• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Jag har fått låna en sjal av min svägerska. Vet inte vad det var för märke men nån ekologisk historia har jag för mig.
    Har provat att knyta den nu innan bebis kommer och det känns som att den kommer att vara mer skonsam för ryggen än en sele.
    Får också känslan av att bebis kommer närmare en själv liksom. Mysigare än en sele :)

• Snuttispluttis

Usch, mygg låter inget kul Kela. Var i Skåne är det? I Helsingborg märker jag inte av några mygg, men det kanske det aldrig är i städer när jag tänker efter.

Men värmen! Orka packa upp och hålla på i supervarm och kvav lägenhet från sekelskiftet :S Och min man vägrar köpa fläktar för "det kommer inte vara så här varmt länge till"... Hjälper ju inte mig och min valrosskropp nu! Ska se om vi kan hitta nån strand i närheten idag får lite frisk havsluft och bus i sanden för dottern :)

Angående bärsjal har jag en Sino (tror jag den heter). Dock aldrig provat för dottern gillade inte sjal, men bra recensioner av den iaf :P

Och hörrni! Milkshake! Jag kan dricka hur mycket chokladmilkshake som helst nu i värmen. Så galet gott!

• Snuttispluttis

Åh, och var hos bm i Helsingborg för första gången idag. Jättetrevlig och bara 50 meter från där vi bor så jag är supernöjd :) Och bebisen har fixerat sig! Var rädd för att hon inte skulle göra det iom att jag är omföderska, men jodå. Duktig tjej :D Fick också kommentaren att "oj, vad fort din första fl gick, ring in så fort du känner att det startar". Skönt att det är nära till sjukhuset.

Nån som har tagit taxi till fl förresten? Hur reagerade chaffisen?

• Nmg

Ja det är 30 grader varmt här, håller på och flyter bort snart. Sov med fläkten på hela natten, det va sjukt äckligt varmt. Har ingenting att ha på mig heller. Ska ut på lunch om en stund och jag ser ut som en val i allting. Haha

• moen

Jaa jag har en babybjörn bärsele men känns inte lika mysigt! Tittade lite på sjalar nu och fy va dyra dom är?! Är ju bara lite tyg liksom? Kan man inte köpa en tygbit och knyta med? :'D Förstår inte skillnaden.. hört att det finns massa olika sorter.

Snuttis, jag har druckit en hel del chokladmilkshake den här graviditeten! Nu har jag fastnat för marängsviss. Inte bra för vikten men ser ändå ut som en val så orkar inte bry mig! :)

Min lilltjej är inte fixerad än och då har jag 8 dagar kvar till BF :( Tror inte hon tänker göra det heller..

• Kela1981
    moen skrev 2016-07-25 13:41:37 följande:

Jaa jag har en babybjörn bärsele men känns inte lika mysigt! Tittade lite på sjalar nu och fy va dyra dom är?! Är ju bara lite tyg liksom? Kan man inte köpa en tygbit och knyta med? :'D Förstår inte skillnaden.. hört att det finns massa olika sorter.

Snuttis, jag har druckit en hel del chokladmilkshake den här graviditeten! Nu har jag fastnat för marängsviss. Inte bra för vikten men ser ändå ut som en val så orkar inte bry mig! :)

Min lilltjej är inte fixerad än och då har jag 8 dagar kvar till BF :( Tror inte hon tänker göra det heller..

Du kan ju köpa sjal begagnat också. Då kommer man ner lite i pris. I och med att det bara är tyg så kan man ju bara tvätta den :)
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-07-25 12:13:36 följande:

Usch, mygg låter inget kul Kela. Var i Skåne är det? I Helsingborg märker jag inte av några mygg, men det kanske det aldrig är i städer när jag tänker efter.

Men värmen! Orka packa upp och hålla på i supervarm och kvav lägenhet från sekelskiftet :S Och min man vägrar köpa fläktar för "det kommer inte vara så här varmt länge till"... Hjälper ju inte mig och min valrosskropp nu! Ska se om vi kan hitta nån strand i närheten idag får lite frisk havsluft och bus i sanden för dottern :)

Angående bärsjal har jag en Sino (tror jag den heter). Dock aldrig provat för dottern gillade inte sjal, men bra recensioner av den iaf :P

Och hörrni! Milkshake! Jag kan dricka hur mycket chokladmilkshake som helst nu i värmen. Så galet gott!

Vi bor utanför Lund och precis vid en åker så det kryllar tyvärr av insekter. Framför allt när det inte blåser så mycket :/

Fast du kan ju hälsa din man att det brukar bli sommar varje år så en fläkt kan ju vara en bra framtida investering också ;)
  • Hallonpajen

Jag bor oxå utanför Lund och här är massor med mygg!!! Jag är stungen överallt men då har man ju något att göra när man ändå är vaken på natten pga värmen... ;)

Vi är på Tosselilla idag och har gått alldeles för mycket men det är svalkande i vattnet iaf. Jag hade inte överlevt utan vår pool iaf, svalkar mig där flera gånger om dagen nu.

Ang bärsjal så ÄLSKAR jag det och har haft en tricot slen till båda barnen samt en ergobaby bärsele som jag använder när barnen blivit större. Tusen gånger mer bekvämt än baby Björn tycker jag iaf.

Är det någon av er som åkt in till FL pga ändrat rörelsemönster hos bebisen? Min annars så aktiva kille har varit väldigt lugn de senaste tre dygnen, jag känner honom ju, men mer sällan och mindre tydligt. Vet inte om man ska oroa sig...har tid hos bm på torsdag så om det inte blir markant värre får jag väl fråga då.

Ser att ni pratar om gördel - någon som har erfarenhet av en sådan sen tidigare? Hjälper det mycket?

Stolt sytok!
  • moen
    Hallonpajen skrev 2016-07-25 16:00:51 följande:

Jag bor oxå utanför Lund och här är massor med mygg!!! Jag är stungen överallt men då har man ju något att göra när man ändå är vaken på natten pga värmen... ;)

Vi är på Tosselilla idag och har gått alldeles för mycket men det är svalkande i vattnet iaf. Jag hade inte överlevt utan vår pool iaf, svalkar mig där flera gånger om dagen nu.

Ang bärsjal så ÄLSKAR jag det och har haft en tricot slen till båda barnen samt en ergobaby bärsele som jag använder när barnen blivit större. Tusen gånger mer bekvämt än baby Björn tycker jag iaf.

Är det någon av er som åkt in till FL pga ändrat rörelsemönster hos bebisen? Min annars så aktiva kille har varit väldigt lugn de senaste tre dygnen, jag känner honom ju, men mer sällan och mindre tydligt. Vet inte om man ska oroa sig...har tid hos bm på torsdag så om det inte blir markant värre får jag väl fråga då.

Ser att ni pratar om gördel - någon som har erfarenhet av en sådan sen tidigare? Hjälper det mycket?

Du skriver om ändrat rörelsemönster slog det mig att jag inte känt min lilla på hela dagen! Nä nu blev jag orolig! Inte ens känt ett litet sprattel. Urs...!
  • moen

Kela, jaa begagnat har jag inte ens tänkt på.. Jag brukar aldrig handla begagnat annars men varför inte :) Får kolla lite blocket kanske.

Svar på tråden BF Augusti 2016