• Nmg

BF Augusti 2016

Du kan prova att smörja med xylocain det brukar hjälpa Mig, har även Packat ner en i BB väskan. Och ät katrinplommon ellr nåt så att du inte är hård i magen det brukar bara förvärra det hela.

Kela1981 skrev 2016-07-31 13:34:55 följande:

Tänkte göra en liten instickare med äckelvarning nu mitt i allt spännande med förlossningar som är på g XD

Alltså; vad jag kan känna så har jag inga hemorrojder. Men varje gång jag går på toa och gör nr 2 så blöder det...ganska mycket tycker jag eftersom jag kan se blod i toalettstolen. Det gör inte direkt ont att gå på toa men jag har ju varit förstoppad hur länge som helst så helt skönt är det ju inte förstås.

Kan det vara så att blodet orsakas av hemorrojder som sitter på insidan?

Har inte tagit upp det med min bm än men ska dit på torsdag så tänkte prata med henne då. Känns som det blivit värre typ sista veckan :(

Nån annan som har liknande erfarenhet?

• Nmg

25/8, känns sjukt Långt bort när några börjar skriva att de har sina bebisar inom Några timmar

Misszandra skrev 2016-07-31 16:36:52 följande:

Jag är beräknad på onsdag så jag har ju inte långt kvar, jag har med andra ord gått nästan hela. Tusentack, jag hoppas att latensfasen inte blir allt för långdragen, ungefär 12-13h sen jag började kunna klocka mina värkar. Jag förstår det :D det är ju detta man väntar så länge på, när har du bf?

• Nmg

Stort grattis!!! P

Misszandra skrev 2016-08-01 07:32:00 följande:

02.34 kom min älskling till världen.

Allt började igår natt med värkar, åkte ju in till fl på morgonen och var öppen 1cm. Åkte hem och lyckades både tvätta, diska och laga mat med hjälp av sambon. Åkte in till fl på kvällen igen då jag tyckte det hade blivit värre och behövde citodon och sömntablett, det visade sig att jag endast öppnat mig 0.5cm på de 12-14h. Åkte hem vid 22, tog citodon och sömntablett, använde både värmekudde och tensapparat även bad men jag hade så ont att jag klarade inte av att vara hemma längre. Åkte in till fl vid 01. Var fullt öppen och han föddes som sagt 02.34. De sista 8.5 cm gick snabbt som satan.

Ligger nu på BB med min guldklimp i famnen<3

• Nmg

Grattis Moen! Va roligt och skönt att höra att det gick bra!

• Nmg

Jag måste bara bjuda på en bild På mina vackra uppsvällda fötter. Alltså!! Jag vet inte vad jag ska ha för skor På mig. Jag vill Oxå ha bebis nu!!!

• Nmg

Usch ditt lät ju nästan värre än mitt! Ja jag skäms oxå när jag går ut, jag Skäms över att gå som en pingvin dessutom.

Känner iksom inga förvärvar eller nånting, visserligen är det bf 25/8 men han får gääärna komma nu!

Hazel Grace skrev 2016-08-01 14:03:04 följande:

Grattis moen och misszandra! <3 ååh så avis här, känns ju som evigheter tills bf här. 28e.. Härligt att ni verkar må bra och så :)

Nmg, mina fötter smälter ihop med vaderna. Svullna som attan. Syns inga anklar eller fotknölar och skor är hopplöst att få på sig. Tofflorna är till och med för trånga. Skäms ihjäl när jag går ut!

• Nmg

Oj det var faktiskt lite värre än mitt, då ska jag sluta klaga hihi

Skönt att vara klar med sängen snart!

Har du gått upp extra i vikt nu mot slutet? Jag har snittat på ca 1 kg i Månaden men nu när Jah vägde magsår hade jag gått upp 1,5 kg på lite över en vecka, känns ganska mycket. Ör det för att man samlat på sig mer vätska?har du ont under fötterna oxå? Jag har så ont när jag går

Hazel Grace skrev 2016-08-01 18:18:06 följande:

Så ser mina ut ;) haha! Helt missbildade.

Kör sista omgången med spjälsängen nu. Som jag slitit med den där jäkla sängen.. Målade, skulle sätta ihop och bädda den men då märkte jag att färgen repades loss jättelätt när jag råkade skrapa med nageln. Slipa och måla om. Har fått lite hjälp av pappa men shit va trött jag är på det nu. Sista strykningen imorgon! Sen får det vara nog, då får den duga helt enkelt. Så bebis är välkommen NU!

• Nmg

Vet inte om Promenader hjälper att få igång nåt men senaste tiden har jag snittat på ca 6 km om dagen, förutom När jag var i Sthlm För ett or dagar sen då var jag uppe i ca 1,3 mil om dagen. Enda som hände då var att jag hade jätte täta sammandragningar på kvällen kunde klocka dem men nu har det varit ganska lugnt faktiskt. Måste kanske gå en mil om dagen om det ska hända nåt? Vi har trappor hemma så det blir en del trappor till övervåningen men det verkar inte heller hjälpa. Haha. Enda som promenaderna verkar hjälpa mot just nu är att svullnaden i fötterna går ner lite. Nu orkar jag inte heller mer ska vräka ut honom jag med.

• Nmg

Idag är det tungandat igen, tycker det är konstigt för bebisen har legat neråt u flera veckor och magen har sjunkit. Borde det inte vara lättare att andas då? Det är samma sak varje FM sen blir det bättre under dagen

Svar på tråden BF Augusti 2016