BF Augusti 2016
Hazel grace - men gjorde inte du oxå vaginalt ul för att mäta tappen? Man såg ju inte alls bebis då...?!
Hazel grace - men gjorde inte du oxå vaginalt ul för att mäta tappen? Man såg ju inte alls bebis då...?!
Jag hör egentligen till julitråden men följer även denna härliga tråd, ni har så skön stämning! :) Hur som helst, angående denna studie så var jag också med i den, enligt henne fick jag se bebis och fick extra bilder andra gången som tack för att jag ställde upp på studien, men kanske är olika beroende på var den görs? Vi gjorde både vul och vanligt ul andra gången. En trevlig del av det hela i vilket fall :)
Det låter ju väldigt trevligt! Så lät det inte när jag var där (bor i Skåne) men jag hoppas att det kan bli lite positivt nästa gång då :) De gjorde mätningen i ett annat rum än RUL och KUB iaf
Tack :) verkligen! Här händer alltid nåt också, och ni har verkligen gått igenom alla saker som jag funderat på också under graviditeten så långt, så det har varit väldigt intressant och givande att läsa i den här tråden!
Vad härligt! :) nej, precis, kunde inte jag heller! Saken är den att jag egentligen avskyr gynekologiska undersökningar, känner mig så himla utlämnad på nåt sätt, obehagligt osv. Men, så fick jag höra om den där extra titten.. De vet vad de ska locka med! :)
Här är det en pojke på bakning :)
Har lite funderingar på skötväska och så. Jag är ju helt grön på detta med mitt första barn, så det kanske är en korkad fråga, men hur stor skötväska behöver man? Vad har man i den? Blöjor och ombyte typ eller? Det är ju hundra små fack i dom flesta vad jag sett så vad har man i dom? Vad har ni?
Man kan ha massor av saker! :) men blöjor, ombyte och våtservetter och små handdukar är väl det man behöver med små bebisar. Amningsinlägg, ersättning och flaska om man använder det, extra nappar... När de är större har man med sig mat, vattenflaska och något att leka med/tugga på. Dregglisar kanske? Ja, som du ser kan man ha med sig massor :)
Jag har haft skip hop och ju-ju be och varit nöjd med båda men har ändå köpt en littlephant som matchar vår vagn (eftersom jag inte ska köpa en ny :))
Usch, idag har varit en mindre bra dag :/ Har haft en svidande känsla i magen och det drar och spänner på alla håll just nu.
Att jobba 10 timmar då är ingen höjdare :(
Är fullständigt färdig och skulle helst ha semester i en vecka nu men ska jobba i morgon igen så det är väl bara att lägga fötterna högt och ladda om :/
Hade riktigt ont i magen i morse när jag vaknade. Skitskum känsla men den gick över så fort jag kom upp och rörde lite på mig.
Angående skötväskan så tyckte jag mest att jag aldrig använde allt som låg i den. Mest "bra att ha" saker så när dottern var ca 9 månader så bytte jag till en liten ryggsäck istället för att släpa runt en stor skötväska.
Man märker efter hand vad man använder och anpassar väskan efter det. Har man ett kräkbarn så behövs ju fler ombyten osv.
Alla fickor i väskorna är kalas för att hålla rätt på allting, kanske en termoficka för att hålla mat/ersättning varmt eller kallt.
Jag bor i Göteborg :)
Jag har inte läckt något från brösten. Däremot är jag jättekänslig i bröstvårtorna. Så fort jag kommer åt dom så är det obehagligt. Köpte nya bh:ar för att dom växte så mycket i början men nu börjar dom också bli för små känns det som :p gött att brösten växer iaf när magen är långsam på att växa. Men en liten bula har jag i tajta kläder nu iaf! Gått halva tiden idag.
Jag har ingen stor mage men har använt gravidbyxor ganska länge för att mina vanliga trycker så mot magen vilket gör ont. Har blivit bredare över höfterna också så dom är ett gympass att ens få på sig :) hemma går jag bara i mjukisbyxor dock. Bästa som finns!
Har köpt en spjälsäng idag! Hittade en på blocket som var fin och hade höj och sänkbar sida som jag ville ha. Billig också! För bra för att vara sant. Och ja, självklart glömde jag fråga om måtten, bara antog att den var standardstorlek. Nu hittar jag ingen madrass som passar! (60x130) Fick en med sängen men insåg att den var ganska sliten och nog inte så mysig. Ser ut som jag kommer få beställa en måttanpassad. Typiskt. Men den är fin iaf :) ska nog måla om den bara.
Har varit på kontroll hos bm idag också och fått lyssna på hjärtljuden. Iiih så det slog! Lilla pysen, kärleken bara växer <3
Vad roligt att du var på kontroll, det var jag med igår! Hihi skoj!
Typiskt det där med sängen! Jag ska också kolla blocket, hittade en på Ikea jag gillade men samtidigt är Ikea så tråkigt! Ingen personlighet liksom :P (halva mitt hem eller mer är därifrån dock haha ekonomiskt)
Snuttispluttis hahaha att din man sa så! Män :P
Haha! Montering av Ikeamöbler ju det roligaste! :D Jag vet inte varför, känns väl som att man bygger något själv och så blir man jättefrustrerad när man vänder något fel, sen asnöjd när det är klart
Blod svett och tårar!
Snuttispluttis, va roligt att din man jobbar där. Men det är klart det kan bli för mycket också. Bra att sätta stopp :)
Bloggtroll älskar ju att du svarar såklart. Sorgliga stackare det där. Men som du säger, ignorera och radera i den mån det orkas med. Men att inte ge dom utrymme i form av kommentarer eller så är nog det bästa. Du behöver inte förklara dig för någon varför du gör vad du gör, allra minst sånna som inte kan komma med konstruktiv kritik eller föra en normal diskussion