• Nmg

BF Augusti 2016

Ja eller hur, det bästa är kanske att gå

Iväg med bebisen när det är dags för matning så man inte får frågan om de kan mata.

Hazel Grace skrev 2016-07-16 20:33:48 följande:

Nmg, det där har jag också funderat på ifall att amning inte skulle funka för mig. Jag vill inte låta andra mata honom förrän han blir större. Skulle bli helt förstörd om han blir lugnare eller äter bättre i någon annans famn än min (eller sambons)

Jag säger ofta till min kille hur jag vill tackla helt random och hypotetiska situationer. Till exempel sånt där :p han kan ifrågasätta vissa grejer men huvudsaken är att han vet om hur jag tänker och vill ha det.

• Nmg

Hoppas verkligen att det blir Så för mig oxå

Ja då blev det En tidig imorgon idag oxå det går verkligen inte att sova fast man har semester. Vaknar varje natt och morgon av att jag har så ont på sidorna av skinkorna det strålar rätt Ut i benen som växtvärk

När man var 10 år. Gör så jävulskt ont!

Kela1981 skrev 2016-07-16 21:53:17 följande:

Jag ammade inte dottern och varken mamma eller svärmor frågade om de fick mata henne. Först när jag frågade om de ville så blev det aktuellt.

Nu är ju alla olika men jag har svårt att se att man skulle fråga en alldeles nybakad mamma om man får mata hennes barn, helt rubbad fråga i min värld.

Hoppas era mammor och svärmödrar gör som mina så löser det sig automatiskt :)

Snuttispluttis:

Du ska se att det löser sig med bostaden. Jag håller tummarna för er <3

• Nmg

Ja verkligen, hon

Är ju sjölv ganska bestämd så man lär nog vara så tillbaka!

Mika86 skrev 2016-07-17 12:19:05 följande:

Nmg du får prata med gubben redan nu om hur du känner inför olika saker, så ni är med på samma sak så kanske det slipper bli konstigheter sen. Sen måste man nog lära sig att va bestämd, "det är såhär vi gör" lixom. Jag delammade bara förra barnet men va aldrig nån som frågade om de fick mata, ja förutom syskonen då. Snuttispluttis tack. Gud vad skönt att det verkalösa sig med boende nu kommer ju när man minst anar

• Nmg

Ja idag fick jag höra att hon tycker det ät konstigt med föräldrar som inte lämnat barnet över natten de första 6 månaderna. Alltså kan man inte få vänta och se vad man får för sorts barn först?? Man kanske får ett jättelugnt barn som trivs att vara med andra eller en som skriker när de är med andra man får Väl vänta och se! Sen är det ju klart att man uppskattar att

Man har Folk runt om en som vill vara barnvakt men då ska de vara för att vi behlver det.

Sen sa jag att hag ska vara med jobbet en heldag i höst alltså 8-16 så hag sa att bebis får vara

Med pappa då, Säger hon att hon kan vara ledig från jobbet ich vara barnvakt. Orkade inte ens kommentera det kände jag. Jag lämnar väl inte bort en bebis på några veckor till nån annan än pappan en hel dag. Det är klart att de ska få vara barnvakt när bebisen är Några månader men i början kanske bara nån timme och inte hel dag eller

Över natten.

• Nmg

Exakt!

Kela1981 skrev 2016-07-17 20:16:20 följande:

Det är väl superbra att man har folk runt omkring som erbjuder sin hjälp och som ställer upp men att kräva att man ska få passa barnet eller insinuera att man är dålig förälder för att man väljer att inte lämna bort sitt barn är fel väg att gå.

Vissa barn är dessutom lättare att lämna bort än andra och det finns inget nöje i att lämna bort sitt barn om man som förälder ändå inte kommer att kunna koppla av.

Alla föräldrar är olika precis som alla barn är olika också. Man måste få välja själv!

• Nmg

Tack för era svar! Skönt att man inte överreagerar!

Med min dotter så gick det väldigt bra att Lämna henne hos barnvakt (syrran eller min mamma) så hon ör typ uppväxt med dem och de har väldigt bra relation. Hon är med de minst 1 gång i veckan de veckor hon är med mig och hon älskar att sova över där, (hon är nu 12 år). Kan tillägga att hon oxå va kolik barn och det var ett h-lvete ibland Dotterns pappa tog aldrig ansvar fast vi var tillsammans i 6 år och hans familj bodde utomlands så därför blev det oftast min familj. Jag är inte emot att man ska barnvakt men det störde mig när hon sa att hon tyckte det var jäätttreee konstigt om man inte lämnat sina barn för natten de första 6 mån. Och sen när hon hoppade in och sa att hon skulle ta ledigt från jobbet bara för att vara barnvakt nör jag sa att bebis ska vara med pappa. Suck.

Min man har jättemycket komptimnar så han kan vara ledig i princip 1 dag i veckan hela hösten så vi förlorar inte ens pengar på det.

Jag förstår inte hur jag ska orka vara hemma om hon ska vara så där, min största farhåga är att hon kommer vilja umgås med oss flera ggr i veckan när bebis har kommit vilket jag inte har ett dugg lust med.

• Nmg

Haha just ja sen sa hon oxå "om jag inte kan ta ledig från jobbet så kan farfar vara hemma med honom". Då kan jag säga att svärfar satt där där bredvid och hade inte ens erbjudit sig att ta ledigt (eftersom vi inte ens frågat!) gaash hon är så jobbig

• Nmg

Haha ja det förstår jag men vill ju inte bo för nära liksom. tänk om de kunde förstå att om de inte tjatar så VILL man lämna bort barnen till den, men tjatar de så börjar man nästan få onda ögat haha. Nä men jag väldigt glad att ha många runt om mig som vill ställa upp, men just den här gången när hobtjatar om att ta ledigt från jobbet så är bebis ca 8 veckor. Jag kanske inte ens ska gå på den där jobbgrejen dessutom har min chef sagt att jag kan ta med bebisen om jag vill komma och att hon till och med kunde passa honom haha.

Det där med att vara otrevlig är jobbigt jag kan inte vara otrevlig, för jag för snäll det är därför jag är rädd att hon kommer hänga med oss hela tiden. Så fort hon är ledig.

Snuttispluttis skrev 2016-07-18 07:30:05 följande:

Förstår dig Nmg!

Det är så frustrerande när föräldrar och svärföräldrar inte har samma syn på hur mycket som är okej att umgås och så. Man vill ju inte vara otrevlig heller. Antar att de bara vill väl, men ibland känns det som att de mest är själviska. Liksom att de skiter i om de är till hjälp eller inte för DE vill ju vara barnvakt/hälsa på osv..

Jag är nog lite extrem, men vi kan medvetet flytta långt bort från familjerna för att slippa träffa dem så ofta.

• Nmg

Hur ska ni bädda vagnen? Har ni köpt Åkpåse och annat? Jag har köpt olika filtar, fleece, galler bommul osv. Har inte köpt nån jacka eller så till bebisen. Svårt att Veta hyr det kommer bli i slutet av augusti, det brukar ju kunna vara sommarvärme då

• Nmg

Ja visst är de jobbiga när de lägger sig i. Min träffade en kompis till oss på Midsommarafton och direkt kommenterade hon att flickan måste ha strumpor på sig för det va så kallt ute. Alltså allvarligt kan hon bara vara tyst tänker jag!!!mitt ex mamma bodde utomlands så henne träffade jag bara när vi va där och hälsade på 1 gång per år men det slutade upp med att hon kom till Sverige och bodde hos oss 1-2 månader åt gången. Man ville typ dö då så jag håller med om att eller fika nån timme i veckan än att de kommer ch bor här.

Hoppas bebis kommer snart då, det är jobbigt när de här diffusa grejerna börjar...

Misszandra skrev 2016-07-18 15:23:20 följande:

Ta inte illa upp nu tjejer men det känns skönt att höra att jag inte är den enda som har problem med min svärmor, hon är också väldigt pushig, hon säger också konstiga grejer som att vi inte borde ha vår bebis i sängen men när vi kommer och hälsar på (de bor 3.5h bort) så ska hon sova med honom i sin säng. Man bara, eh, nej!? skulle inte tro det va. Och till dig som skrev (minns inte vem det var) att du önska att du bodde längre bort, jag tror inte det är mkt bättre för mina svärföräldrar tänker typ flytta in när väl vår bebis kommit, eftersom de har så långt att köra, jag hade hellre haft över de på fika några gånger i veckan än ha de boende här i flera dagar/vecka. 

Måste också berätta, igår var jag 99% säker på att min förlossning hade startat. Jag har ALDRIG haft så ont som jag hade, jag visste inte vart jag skulle ta vägen och det blev bara värre och värre, kunde inte stå rakt upp och det bara högg i magen hela tiden. Tog en alvedon som inte hjälpte alls, sen hittade jag en ställning i sängen som var någorlunda bekväm så jag lyckades andas när det inte gjorde ont och jag var så trött efter att ha varit på IKEA hela dagen så jag somnade, men vaknade typ 100ggr på natten men när jag vaknade imorse var det som borta, puts väck. Ingen smärta alls, förutom lite molande som jag alltid har. Jag är sååååå himla trött på detta nu, kan han komma ut nån gång?

Svar på tråden BF Augusti 2016