• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Curlingmorsan
    Nmg skrev 2016-07-20 21:55:59 följande:

Nån mer Än jag som Är gråtmild? Dottern ska åka utomlands med hennes pappa i tre veckor och bara tanken får mig att vilja låsa in mig och gråta i 3 v. Brukar vara samma varje år men det könns extra i år. Speciellt när hon varit hos mig i 3 v nu, kommer bli så tomt

Fyy 3 veckor hade jag aldrig klarat! Mina barn var hos sin pappa 2 veckor, tycker det är länge nog. Men dottern ringde flera gånger varje dag, så det kändes inte så länge trots allt. Förstår att det kommer kännas tomt. Men samtidigt kanske det kan vara skönt att få vila och förbereda inför bebis? Det ägnade jag mina två barnfria veckor åt iaf. :)
  • Mal Mal
    Mika86 skrev 2016-07-20 20:08:31 följande:

Har snabba förlossningar så både jag o sjukvården vill gärna ha mig på rätt ställe Fjärde är född i bilen o femte skulle jag blivit igångsatt med men hon kom i v 35 istället så fick bli ambulans in o hann precis då, eller ja 4 minuter o då höll jag igen i väntan på gubben som körde efter ambulansen
    Oj!! Ja då förstår jag verkligen. Jag tyckte min andra gick fort (4 timmar på fl, varav 3 tyckte de eg jag skulle åka hem i väntan på att det skulle dra igång). Så intensivt att jag nästan kände mig snuvad på förarbetet och få "jobba" tillsammans m min man.... Har du intensiva värkar eller känner du inte så mkt av förarbetet?
  • Mika86
    Mal Mal skrev 2016-07-20 22:55:09 följande:
    Oj!! Ja då förstår jag verkligen. Jag tyckte min andra gick fort (4 timmar på fl, varav 3 tyckte de eg jag skulle åka hem i väntan på att det skulle dra igång). Så intensivt att jag nästan kände mig snuvad på förarbetet och få "jobba" tillsammans m min man.... Har du intensiva värkar eller känner du inte så mkt av förarbetet?

Min första tog 5 timmar från värkstart Andra tog 1,5 timme från igångsättning (vattenavgång) Tredje tog 3 h, 11 min från igångsättning (vattenavgång) Fjärde 1 h, 50 min från värkstart Femte 1 h, 44 min från vattenavgång Känner värkarna så men de två senaste har jag inte haft några problem med att andas mig igenom de så får lixom inte superont, migrän är betydligt mycket värre
  • Nmg

Precis! Jag är inte så Där jätte pigg att åka iväg på saker nu och tråkigare kommer det blir för henne så jag tror hon för det roligare utomlands. Måste verkligen se till att sysselsätta mig varje dag så dagarna går fort annars kommer jag väl gråta varje dag.

Curlingmorsan skrev 2016-07-20 22:44:26 följande:

Fyy 3 veckor hade jag aldrig klarat! Mina barn var hos sin pappa 2 veckor, tycker det är länge nog. Men dottern ringde flera gånger varje dag, så det kändes inte så länge trots allt. Förstår att det kommer kännas tomt. Men samtidigt kanske det kan vara skönt att få vila och förbereda inför bebis? Det ägnade jag mina två barnfria veckor åt iaf. :)

• Mal Mal

Mika86
    Ja det är snabba bebisar! Min andra tog 6 timmar från värkstart, men som sagt så trodde de inte riktigt att jag var igång förrän jag skulle krysta, och jag hade inte krystvärkar. Jag fick "trycka på" så gott det gick ändå. Fick 2-3 mesiga krystvärkar när han kom ut. Första barnet tog nästan 12 timmar m igångsättning, både eda o dropp och kraftiga krystvärkar.

Tycker kvinnor som fött många barn är helt fantastiska. Trean här blir sista som det känns nu. Är ju "bara" 32 så en sladdis kanske jag kan tänka mig ngn gng..... Hur har dina barn kommit i förhållande till bf?

• moen

Har inte frågat SF mått en enda gång :O igår va jag hos BM (min ordinarie är på semester) och hon visade inte ens kurvan. Inget stick i fingret heller som jag fått göra varje besök :S ska träffa henne igen på mitt sista besök som är på BF :) spännande! Hoppas man hunnit ploppa ut lillskiten innan dess <3

Är också supertrött :( går upp flera gånger mitt i natten och vid 5.00 är jag helt vaken så brukar inte sova längre än till 5. Sen är jag vaken hela dagen och lägger mig oftast kl 23.00. Ändå är jag piggare nu än vad jag va de första 17v i grav. Fast nu är jag ju iofs sjukskriven och ligger och tittar youtube hela dagarna (förutom när jag är ute och promenerar hundarna).

Kunde inte hålla mig borta från Åhléns super rea igår och kom hem med massa bebiskläder som jag egentligen inte behövde igår! 70% rea!

Idag är det 12 dagar kvar till BF! Känns såååå overkligt!!! Hoppas jag inte går över tiden.. Är så trött på det här nu :(

• Mika86
    Mal Mal skrev 2016-07-21 07:32:47 följande:
    Mika86 Ja det är snabba bebisar! Min andra tog 6 timmar från värkstart, men som sagt så trodde de inte riktigt att jag var igång förrän jag skulle krysta, och jag hade inte krystvärkar. Jag fick "trycka på" så gott det gick ändå. Fick 2-3 mesiga krystvärkar när han kom ut. Första barnet tog nästan 12 timmar m igångsättning, både eda o dropp och kraftiga krystvärkar. Tycker kvinnor som fött många barn är helt fantastiska. Trean här blir sista som det känns nu. Är ju "bara" 32 så en sladdis kanske jag kan tänka mig ngn gng..... Hur har dina barn kommit i förhållande till bf?

Illa att de inte trodde, bruka säga att tro det är nåt man gör i kyrkan. Kollade de inte med ctg o hur öppen du va? Jobbigt att krystvärkarna blev såna men tur att han kom ut iaf Första o igångsättning bruka ju alltid ta längre tid så nu kanske det gå jätte fort för dig. Jag räknar med en förlossning på ca 4 timmar nu om det bli igångsättning. Alla barnen här har kommit innan bf, -1, -4, -4, -8 o -35. Är på -35 idag så nu hoppas jag att jag få gå o lägga mig ikväll o sova en natt till, sen ett gäng nätter till iofs men idag är en speciell dag då det är samma vecka som förra föddes i. Sen är gubben o 4 av barnen iväg så hemma själv med 3 åringen, inte läge för förlossning nu
  • Mal Mal

Mika86
    Värkarna var sjukt intensiva, mkt värre än med första, men de blev aldrig riktigt regelbundna 6-8 min. Inte ens de få krystvärkarna i utdrivningsskedet kom tätt. En kort krystvärk o huvudet kom ut, men sen fick de tvinga fram en till genom att trycka på magen....så kunde han ju inte stanna Min första kom på igångsättning -10, andra kom på +5.

Låg med jobbig mensvärk med smärttoppar var 7:e minut inatt (03-07), kom lite slempropp på morgonen också. Den kom även i delar för två veckor sen. Men nu är läget lugnt. 13 dgr till bf.

• Mulan91

Jag har också fått sån där mensvärk nu, men jag e bara i v 35? Kanske e nåt vanligt xD BM verkade inte oroad.

Nån här frågade om SF mått, mitt ligger på 34 nu i v 35 :)

Mitt järn har jag lyckats höja! 113 nu :) var på 101 för 4 v sen ungefär.

Spännande för er som har så kort tid kvar :) åh jag e avis haha!

• Mika86
    Mal Mal skrev 2016-07-21 11:37:52 följande:
    Mika86 Värkarna var sjukt intensiva, mkt värre än med första, men de blev aldrig riktigt regelbundna 6-8 min. Inte ens de få krystvärkarna i utdrivningsskedet kom tätt. En kort krystvärk o huvudet kom ut, men sen fick de tvinga fram en till genom att trycka på magen....så kunde han ju inte stanna Min första kom på igångsättning -10, andra kom på +5. Låg med jobbig mensvärk med smärttoppar var 7:e minut inatt (03-07), kom lite slempropp på morgonen också. Den kom även i delar för två veckor sen. Men nu är läget lugnt. 13 dgr till bf.

Låter verkligen inte som en smidig förlossning :&( hoppas det blir bättre denna gången. Mina har kanske varit alldeles för smidiga istället. Hoppas det kan bli värre i natt, låter illa men måste ju bli värre för att det bli bebis, gör ju inget om det blir lite innan bf
Svar på tråden BF Augusti 2016