• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-07-22 21:10:52 följande:

Hazel Graze haha min sambo är också chilenare xD

Min sambo är också chilenare, dock inte så insatt i fotboll. Däremot följer hans bror och pappa det slaviskt! :O 
    Hazel Grace skrev 2016-07-22 18:53:11 följande:

Här har jag varit på gothia cup hela veckan och följt Chiles lag (sambon är chilenare) galet vilket stöd dom har från supportrar :) jättekul har det varit och lillen i magen har klappat takten. Haha!

• Hazel Grace
    Mulan91 skrev 2016-07-22 22:28:26 följande:

Chi-chi-chi Le-le-le, VIVA CHILE hahaha

Hahaha! :D jaa exakt! Den och "vamo vamo chileno..." ekar i huvudet fortfarande.
    Misszandra skrev 2016-07-22 23:20:50 följande:

Min sambo är också chilenare, dock inte så insatt i fotboll. Däremot följer hans bror och pappa det slaviskt! :O 

Åh! Va roligt! Jag är inte heller så insatt jag bara hänger med :) Sambon och hans pappa följer det också slaviskt. Just nu verkar det till och med som om bebis kommer bli döpt efter en spelare, Alexis. Dock heter sambon också det, i mellannamn. Tur för honom va ;)
  • Misszandra

Åååh, hur kan bebis gå från lugn som en filbunke hela dagen till världens yrväder nu mitt i natten. Herregud vad han bökar runt och verkligen försöker göra sitt utrymme större än vad det är, han borde komma ut om han inte är nöjd med spacet som finns för honom. 

Jag är i vecka 39 (38+2) idag, och jag är sååå himla trött på att vara gravid jag säger flera gånger om dagen, "när ska du komma ut?" Börjar känna mig otålig och desperat. Finns det verkligen inget man kan göra? Denna smärta har pågått i 2 månader, borde inte vara tillåtet. 

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-07-23 01:43:03 följande:

Åååh, hur kan bebis gå från lugn som en filbunke hela dagen till världens yrväder nu mitt i natten. Herregud vad han bökar runt och verkligen försöker göra sitt utrymme större än vad det är, han borde komma ut om han inte är nöjd med spacet som finns för honom. 

Jag är i vecka 39 (38+2) idag, och jag är sååå himla trött på att vara gravid jag säger flera gånger om dagen, "när ska du komma ut?" Börjar känna mig otålig och desperat. Finns det verkligen inget man kan göra? Denna smärta har pågått i 2 månader, borde inte vara tillåtet. 

Jag har också en som inte verkar nöjd med utrymmet hon bor på ;)
    Känns som om hon kommer med fötterna först genom högersidan ibland :/

Nä det borde vara nån restriktion på smärtorna man får ha innan själva förlossningen.
    Tror tyvärr inte så mycket på dom där grejerna man kan göra för att starta förlossningen. Bebis kommer liksom när den känner att det är dags. Bara att härda ut tyvärr :(
    Men vi är i alla fall flera som lider samtidigt om det är till någon tröst ;)
  • Nmg

När jag var hos bm (en bm Som jobbat på Förlossningen)Igår Så kände hon på magen osv ich jag frågade om hon kunde "känna" om det va stor bebis och hon sa att nej det tror jag, kan inte

Lämna några garantier men det känns inte som en stor bebis för det verkade oxå finnas utrymme kvar i magen att röra sig på. Hmm undra va det betyder... Om det inte är Jättetrångt än så kanske han trivs jätte mycket och vill stanna kvar? Haha. Jag är "bara" i v 36 nu.

SF måttet låg Föressten på 34 och mitt järn hade gått upp I'll 102. Haha 102 vilket Skämt.. Men det går uppåt i alla fall.

• Zarizen

Hej alla! Har glömt att uppdatera er här :) har ju en liten en som tar upp all ens tid

Vi är hemma iaf! Först var vi hemma på permission en vecka innan vi blev utskrivna helt i onsdags. Allt är bra och jag helammar sedan ett par veckor tillbaka. Han är riktigt duktig och började suga redan i vecka 32, först i vecka 35 brukar de klara av "suga-svälja-andas" egentligen. Så sonden är borta sen 2 veckor och han ökar på bra i vikt! Var på BVC igår och numera väger han 2670g och 47,5cm lång Såå skönt att vara hemma!

Hoppas allt är bra med er andra och att era små bebisar tittar ut snart. Nån mer än mig som fått kanske?

• Mulan91

Hej Zarisen! Tack för en glädjande uppdatering :) fantastiskt att det gått så bra för er!! Många kramar :) det är en till som fick lite tidigare här inne om jag minns rätt!

Haha 3 chilenar-bebisar här inne :D

Misszandra har du druckit hallonbladsté? Och haft sex? Och gått i trappor? Haha jag tror att de metoderna om nåt kan sätta igång en. Men självklart bara om bebisen faktiskt är redo :)

• Misszandra
    Kela1981 skrev 2016-07-23 09:05:06 följande:
    Jag har också en som inte verkar nöjd med utrymmet hon bor på ;)
    Känns som om hon kommer med fötterna först genom högersidan ibland :/

Nä det borde vara nån restriktion på smärtorna man får ha innan själva förlossningen.
    Tror tyvärr inte så mycket på dom där grejerna man kan göra för att starta förlossningen. Bebis kommer liksom när den känner att det är dags. Bara att härda ut tyvärr :(
    Men vi är i alla fall flera som lider samtidigt om det är till någon tröst ;)
    Jaa det tkr jag också, det är lite tråkigt att de endast tar hänsyn till bebisen och bebisens mående. Jag är ju i vecka 39, han är ju färdigbakad. Jag tänkte för mig själv innan att hade jag inte haft dessa j*vla värkar hade jag inte haft problem att vara gravid i några veckor till men det tar så mkt på en att ha ont, speciellt när det bara blir värre och värre. Jaa, det är så skönt att ha folk som kan relatera till en och som vet vad man går genom, som man kan snacka av sig hos. 

Ni är alla guld värda! <3
  • Misszandra
    Mulan91 skrev 2016-07-23 11:52:31 följande:

Hej Zarisen! Tack för en glädjande uppdatering :) fantastiskt att det gått så bra för er!! Många kramar :) det är en till som fick lite tidigare här inne om jag minns rätt!

Haha 3 chilenar-bebisar här inne :D

Misszandra har du druckit hallonbladsté? Och haft sex? Och gått i trappor? Haha jag tror att de metoderna om nåt kan sätta igång en. Men självklart bara om bebisen faktiskt är redo :)

Jaa, jag dricker hallonbladste varje dag, haft sex som gett jättemkt sammandragningar och värkar för stunden som bara går över sen. Trappor har jag däremot inte testat. Jag hatar trappor xD hur mkt ska man gå?
  • moen
    Zarizen skrev 2016-07-23 09:58:59 följande:

Hej alla! Har glömt att uppdatera er här :) har ju en liten en som tar upp all ens tid

Vi är hemma iaf! Först var vi hemma på permission en vecka innan vi blev utskrivna helt i onsdags. Allt är bra och jag helammar sedan ett par veckor tillbaka. Han är riktigt duktig och började suga redan i vecka 32, först i vecka 35 brukar de klara av "suga-svälja-andas" egentligen. Så sonden är borta sen 2 veckor och han ökar på bra i vikt! Var på BVC igår och numera väger han 2670g och 47,5cm lång Såå skönt att vara hemma!

Hoppas allt är bra med er andra och att era små bebisar tittar ut snart. Nån mer än mig som fått kanske?

Kul att höra från dig och att allt går så bra :D Börjar bli en stor liten kille nu! Blir lite avis att du har någon att gosa med ;) Hoppas min lilla kommer snart så man kan pussa på henne!!
Svar på tråden BF Augusti 2016