• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Misszandra

Jag har haft intensiv mensvärk i två dagar nu som sitter i både rygg och mage, ibland känner jag ett väldigt kraftigt tryck neråt och det gör så ont, hände igår när vi var och kollade på bil, trodde jag skulle skrika till där inne i bilhandeln, hade nog inte ekat eller så. 

Har haft ont sen vecka 32, jag är så himla trött på att ha ont nu.
    Vecka 39 idag och han är mer än välkommen! 

• Mal Mal
    Mulan91 skrev 2016-07-21 13:03:40 följande:

Jag har också fått sån där mensvärk nu, men jag e bara i v 35? Kanske e nåt vanligt xD BM verkade inte oroad.

Nån här frågade om SF mått, mitt ligger på 34 nu i v 35 :)

Mitt järn har jag lyckats höja! 113 nu :) var på 101 för 4 v sen ungefär.

Spännande för er som har så kort tid kvar :) åh jag e avis haha!

Skönt att järnet blivit bättre. Mitt har blivit mkt bättre sen jag slutade dricka såna mängder mjölk, älskar dock mjölk :-/

Jag tror det är rätt vanligt m mensvärk/molvärk. Hänger ju även ihop med att livmodern växer. Men de smärttopparna jag hade var 7:e minut var otrevliga. Jag brukar ha väldigt jobbig mensvärk vid mens och detta var snäppet värre. Kändes surt o bara ta alvedon........

Mika86
    Man kan ju alltid hoppas att det fortsätter ikväll el inatt Men med det fina vädret så gör det inget o vänta heller.. Men visst började jag längta extra mkt efter bebis nu!
  • Kela1981

Fy vad jag är lättirriterad de senaste dagarna! Det går åt hela min portion viljestyrka för att inte bita skallen av sambon.
    Inget han gör är på "rätt" sätt och det känns som att han har noll förståelse för hur jäkla drygt det är att vara gravid och ha ont 24/7.
    Minsta lilla får mig att vilja skrika rakt ut.
    Nu strax efter lunch så packade jag ur diskmaskinen och satte in det som stod i diskhon. När han då har ätit klart så istället för att sätta in sin tallrik i maskinen och plocka undan resten han tagit fram så sätter han bara tallriken i diskhon och går ut för att fortsätta fixa i trädgården. VA FAN!?!?
    Jag vet att han tänker "det tar jag sen" men det känns som att han tänker "det kan hon gott ta hand om som ändå inte gör något annat än går hemma".

Samma som att jag bad honom att hjälpa mig ner med långsidan till spjälsängen från vinden så jag kan sätta ihop den igen. Hans svar på det: varför just idag?
    Varför inte?!? Jag vet att han inte menar det så men det känns som att han ibland ifrågasätter precis allt som jag gör eller ber om och det driver mig till vansinne.
    Har påpekat det flera gånger men han säger att det inte är hans mening.

Förlåt men jag behövde få vräka ur mig all skit som står och vill explodera :(

• Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-07-21 14:37:07 följande:

Fy vad jag är lättirriterad de senaste dagarna! Det går åt hela min portion viljestyrka för att inte bita skallen av sambon.
    Inget han gör är på "rätt" sätt och det känns som att han har noll förståelse för hur jäkla drygt det är att vara gravid och ha ont 24/7.
    Minsta lilla får mig att vilja skrika rakt ut.
    Nu strax efter lunch så packade jag ur diskmaskinen och satte in det som stod i diskhon. När han då har ätit klart så istället för att sätta in sin tallrik i maskinen och plocka undan resten han tagit fram så sätter han bara tallriken i diskhon och går ut för att fortsätta fixa i trädgården. VA FAN!?!?
    Jag vet att han tänker "det tar jag sen" men det känns som att han tänker "det kan hon gott ta hand om som ändå inte gör något annat än går hemma".

Samma som att jag bad honom att hjälpa mig ner med långsidan till spjälsängen från vinden så jag kan sätta ihop den igen. Hans svar på det: varför just idag?
    Varför inte?!? Jag vet att han inte menar det så men det känns som att han ibland ifrågasätter precis allt som jag gör eller ber om och det driver mig till vansinne.
    Har påpekat det flera gånger men han säger att det inte är hans mening.

Förlåt men jag behövde få vräka ur mig all skit som står och vill explodera :(

Känner igen det där... Är själv väldigt väldigt lättirriterad på allt min man gör just nu. Men kan säga att han inte riktigt är sig själv han heller. Vi är båda nervösa o förväntansfulla nu. Vi skrattar åt det en del tack o lov!
  • moen

Du ska inte be om ursäkt kela :) nu har vi varit gravida så pass länge, och det är faktiskt inte kul längre! Nu vill man bara få det överstökat. Önskar att min sambo kunde känna hur jävla ont man har hela tiden så hade han förstått. Ibland känns det som att han tycker jag överdriver. Blir också galen på det där med disken :) sa till honom för någon dag sedan att "så fort du kommer hem blir det kaos här hemma!". Ångrar mig lite nu och fått dåligt samvete.. Kändes inte schysst. Men ibland tar tröttheten och smärtan över och då klarar man inte längre av att vara en snäll och trevlig fästmö! Förstår såklart att han inte heller har det lätt :( uff

• Mulan91

Haha min sambo lämnar också gärna disk framme xD jag har inte sagt nåt för han jobbar hela dagarna... Men det skulle vara skönt om man slapp plocka in en massa disk. D så drygt o böja sig osv nu -_-

• Nmg

Hur går det för er i värmen? Jag avlider snart! Ute är det 23 just nu Men det skulle bli närmare 30 i ett par dagar nu. På lördag ska jag till badhuset och svalka mig i utomhuspoolen. Köpte en sån där minfläkt idag som man kan ha i väskan haha det är bra drag på den! det är då varmt hemma ca 30 på lvervångningen så man blir desperat snart!

• Mal Mal
    Nmg skrev 2016-07-21 18:49:52 följande:

Hur går det för er i värmen? Jag avlider snart! Ute är det 23 just nu Men det skulle bli närmare 30 i ett par dagar nu. På lördag ska jag till badhuset och svalka mig i utomhuspoolen. Köpte en sån där minfläkt idag som man kan ha i väskan haha det är bra drag på den! det är då varmt hemma ca 30 på lvervångningen så man blir desperat snart!

Ja det är varmt! Härligt! Min slempropp gick delvis för några veckor sen och mer idag efter nattens värkar. Jag vet att jag inte borde bada i sjön men hur låter man bli när det är så här varmt? Är inte i ngt utan doppar mig snabbt bara o sen går upp, eller står med benen i o passar barnen. Älskar att hänga vid skön såna här fina dgr. Hur gör ni andra?
  • Mal Mal
    Nmg skrev 2016-07-21 18:49:52 följande:

Har din slempropp gått? Isf ska man helst inte bada varken i pooler el sjön..... Lättare sagt än gjort dock:-/
  • Kela1981
    moen skrev 2016-07-21 16:35:09 följande:

Du ska inte be om ursäkt kela :) nu har vi varit gravida så pass länge, och det är faktiskt inte kul längre! Nu vill man bara få det överstökat. Önskar att min sambo kunde känna hur jävla ont man har hela tiden så hade han förstått. Ibland känns det som att han tycker jag överdriver. Blir också galen på det där med disken :) sa till honom för någon dag sedan att "så fort du kommer hem blir det kaos här hemma!". Ångrar mig lite nu och fått dåligt samvete.. Kändes inte schysst. Men ibland tar tröttheten och smärtan över och då klarar man inte längre av att vara en snäll och trevlig fästmö! Förstår såklart att han inte heller har det lätt :( uff

Ha ha ha ha tack snälla du för det svaret!
    När sambon kom hem från Kina i måndags så hann det gå typ 12 timmar innan jag utbrast " det ska fan inte vara lättare att vara höggravid och själv med en 2-åring än att ha dig hemma! Du stökar bara till det!"
    Han kände sig nog inte så välkommen :/ Men det är klart att jag inte vill vara utan honom! Fast ibland är det bara påfrestande på alla plan.

Känner av mina sammandragningar mer ikväll än vad jag brukar. Hade en precis som faktiskt gjorde lite ont. Nu känns det att man närmar sig och det är skönt!
    I denna värmen är det inte kul att vara gravid :/
Svar på tråden BF Augusti 2016