Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-06-14 12:28:30 följande:

72 dagar kvar! Nu börjar bli Pirrig!! Haha

Beställde skötväskan idag haha kunde inte motstå när det var fri fakt oxå

Har du fått Väskan? Hoppas den är bra

Jag har fått den! Dock har jag jobbat hela dagen och inte hunnit hämta ut den, men imorgon så ska jag redovisa :) om du inte hinner få den själv. sjukt snabbt gick det ändå, beställde i fredags kväll liksom och fick den på två arbetsdagar. Me like!

Jag har 75 dagar kvar. Har inte skrivit något förlossningsbrev än men bm sa att vi skulle prata om det vid nästa träff vilket är på torsdag.

Skönt Hallonpajen att sd har lugnat ner sig. Låter väldigt mysigt med alla hemsydda grejer. Haha du får visa oss något! ;) ska fråga om jag får låna svärmors symaskin och prova sy lite. Ett spjälskydd tex borde jag väl klara tycker jag.
  • Hazel Grace

Nu har jag hämtat ut min skötväska. Den var ganska stor tyckte jag men det kanske är bra? Kom med ett skötunderlag iaf och det är ju najs :) lättskött tyg så den kommer nog hålla sig snygg och fräsch länge. Jag är nog nöjd iaf, vet inte riktigt vad jag ska gå efter då jag aldrig använt en tidigare men den känns bra :) hoppas du blir nöjd också Nmg!

Misszandra, förstår att det känns jobbigt men som du säger så kommer han må helt okej om han kommer nu. Även om det såklart är bättre om han väntar lite till. Håller tummarna för er!

• Hazel Grace

Grattis Zarizen! <3 härligt att ni mår bra båda två :) hoppas han växer på sig snabbt så ni får ta med honom hem snart. Jättefint namn också!

• Hazel Grace

Varning för gnäll!

Idag har jag haft ett helvete med foglossning. Jag har varit ledig i tre dagar från jobbet och vilat och tagit det rätt så lugnt. Så ska jag jobba helgen nu och kommer dit som ett vrak. Flera sa till mig att jag såg trött ut liksom. Har försökt variera mellan att stå och sitta men jag har ont vad jag än gör! Jag jobbar knappast heltid men jag orkar inte med att jobba. Jag vill ju fördriva tiden men fan det är skitjobbigt att stå där och försöka fejka att man mår bra och dessutom stå emot att idiotförklara vissa kunder. Sover jättedåligt också, det är omöjligt att hitta en skön position. Har alltid sovit på mage men det funkar ju inte längre. Och när jag väl somnar så drömmer jag massa mardrömmar. Gaaah... Sämst dag har jag haft idag. Hjälper inte direkt att en totalt ouppfostrad hund och en bonus springer omkring och får göra som dom vill. (blir galen på min sambos brist på uppfostring ibland) Kan man bli sjukskriven för hormonutbrott och foglossning? Är så sugen på att köpa hem något tvspel att bara spela slut på tills bebis kommer.

• Hazel Grace

Tack moen! Ja vi är nog värda det ibland :) Misszandra, ja kanske att han har fixerat sig. Eller är det när han vänt sig med huvudet neråt? Bm sa i torsdags att han ligger så iaf. Tycker att magen har kommit ner väldigt mycket på senaste men är inte det lite för tidigt?

Jag vill verkligen amma och hoppas att det funkar. Men kanske att jag köper hem ett paket ersättning utifall att. Men som du säger är det kanske lättare att ge upp då. Men skulle det strula mitt i natten och bli ohållbart så kan man ju inte gå till affären heller så det får nog bli att det får stå hemma som backup.

• Hazel Grace

Välkommen hit nefermiw! :) har tyvärr ingen erfarenhet av planerat ks (eller något annat) men kul att du hittat hit!

• Hazel Grace

Jag är i vecka 29+6. Det rör sig så himla mycket i min mage så jag tänker att han snurrar runt där mest hela tiden. Mina höfter känns också helt sönderslagna, känns som om lederna vill poppa och knaka. Oj redan så långt ner! Han kanske börjar jobbar sig neråt här också då.

• Hazel Grace

Jag ska jobba minst fyra veckor till. Känner också som du Nmg, jag är också superless och vill inte gå dit längre. Samtidigt så vill jag fördriva dagarna med något så att tiden går. Men inte med jobb.

• Hazel Grace

Curlingmorsan, fy va elakt! Barn är ju underbart, oavsett vad! Skit i dom, man säger inte så. Man kan oroa sig och så men att säga rakt ut på det sättet att det är en dålig idé och man får skylla sig själv... Dra åt fanders! Man stöttar sin familj, punkt slut.

• Hazel Grace
    Zarizen skrev 2016-06-20 19:01:43 följande:

Uppdatering:

Lilla Brooklyn mår bra. Har blivit av med navel kateter, ingen cpap eller syrgas, inget dropp. Har sond där han matas med min bröstmjölk varannan timme (jag pumpar ur och har massor...) idag blev han av med kuvösen och ligger i värmebädd eller hos mig då hud mot hud. Hans vikt har vänt uppåt och han är världens finaste :)

Åh missade innan jag skrev förra inlägget. Kul att det går så bra! Wow vilken liten kämpe :) grattis till er!
Svar på tråden BF Augusti 2016