• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Jag vågar inte ens gå till stranden vi har här haha :( det är en riktigt lång och brant nerförsbacke dit och jag klarar knappt att ta mig upp sen. Får ta mig till en annan strand!

• Mulan91

Kela hahaha jag är också som en tickande bomb nu, känner av hormonerna nästan mer nu än under hela graviditeten xD du är inte ensam!

• Kela1981

Ja eller hur?
    Antar att det är en kombo av hormoner och att man är så nära nu att man blir otålig av detta eviga väntandet :)

• Nefermiw
    Kela1981 skrev 2016-07-21 20:26:47 följande:

Ha ha ha ha tack snälla du för det svaret!

När sambon kom hem från Kina i måndags så hann det gå typ 12 timmar innan jag utbrast " det ska fan inte vara lättare att vara höggravid och själv med en 2-åring än att ha dig hemma! Du stökar bara till det!"

Han kände sig nog inte så välkommen :/ Men det är klart att jag inte vill vara utan honom! Fast ibland är det bara påfrestande på alla plan.

Känner av mina sammandragningar mer ikväll än vad jag brukar. Hade en precis som faktiskt gjorde lite ont. Nu känns det att man närmar sig och det är skönt!

I denna värmen är det inte kul att vara gravid :/

Känner lite igen det där. Man har saknat att mannen ska komma hem så att man inte är ensam hemma om att klara hus och barn, men när han väl är hemma igen stör han lite den bit rutin man har fått medens att han var borta. Och nu när man är gravid och det är varmt är det lätt att bli gnällig.
  • moen

Nej urs för den här värmen! Vill sååå gärna bada men orkar varken gå ner till vattnet eller får bada pga slemmisen :( jag antar att man inte får bada efter FL heller.. Så i år har man inte ens doppat sig.

Mulan, haha här i Vårberg är det för lång backe till vattnet också även fast vi bor ner mot skogen. Sade ju iallafall kunnat sitta på bryggan med fötterna i men det är man för slö för :)

• anlili

Åh vad skönt det är att känna igen sig i era beskrivningar. 37+5 idag och hormonerna är helt galna. Stackars sambon får ta mycket skit,särskilt när han inte förstår hur tungt allt är för mig nu. Var och badade igår och efter 150 meters promenad tillbaka mot bilen tar han packningen och springer iväg mot bilen och lämnar mig själv med dottern på 1 år som bara vill springa omkring och upptäcka världen. Jag har mjölksyra i hela kroppen och det känns som att gå genom sirap. Hade hon sprungit ut framför en bil eller "klättrat" ner för en trappa hade jag inte kunnat rädda henne. Just då klarade sig sambon undan ett utbrott för jag var för trött för att ens orka bli arg, haha.

Var hos bm igår och bebis var fixerad nu. Hoppas verkligen det är ett tecken på att hon gör sig redo för att komma ut!

• Nmg

Ja jg börjar oxå bli mer arg igen igår blev jag sur på min man pga blåbär! Jag ska vänta på nån som ska komma med blåbär till mig idag, och då

Säger hab igår kväll att hans mamma undra om vi vill komma på middag ikväll. Jg sa att ja det kan vi men jag lär ta emot blåbären först och där började jag bli arg. Haha helt galet. Idag går jag in i v 36 ska toll bm strax hoppas inte SF måttet växt jättemycket blir orolig nästan att man ska få nån jätte bebis. Så leds på detta nu, låren har blivit feta magen står rätt ut, sover ingenting på nätterna pga ont i benen mm. Nu får han mer än gärna komma ut!

• Mal Mal

Hur har er slempropp gått (om den gått)? Min gick lite för två veckor sen, två dgr i rad, efteråt mensvärk nån timme. Nu igen två dgr i rad. Hade mensvärk hela natten inatt men inga direkt tydliga värkar. Vet att det kan höra ihop m slemmisen.

• HJohannesson
    moen skrev 2016-07-22 07:13:10 följande:

Nej urs för den här värmen! Vill sååå gärna bada men orkar varken gå ner till vattnet eller får bada pga slemmisen :( jag antar att man inte får bada efter FL heller.. Så i år har man inte ens doppat sig.

Mulan, haha här i Vårberg är det för lång backe till vattnet också även fast vi bor ner mot skogen. Sade ju iallafall kunnat sitta på bryggan med fötterna i men det är man för slö för :)

Kolla upp om det verkligen stämmer med slemproppen. Det är väl bara när vattnet gått som det är restriktioner på att bada? Synd för dig att missa svalkande dopp i onödan :)

Efter förlossningen får man inte bada. Det suger!
  • Mulan91

*äckelvarning*

Min slempropp gick i samband med att mina värkar startat, hela grejen ramlade ur :P såg ut som blodigt slem, en ganska stor klump.

Haha Moen jag tänkte kanske ta bussen ner till Vårbystranden och bada där. bara för att det går en buss dit! Men jag gillar inte den stranden egentligen så det blir en sista utväg. En kille drunknade där när jag var 14, har typ inte kunnat bada där sen dess. Men den här värmen kanske äntligen lyckas få mig att bada igen

Svar på tråden BF Augusti 2016