• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • DigiC

Sammandragningar som gör ont påverkar ju tappen, den tanken kan ju liva upp lite, det är kanske nåt på g? Min förra graviditet hade jag sådana förvärkar om kvällarna i ca en vecka innan lilleman kom (gick dock över en vecka...).
    Nu känner jag bara sammandragningar, gör dock inte ont.. får väl ställa in mig på att denna bebisen vill dröja sig kvar lite längre också :( vecka 36+0 idag.

På tal om foglossning också, så hade jag inga problem alls i princip förra graviditeten, MEN EFTER... så ja jag har haft problem i 3år och denna graviditeten har tårarna runnit av smärtan. Men den senaste veckan har bäckenet känns ganska stabilt, gör ont då och då om dagarna bara. Så kan ju hoppas på att det är bebisens huvud som fixerat sig och håller bitarna på plats :P 

• Nefermiw

Jag har sammandragningar flera gånger om dagen men de gør inte ont. Jag orker inte vara gravid längre men vill heller inte ha att han vill födas innan det planerade KS om två veckor, så jag får helt enkelt stå ut en dag i taget. Det är bara så varmt och det känns som att jag ska svimma om jag inte är försiktig när jag resar mig från sittande.

• Misszandra
    DigiC skrev 2016-07-24 09:57:02 följande:

Sammandragningar som gör ont påverkar ju tappen, den tanken kan ju liva upp lite, det är kanske nåt på g? Min förra graviditet hade jag sådana förvärkar om kvällarna i ca en vecka innan lilleman kom (gick dock över en vecka...).
    Nu känner jag bara sammandragningar, gör dock inte ont.. får väl ställa in mig på att denna bebisen vill dröja sig kvar lite längre också :( vecka 36+0 idag.

På tal om foglossning också, så hade jag inga problem alls i princip förra graviditeten, MEN EFTER... så ja jag har haft problem i 3år och denna graviditeten har tårarna runnit av smärtan. Men den senaste veckan har bäckenet känns ganska stabilt, gör ont då och då om dagarna bara. Så kan ju hoppas på att det är bebisens huvud som fixerat sig och håller bitarna på plats :P 

hmm, jag har inte ens tänkt så. Tack, den tanken livade faktiskt upp lite. Jag har haft värkar från vecka 32, alltså onda sådana men när jag tänker tillbaka så var de inte så farliga då som de är nu. Nu är det till och med så att jag märker att jag slutar andas när de kommer för de gör så ont, och då försöker jag att andas genom dom istället. Den senaste veckan har jag haft riktigt mkt onda värkar. Folk säger alltid till en "du vet när det är igång" men eftersom jag har haft ont så länge så måste jag erkänna att jag inte kommer ha en aning, jag har trott flera gånger de senaste två veckorna att det varit gång för jag har haft så ont. 
  • Misszandra

Är det nån mer här som mår "dåligt"? 

Jag har den senaste veckan känt mig ur balans, ingen ork och ingen vilja till något, får verkligen tvinga mig själv att göra grejer för jag får dåligt samvete till sambon. Igår och idag har jag mått ännu sämre, vet inte om jag ska bli sjuk igen eller vad som pågår men jag mår illa hela tiden, sjuk halsbränna och är yr, det känns som mina ögon inte riktigt hänger med. Får även typ vallningar, börjar svettas och får bokstavlig panik för det känns som att min kropp bränns från insidan, någon som känner igen sig? 

• Mulan91
    Zarizen skrev 2016-07-24 14:32:11 följande:

Här är lilla Brooklyn

Hur fin som helst!! Grattis igen :) jätte söt pojk du har!
  • Mulan91

Jag mådde sådär dåligt för ett par dagar sen men nu mår jag bättre igen!

Förvärkar har jag fått i kanske två veckors tid men igår gjorde de så ont så jag fick stanna upp (var och promenerade). Jobbigt för er som haft så jobbigt och så länge :/ snart är det över, håll ut!! <3

• Snuttispluttis

Vad skönt att det går så bra Zarizen! Och tack för uppdateringen :) Jättesöt liten kille!

Jag tror väldigt lite på allt som sägs starta fl. Så klart att kost och näringsintag gör kroppen mer redo och förberedd. Men att gå i trappor och ta ut sig känns bara taskigt mot min kropp som kämpar som det är med att orka med en hel dag. Skulle inte vilja att fl satte igång efter att ha tagit ut mig massor heller. Känns inte som en optimal start. Med dottern startade det på en lördagmorgon. En lugn hemmadag med mannen var planerad, med god mat, film och mys. Och hade en fantastisk förlossning. Så här blir det inget onödigt springande i trappor. Dagliga promenader i tanttempo och vila är hur jag förbereder mig :) Ja, och ikeashopping just nu då, hehe

• moen
    Zarizen skrev 2016-07-24 14:32:11 följande:

Här är lilla Brooklyn

Ååååh vilken liten gullis! Nee nu blev det jobbigt! :'D kan man inte få föda nuuuuuu
  • moen

Snuttis, jag tänker detsamma! Även fast jag blir galen av att bara vara hemma och vänta vilar jag så mycket jag kan :) känns som att min kropp behöver det för att ladda upp inför förlossningen. Det räcker med att springa ut med hundarna några gånger om dagen då vi inte har någon hiss :D

Svar på tråden BF Augusti 2016