Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF Augusti 2016

Curlingmorsan skrev 2016-03-29 19:50:42 följande:

Har också varit på RUL idag. Allt såg bra ut men bebisen låg så hon hade svårt att tydligt se de tre kärlen i hjärtat. Försökte länge men inget hjälpte. Så ska tillbaks igen på torsdag nästa vecka. Hon tyckte att hon såg men ville ha en tydligare bild. Känns skönt att de kollar noggrant. Och gick inte att få några bra bilder heller, så det hoppas vi få nästa gång.

Men vi fick veta vad det var.... jag trodde att det var en liten tjej för graviditeten har varit så lik den med min dotter. Men vi kunde tydligt se en liten snopp. Så det blir en Sixten. :)

gud va bra att dom dubbelkollar för att vara på säkra sidan. Roligt med en liten pojke om ni har en flicka sen innan :) grattis!
    Mulan91 skrev 2016-03-29 20:21:24 följande:

Allt gick bra på RUL idag! Men men :(((( jag fick precis en jätte liten blödning, mindre en en droppe typ. Gud jätte obehagligt :(((( ringde gynakuten och de sa att det förmodligen är en reva i en slemhinna eller nåt sånt och att jag inte ska oroa mig. MEN DAMNIT JAG E OROLIG ÄNDÅ :((( kände barnet röra på sig för bara några min sen så det känns lugnande. Är det någon mer som fått nåt sånt här? :( buhu

skönt att det såg bra ut då är det säkert ingen fara. Om hen buffade lite så är det nog lugnt :) men såklart man blir orolig!
  • Hazel Grace
    Ilas skrev 2016-03-30 21:26:10 följande:

Hej, 

Tänkte hoppa på här.  =) BF 22 augusti.

Jag tycker att man blir lite informerad om allting från MVC. Är det bara jag som tycker detta eller är detta vanligt?

Detta är min första graviditet och jag har inte gjort RUL. Ska om en vecka. Tycker det är lite sent? Är ju i vecka 20 nu.

Jag har känt barnet typ hela tiden. Slitningar och... ja svårt att förklara men jag tror mig ha känt det iallafall, ni vet säkert vad jag menar =).

Åsså nu innan påsk tycker jag att aktiviteten har avstannat så naturligtvis min första tanke, missfall.

Så är det säkert inte men kan jag höra av mig till min BF eller till sjukhuset för att göra ett ultraljud eller åtminstone lyssna på barnets hjärta, -går sånt?

Eller tycker de bara att man är tramsig då?

Jag håller med dig. Eller förstår vad du menar. Första för mig med och jag frågade bm varför det dröjde så länge innan rul och allt det. Hon sa det på nått sådär lugnade sätt men minns inte ordagrant... Men iaf så är det vanligt med rul runt v.20 och det är efter det som möten och kurser tar fart enligt henne. Du kan alltid höra av dig till din bm om du är orolig har jag fått höra. Vissa lugnar ner dig över telefon och andra tar in dig på kontroll, det verkar vara väldigt olika från bm till bm. Jag har varit jättenojig för missfall då jag haft två tidigare, men bm sa att såvida du inte blöder mycket eller får akuta smärtor så är det oftast ingen fara. Jag har fått känslan av att dom drar sig för att göra ul pga nyfikenhet eller onödig oro såsäga. Jag har velat göra sen v12 bara för att se om det lever fortfarande men eftersom jag inte har några direkta skäl mer än känsla så har jag fått nej. Annars tror jag privata kliniker gör tidiga ul rätt ofta men då kostar det lite.

Jag har också RUL om en vecka, tiden har verkligen stått stilla sen jag fick tiden. Vill göra det nu nu nu!
  • Hazel Grace

Kärlek och omtanke till dig Serah! Självklart ska du ventilera det som är jobbigt, skriv av dig om du känner för eller bolla tankar. Be inte om ursäkt för dina känslor, du trampar ingen på tårna för att du delar med dig. Är säker på att många är här och stöttar dig. Hoppas verkligen att ni tar er tid att komma igenom det tillsammans i familjen. Rå om varandra <3

Här står det också på kallelsen till rul att barn inte får följa med. Enbart högst en vuxen till. Mest just för att om det är dåliga besked så vill dom kunna prata i lugn och ro och inte ha "distraherande moment"

• Hazel Grace

Älskar att det är så aktivt och diskuteras mycket här!

Jag ska på RUL imorgon (äntligen!!!) på östra sjukhuset. Längtar så jag spricker. Tänkte fråga en sak, det står att man ska ha "lätt fylld blåsa" när man kommer dit. Det är 11 på förmiddagen så om jag kissar när jag går upp vid 9.30 hinner jag fylla blåsan lagom då?

Hade en mardröm inatt om att jag blödde och satt på toan sen såg konturerna av en bebis där nere som kommit ut från mig. Kändes så jävla surt dagen före rul och jag var helt förkrossad. Fy fan va jag grät. Sen vaknade jag mitt i natten och hade så ont i magen. Gick upp och kissade men inget blod eller så. La mig igen och när jag vaknade var det borta. Vet inte om det bara var oro eller vad det var. Sov ensam också då min sambo opererades igår så han fick ligga över på sjukhuset. Så lite extra oro där. Nu är han hemma iaf så inatt hoppas jag att jag får sova gott.

Jag ville egentligen inte bestämma namn innan bebis har kommit men nu har vi typ gjort det ändå :p visade sig att vi inte alls har samma smak av namn så vi har enats om ett flicknamn och ett pojknamn hittills eftersom vi inte vet vad det blir. Tror inte vi ska ta reda på det heller :) men namnförslagen fortsätter! Men han gillar inte mina förslag och jag gillar inte hans. Haha! Får se hur det slutar.

• Hazel Grace
    skattenmust skrev 2016-04-05 23:31:47 följande:

hehe jag ska åxå göra Rul på östra sjukhuset imon, men lite senare än dig :) haha

Kul! ^^ lycka till till oss, hoppas vi får goda resultat :)
  • Hazel Grace

Har varit på RUL idag och allt såg bra ut! Fick se en riktigt aktiv krabat som vinkade och sparkade. Så lycklig!!! Och så lättad! Blev flyttad till 28/8 också, två dagar tidigare :) vi kunde inte hålla oss av nyfikenhet så nu vet vi att det är en liten kille som väntas. Ska bli så spännande! <3

• Hazel Grace
    skattenmust skrev 2016-04-06 15:50:49 följande:

Nu kom jag hem från RUL, lillan mår jättebra, hehe jag e så glad men trött av all spänning, min man blev helt paralyserad och fick tårar i ögonen, lyckan var total.Dom bekräftade att det från Kub stämde, det blir en tösabit :)

Jag är så lycklig :) Blev beräknad till den 28 aug :)

Haha! Samma minut skickade vi och samma datum fick vi :) Kul! Och grattis :)
  • Hazel Grace
    skattenmust skrev 2016-04-06 17:31:23 följande:

hahahah ser detta nu :) Grattis till lyckat rul å lillkillen, har i namn?

Lyfter du barn sedan tidigare? eller annat, som lite tyngre matkassar? Jag får inte ont i magen av att lyfta lite, men det känns rätt snabbt i ryggen..

Tack! Ja det blir nog en Max :)

Lyfter inga barn men jag jobbar i butik och har jobbat i fruktavdelningen mycket men det fick jag sluta med rätt tidigt då det brändes och gjorde ont i magen. Då lyfte jag rätt tungt, apelsinlådor och bananer väger ca 18 kg per låda och det blev ganska jobbigt i längden. Men lättare pallar funkar bra. Så länge man lyssnar på sin kropp så kan man bära relativt tungt enligt min bm. Sista månaderna bör man dock undvika det sa hon. Men ja, det ska inte vara farligt.
  • Hazel Grace
    Kela1981 skrev 2016-04-07 09:04:30 följande:

Precis varit på ul och fått se den lilla igen <3

Nu är det inte dags förrän i vecka 35 igen :( Får väl se om det blir något tillväxt ul också som det blev med dottern.

Det var full rulle där inne idag också plus att dom kollade en extra gång på bebisen och livmodertappen. I vecka 35 kollar dom också bebis och tapp plus att dom kollar positionen på bebis så att man har lite bättre koll inför fl istället för att bm bara är och "gräver" i magen ;)

Den riktiga anledningen till ul är att kolla snittet från KS förra gången så all koll med bebis är ju utöver <3

Kela1981 Åh va mysigt! Extra roligt att få se liten flera gånger.

Jag tackade ja till den här livmodertappensforskningen så jag ska dit igen om fyra veckor och titta på bebisen. Bara därför jag tackade ja, för att få en titt till ^^ dessutom får dom uppgifter till sin forskning. Win Win!

Går som på moln nu efter att ha fått se min inneboende. Iiih det är så underbart!
Svar på tråden BF Augusti 2016