mika86
    Myran76 skrev 2016-01-31 04:05:33 följande:

Oj, det var verkligen ingen höjdare! Men det är klart... alla på en gång blir det ju ofta. Tänkte under första graviditeten att jag var impad av de som pallade med det och även hade andra barn. Nu vet jag att det går. Men det inte lätt att försöka vara roliga lektanten med full energi när man bara vill krypa ihop i soffan framför en film :)

Äldsta pojken låg förra helgen o halva denna veckan, första skoldagen han gick så va de tre minsta sjuka så avlöser varandra bra har, jag ha tur o bli sjuk nu samtidigt som de så gå ju lite lättare iaf. Hoppas gubben o sista pojken klara sig
  • Mamma pa landet

Är det någon mer som har som sammandragningar? Är inte det lite tidigt? Eller det är något annat som känns? Nån som vet?

• anlili
    Mamma pa landet skrev 2016-01-31 21:12:45 följande:

Är det någon mer som har som sammandragningar? Är inte det lite tidigt? Eller det är något annat som känns? Nån som vet?

Hur känns det då? Det låter tidigt, men jag är verkligen ingen expert, det kan säkert komma tidigt också. Vilken vecka är du i?
Svar på tråden BF Augusti 2016