• Nmg

BF Augusti 2016

Ja eller hur man börjar bli påmind. Usch haha.har du rådfrågat nån om sammandragningarna och förvärkrna? Alltså bm eller nån? Jag ska inte till BM förän nästa fredag, skulle dock vara skönt att kolla om det är normalt med sammandragningar med jämna intervaller liksom.

Mulan91 skrev 2016-07-28 21:00:15 följande:

Sammandragningarna? Mina sammandragningar känns oftast inte så farligt, men magen spänns. Idag och ibland så blir det rejäla sammandragningar som är obehagliga över hela magen och den e stenhård. De kmr sporadiskt liksom.

Förvärkarna tycker jag kmr också ojämnt så har inte tänkt på att kolla timingen :o de gör ont och påminner mig om vad som kommer sen x( haha nästan så man hade glömt smärtan.

• Nmg

Ok tack, ska försöka tänka på detta när jag lägger mig idag, fick typ panik inatt, men det va ju mest för att jag inte sov hemma.

Mulan91 skrev 2016-07-28 21:24:00 följande:

Haha läskigt!! :(

Ja jag frågade BM, hon sa att det inte är något att oroa sig för sålänge de inte tilltar i styrka och inte håller på allt för länge. Hon sa att det är väldigt vanligt och att spec för omföderskor så kan de kännas av tidigare och starkare. Jag känner mig inte så orolig, tror man vet när det är på G. Försök slappna av och vila så mkt du kan <3

Juste! Mina värkar kommer oftast när jag hållit igång, typ promenerat, städat, lagat mat. Så eftermiddagar och spec kvällarna brukar innebära mest intensiva sammandragningar och förvärkar.

• Nmg

Jag har för förvärkar i nästan 1 vecka innan dottern föddes sista dagen fick jag en sömntablett der va så

Skönt att sova! Vad sa dem?

moen skrev 2016-07-30 06:22:01 följande:

Tack Mal Mal :) Det skulle faktiskt kännas bra med en undersökning. Tänkte först att "lilla jag ska ju inte störa. Dom har säkert viktigare saker för sig" men dom är ju där för bland annat mig..! Man blir ju lite fundersam, tänk om det bara är jag som är jättelarvig :'D Ska ringa förlossningen och höra på en gång.

• Nmg

Haha typiskt att den är helt stängd! Man går ju och väntar på Minsta tecken annars

Kela1981 skrev 2016-07-29 20:02:08 följande:

Var på ul idag och fick klartecken för att föda vaginalt som planerat. Allt ser optimalt ut och så länge inget oförutsett händer under förlossningen så finns inga hinder för att jag ska slippa snittas igen wiiiiihoooooo!

Fick se lite av bebis också men inte så jättemycket :/ Men jag fick i alla fall bekräftat att hon ligger på rätt håll och det var det viktigaste för mig :)

Livmodertappen var lång och helt stängd så här händer det tydligen ingenting ha ha ha ha....

• Nmg

Tänk att snart har vi bebisarna hos oss! Börjar ni bli nervösa? Jag är grymt nervös inför förlossningen, hoppas hopps att den går bra och att det inte blir nåt trauma över det hela!

Kommer sakna den här tråden att skriva i. Men vi kanske fortsätter sen att bolla "efter förlossningen tankar"? Skulle ju vara skönt i alla fall ,

Synd att vi alla bor på olika ställen tänk va kul det hade varit med träffar ibland med bebisarna

• Nmg

Jag är oxå jättetörstig! Undra vad det beror på?

Jag är Så less på detta nu, Börjar se pömsig ut i ansiktet oxå, nej nu får det vara bog! Går jag över tiden bryter jagnihop, har gjort Ivf så jag vet exakt när han blev till, så Jah vill verkligen inte gå Över. Känns väldigt onödigt!

• Nmg

Har ni börjat känna av nya saker eller sånt som fanns i början av graviditeten?

Jag är

*törstigare

*lite illamående igen

*nästäppan är tillbaka känner mig täppt "förkyld "

*mer sammandragningar

*lös i magen vissa dagar

*svårt att andas ibland

*lite yr i ibland(kanske BT?)

*känner att jag Måste göra klart massa saker innan bebis kommer. Idag förvällde jag kantareller och höll på med blåbär Haha.

*lättretlig

• Nmg

Lucka till

moen skrev 2016-07-31 06:42:52 följande:

Åh så skönt blev inskriven nu på SöS och är öppen 4 cm. Hade såna fruktansvärd värkar inatt men ojämna både i styrka och tid emellan, allt från 5 till 10 minuter. Kl halv 5 fick jag nog och efter en panikattack åkte vi in. Visade sig att jag hade 1 minut emellan värkarna! Va det kan ändra sig. Ville bara uppdatera er :)

• Nmg

Haha usch visst är det jobbigt att vissa grejer

Är tillbaka, nej nu får det vara slut På eländet tycker jag! Hoppas att vi alla sitter där med bebisarna i famnen snart!

Jag har tagit och packat klart BB väskan till 98%. Ska bara packa i hårborste och choklad men det ska jag försöka komma ihåg att göra i sista stund

• Nmg

Men vad spännande! Åh jag vill Oxå!!

Misszandra skrev 2016-07-31 14:44:43 följande:

Kan meddela att här blir det nog också en bebis inom de närmsta dagarna, jag var inne på förlossningen imorse och det konstaterades att jag var öppen 1cm, och tappen var 1cm lång. Hon gjorde nog en liten hinnsvepningen för fy vad hon "grävde" och det gjorde ont som tuuusan. Och efter fick jag ut slemmigt blod. Fick med mig en tensapparat hem och ligger nu med den och försöker andas genom mina värkar. Kommer nog ta sin tid, men jag hoppas han är ute inatt!

Svar på tråden BF Augusti 2016