• Nmg

BF Augusti 2016

Men säger ni till era svärföräldrar im de gör nåt eller lägger sig i eller är man bara tyst liksom heheh?

• Nmg

Tack för tips om vagnbäddning, jag kör oxå filtar i början så Får man komplettera sen om det är kallt

• Nmg

Ja jag håller med dig, det är så skönt att höra att andra oxå har "problem" då känns det lite lättare.

Ska försöka säga till på ett snällt sätt om hon tränger sig på om att vara barnvakt när jag inte behlver det, få se om det går in. Mest av allt vill jag ju inte att min man ska ta illa upp, det är

Därför jag har svårt att säga till henne.

Hur tänkte ni andra göra med besök första tiden? Jag har oxå försökt peeka min man att jag inte är taggad på besök första dagarna efter en förlossning men jag är helt övertygad om att hon kommer komma hit och titta på bebisen. Jag tänkte faktiskt göra som så att om hon träger sig på så

Tänker jag vara kvar på övervåningen och min man får ta ner och visa upp honom och sen t upp honom igen så kanske hon fattar att jag inte är tillräckligt pigg för att komma ner och umgås när man nyss tryckt ut ett barn.

Snuttispluttis skrev 2016-07-18 19:48:58 följande:

Jag hade lätt klarat mig utan svärmor och svärfar. Nu står min man väldigt nära sin mamma så det är liksom bara att acceptera, men han vet mycket väl vad jag tycker om påträngande folk, oavsett vem det är.

Svärisarna kommer hyra stuga i Skåne (nära Helsingborg) hela augusti för att semestra säger de. Men egentligen är det bara för att vara nära så de kan komma och vara barnvakt massor. För att hjälpa till när vi packar upp och flyttar in, säger de, men det är bara för deras egen skull. Hade det inte varit för att jag inte ser nån annan utväg än att de ska ha dottern när vi åker in på fl så hade jag aldrig gått med på det. Ett tag funderade vi på om min man skulle stanna hemma med dottern, men vi vill båda att han är med. Dock har jag gjort klart för honom att svärisarna inte är välkomna massor direkt efter födseln. Då vill jag att de åker så vi får de två veckorna för oss själva.

Lite skönt att höra att vi är så många som har småproblem med våra svärmödrar ändå. Det gör det lite lättare att stå ut på nåt vis :P

• Nmg

Ja det brukar ju kännas lättare med ens egna föräldrar när

Man som mamma fött barn. Jag ska oxå redan nu börja hinta om att jag inte vill ha besök direkt och skulle man ändra sig så är det ju

Lättare åt det hållet än tvärtom som Line skrev.

Nej jag skulle bli galen om nån diskade hos mig , det könns som att det kommer komma fram nya sidor som man inte sett förut.

• Nmg

Jag sa till Honom förut att OM jag inte känner mig pigg för att ta emot besök samma dag som

Vi kommer hem så är det

Lättare för mig att säga till min familj än din och då sa han att han skulle Säga till dem då.

Hos Oss får bara pappa och syskon komma in på BB så skulle de komma dit så får han t ut bebisen och visa och sen ta in honom till mig.

Har inget emot att man kommer hem till oss och sticker in inhuvudet och kollar på bebisen men inga

Långa besök. De brukar vara här 2-3 timmar

När de kommer (det tar 5 min för de att åka hem) och när de stannat flera timmar så har de inte ens kollat på en bebis nu kanske det blir längre och oftare. Svärfar verkar inte alls vara "på". Han jobbar dessutom dagtid så det blir efter 17 eller helger som vi kan ses men svärmor lägger sitt eget schema hon kan vara ledig lite hur som helst...

Vaknade inatt och kände att det inte alls är

Så många veckor kvar nu, är dock bara i v 35 än så ni andra har ju kortare kvar, är ni nervösa?? Jag blev jättenervös när jag tänkte på det hihi

Idag ska vi hämta vagnen från butiken samt skötbordet mm. Åh så spännande!

Snuttispluttis skrev 2016-07-19 07:06:20 följande:

Får de ens komma och hälsa på på BB Hazel Grace? Många BB tillåter bara pappa och syskon att komma nu för tiden. Himla bra tycker jag.

Nmg, tycker din man att det är okej att hon är så påträngande då? Vet han hur du känner?

Det är ju en sjukt känslig tid rent känslomässigt så jag tycker att både ens man och resten av familjen får rätta sig efter hur kvinnan vill ha det.

En kompis till mig bryr sig inte alls, hon var och hälsade på oss två dagar efter fl. Det skulle jag aldrig orka eller vilja, men alla är ju olika.

• Nmg

Hahaha stackare inte kul att fastna i badkaret! Jag har sedan några veckor tillbaka börjat stå upp i badkaret just pga rädslan för att fastna. Hihi

• Nmg

Jag funderar på epidural igen, tog det sist och det hjälpte verkligen, nackdelen var att jag inte kunde kissa efteråt så jag fick ha kateter i ett dygn efter åt, det var inte roligt

Använder ni nån förberedelseolja? Har köpt en från weleda som man ska smörja in sig med där nere. 5-10min! Sjukt tråkigt, könns som världens längsta minuter. Nån som provat den och vet om den hjälpte eller inte?

• Nmg

Men gjorde du enligt instruktion? Jag har bara smörjt där nere under 5 min alltså inye masserat och "rört om" med tummen haha låter så obehagligt

Anonym (Nael12) skrev 2016-07-19 22:43:26 följande:

Använde den flitigt förra graviditeten och sprack inte alls. Sköterskan kommenterade till och med under förlossningen "men här finns mycket plats åt bebis huvud de.här kommer gå smidigt" :P vet inte om de berodde på oljan för de va första barnet. Denna ggn har ja inte gjort något alls- tiden har runnit iväg, men tänkte börja ikväll... (så säger jag varje kväll) :,)

• Nmg

Ok då måste jag göra det då hehe

Anonym (Nael12) skrev 2016-07-19 23:55:27 följande:

Jaaa haha jag töjde och tryckte ut som man ska :D mannen fick hjälpa till ibland:P

• Nmg

Hur tänkte bädda vagnen för att skydda madrassen? Har lust att låta madrassenplasten vara på men det går ju inre för det blir för varmt. Hur gör ni? En vanlig filt kommer ju inte hjälpa för ev. Läckage?

Svar på tråden BF Augusti 2016