Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF Augusti 2016

Är det någon som vet hur det är med att färga håret under graviditeten? Barret ser hemskt ut här. Hört att kemikalier eller något från färgen kan vara dåligt. Antar att det är att andas in det som är kasst eller? Måste åtminstone klippa mig tänker jag innan bebis kommer. Stackarn kommer bli helt förskräckt av sin mamma när han kommer ut :)

• Hazel Grace

Tack för alla svar! Då ska jag passa på att göra det :) sant det där med att frisörer knappast kan skaffa barn då. Här ska piffas till!

Mulan, jag håller på att måla en isärplockad spjälsäng för tillfället och ångrade mig så fort jag börjat. Skulle gjort detta innan magen och foglossningen eller ännu hellre köpt en som var fin från början :p

• Hazel Grace

Vi har två katter, 2 och 6 år, och en hund här hemma som blir ett år ungefär samtidigt som bebis ska komma. Jack russel, så han är en riktigt nyfiken och ettrig en. Han har träffat bebisar förut då min syster har en liten född i oktober och jag var skitnervös så fort han kom i närheten. Sambons bror har en ettåring som han träffar ibland och är väldigt på liksom så jag kommer vara på helspänn hela tiden med lillen här hemma. Hoppas i hemlighet på att sambon förstår att det kommer bli för mycket och lämnar bort hunden till sina föräldrar. Dom är superkära i honom och hade säkert kunnat ta över. Men det vågar jag inte säga för då kommer det aldrig ske :p han måste fatta det själv. Katterna är jag inte orolig för, dom kanske kommer lukta och utforska vad det är för krabat men dom håller sig så lugna och är mycket för sig själva så jag tror inte det blir något problem.

Jag visste inte att man inte kunde kissa efter en epidural. Är det vanligt? Jag skulle bli tokig. Jag tror jag kommer köra med lustgas bara. Men syrran tipsade om epidural ifall man inte sovit på länge så man fick lite mer vila. Tycker det är jättesvårt att veta!

Jag kommer ta med kläder i stl 50 och kanske något plagg 44 i bb-väskan. Jag är ganska liten och bm har också hintat om att det nog inte blir någon särskilt stor bebis. Men man vet ju aldrig! I värsta fall får sambon åka och hämta ;) jag hoppas på att vi får stanna över en natt åtminstone. Om det är bonusvecka så kan han vara hos farmor, jag vill inte bli lämnad ensam med en nyfödd bebis när man inte har någon tidigare erfarenhet.

• Hazel Grace

Hallonpajen och misszandra, vilka fina kreationer! Va duktiga ni är :) jag har börjar kolla blocket efter en symaskin så jag kan försöka pyssla lite också men shit va dyra dom är! Även begagnade.

Jag märker inte av den här värmen ni pratar om. Eller ja, det har varit lite kvavt här men inte så farligt. Och inne i lägenheten är det så skönt så skönt ;)

• Hazel Grace
    Mulan91 skrev 2016-06-24 15:36:43 följande:

Alltså är det bara här vädret suger? Det är typ grått och fuktigt vara -_-

Glad midsommar haha! :)

Då är vi på samma ställe. Det var lite soligt en stund men regnet och åskan hänger i luften och väntar på att bryta ut :p

Glad midsommar alla! Här blir det inget firande, lite extra god middag och hemmachill.
  • Hazel Grace

Jag är beräknad till slutet på augusti men jag tänker att en filt ska räcka för att värma. Jag ska nog ta med både en långärmad och en kortärmad body, och en kofta kanske så får man avgöra när man åker hem hur mycket kläder som åker på. Långbyxor blir det iaf, ska packa både med fot och utan och så strumpor. Känns som jag har massa bebiskläder med mig så jag oroar mig inte för att han ska frysa :)

Jag har bara packat i huvudet än så länge. Jag kommer packa om tusen gånger innan det väl är dags om jag börjar nu ^^

• Hazel Grace

Idag har vi haft varmt! Gick på marknad och tyckte att det var en lagom aktivitet. Jo tjena. Så trångt och varmt och sen när vi kom hem och jag hade suttit ner en stund så kom smärtorna. Fötter, rygg, höfter shit så ont allt gjorde. Och gör fortfarande. Sambon lagade maten medan jag låg och päste iaf. Det är jag bortskämd med, slipper nästan alltid laga mat. Gravid eller inte ^^

Funderar på att försöka få sjukskrivning, jag kommer verkligen inte att orka jobba länge till. Vet ni hur det funkar för extrapersonal? Jag är liksom anställd på nio fasta timmar per vecka men jag jobbar bra mycket mer än det. Skulle jag isf bara få sjukskrivning för mina fasta timmar? För då måste jag nog ta ut föräldradagar istället för att klara mig. Har inga semesterdagar att ta ut heller.

• Hazel Grace

Bra att man ställer en fråga och sen glömmer bort att kolla svar.. Tack iaf! :) det får lösa sig. Jag orkar inte engagera mig haha.

Zarizen, kul att höra att det går framåt med allt!

• Hazel Grace
    Nmg skrev 2016-06-27 05:21:59 följande:

Är det Nån som fortfarande jobbar? Vad jobbar ni med? Jag ska jobba denna vecka och nästa vecka sen semester och tömma alla komptimmar mm så jag kan vara hemma till sista augusti och därefter börja ta ut FP. Jag vet dock inte om jag orkar faltiskt. Jag har inget betungande jobb, jobbar på kontor, men jag vet inte om jag orkar vara på jobbet 8 timmar om dagen, fullt påklädd och sitta still på en stol i den där

Värmen. Vill bara gå hemma nu i minimalt med kläder och ha fötterna i en balja med vatten!!

Nu när jag vaknat så har svullnaden gått ner runt fotknölen men själva foten typ där vid tårna är fortfarande svullen! Hann aldrig pysa fötterna i vatten igår men får Göra det efter jobbet idag. Hur ska man orka jobba 10 dagar till.... Bläää...

Ursäkta gnället!

Jag gnäller heeela tiden! Så du är inte ensam. Jag jobbar i butik, mestadels kassan men jag orkar knappt. Kan varken stå eller sitta långa stunder utan att det gör ont och alla vridmoment och snebelastningar är smärtsamma som fanken efter en stund. Jag ska jobba i tre veckor till. Sen blir det semester en vecka, sen får jag ta ut föräldradagar tills det är dags. Om jag inte får igenom en sjukskrivning. Kan bm göra det eller måste jag gå till en läkare?
  • Hazel Grace
    Kela1981 skrev 2016-06-28 07:19:17 följande:

Det är bara läkare som sjukskriver men du ska be din bm boka en tid hos deras läkare så du inte går till nån läkare på en VC.

Jag jobbade själv i butik innan jag blev sjukskriven så jag vet precis vad du går igenom. Se till att få träffa en läkare! Det är ingen som tackar dig för att du sliter ut dig när du är gravid! <3

Okej tack! Ja igår höll jag på att bryta ihop. Förvånad idag att jag orkade hela passet.
    HJohannesson skrev 2016-06-28 11:10:06 följande:

Jag blev sjukskriven 50% och det gjorde att hela livet vände! Har mått kanon sen dess!

Hoppas du får vara hemma mer!

Va skönt! Jag jobbar som tur är inte heltid men känner ändå att jag inte pallar. Det är ren ångest att komma dit ibland. Orkar kanske ett par timmar en bra dag men inte mer. Hade gärna haft bf i juli så att det inte var så långt kvar.
Svar på tråden BF Augusti 2016