• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-08-07 21:36:36 följande:

Och måste bara få gnälla lite..

10 dagar till BF och har svärisar boende i stuga utanför stan som helst vill umgås varje dag. Och på tisdag kommer min mamma och syster ner och bor på hotell två nätter för att umgås. Alltså, förstår att alla vill träffas och se hur vi har det i nya lägenheten, men måste de göra det så nära BF? :/

Jag har blivit så sjukt osocial nu på slutet av graviditeten. Stör ihjäl mig på svärmor som ska kramas och pussa på kinden varje gång vi träffas och skiljs (och det är typ varannan dag nu). De enda jag vill ha nån slags kontakt med är min man och dotter. Resten kan hålla sig på avstånd!

Nån mer som kör taggarna ut så här på upploppet?

Gnäll på bara! Det är delvis därför vi är här ju ;)

Kan inte din man och dotter träffa svärisarna själv nån dag så du får lite andrum?
    Jag hade inte ens velat träffa mina egna föräldrar så ofta ha ha ha....

Tror att det är ganska vanligt att man blir lite anti till att träffa folk när man närmar sig bf. Det är nog kroppens eget sätt att mentalt också förbereda sig på vad som komma skall. Man vill ha sin närmsta familj nära för att man vet att det är bara en kort tid tills allt förändras, å då framför allt om man har barn sedan innan. Det är ju inte deras val att fä ett syskon så därför vill man rå om dom lite extra sista tiden :)

Du kanske kan fejka en potentiell förkylning eller nåt för att slippa svärmors pussande? ;)
  • Nefermiw

Nu har jag tvättat mig med desinfektionstvål och ska se om jag kan somna. Totalt konstigt att veta att jag ska få se den bebis som har snurrat runt i magen imorgon.

Ska vara på sjukhuset kl 7 så vi får gå upp redan kl 5 om vi ska hinna.

Nästa gång jag skriver är jag två-barns-mamma!

• Kela1981
    Nefermiw skrev 2016-08-07 22:25:43 följande:

Nu har jag tvättat mig med desinfektionstvål och ska se om jag kan somna. Totalt konstigt att veta att jag ska få se den bebis som har snurrat runt i magen imorgon.

Ååååå vad spännande!
    Jag vet precis hur konstig den där känslan är!
    Lycka till i morgon! Snart har ni er guldklimp <3
  • Mulan91
    moen skrev 2016-08-07 19:47:04 följande:

De här med bebisar som spyr. Min lilla tjej spyr konstant (och bajsar så jag vet att det kommer ner iallafall). Det är verkligen så jobbigt! :S vad jag än gör så spyr hon. Har hjälpt lite att amma henne när hon sitter upp men kommer fortfarande upp spya, men inte lika stora mängder. Kan inte heller ha på henne kläder för hon bara blir blöt och nerspydd hela tiden :( inte så skönt! Försökt rapa men ger inte direkt effekt.

Någon som har nåt tips eller trick att dela med sig av :D?

Min vännina gick igenom exakt samma sak med hennes dotter som nu är ett år! Locket i strupen, munhalsen, hade inte vuxit sig stor nog för att stänga igen ordentligt. Så hon spydde typ jämt speciellt när hon låg på rygg. De åkte till sjukhuset tillslut men där konstaterades bara att locket kommer växa och att de inte ska oroa sig sålänge hon bajsar och mår bra <3 det tog lite tid men tillslut slutade hon att spy och allt var som det ska :) det händer ganska ofta tydligen.

Om du känner dig oroad så prata med BVC, kanske de har bra råd :)
  • Mulan91
    Nefermiw skrev 2016-08-07 22:25:43 följande:

Lycka till! Vad spännande :)
  • Mulan91
    Snuttispluttis skrev 2016-08-07 21:36:36 följande:

Och måste bara få gnälla lite..

10 dagar till BF och har svärisar boende i stuga utanför stan som helst vill umgås varje dag. Och på tisdag kommer min mamma och syster ner och bor på hotell två nätter för att umgås. Alltså, förstår att alla vill träffas och se hur vi har det i nya lägenheten, men måste de göra det så nära BF? :/

Jag har blivit så sjukt osocial nu på slutet av graviditeten. Stör ihjäl mig på svärmor som ska kramas och pussa på kinden varje gång vi träffas och skiljs (och det är typ varannan dag nu). De enda jag vill ha nån slags kontakt med är min man och dotter. Resten kan hålla sig på avstånd!

Nån mer som kör taggarna ut så här på upploppet?

Jag är ganska uttråkad så träffar gärna vänner men inte varje dag och gärna inte hemma :P hemma vill jag mest bara vila och ta det lugnt, kolla på någon serie. Har märkt att jag inte gärna pratar i telefon ens just nu xD

Kan du inte bara säga att du är väldigt trött nu i slutet och inte riktigt orkar vara social? Egentligen borde folk förstå det tycker man haha. Jag har tur, mina anhöriga frågar hur jag mår och om jag orkar med besök. Säger jag nej så förstår de.. Skulle också bli sjukt irriterad om folk ba trängde sig på sådär utan hänsyn..
  • Hazel Grace

Lycka till nefermiw! Hoppas du kan sova något, är ju som natten före julafton typ ^^

Jag har tre veckor kvar men har taggarna utåt här med. Fast jag har iofs ingen som vill träffas eller umgås, jag är bara irriterad hela tiden. Sambon var ute igår och idag har vi knappt pratat. Jag tappade min mobil i golvet så den gick sönder i torsdags och har varit utan sen dess. Ska få en ny på posten imorgon hoppas jag. Stört att det ska vara så jobbigt att vara utan mobil.

Jag har jätteproblem med bekväma positioner. Kan inte sitta bra och ligger dåligt. När jag står och går så blir jag snabbt trött.

Åh jag är verkligen så trött på att vara gravid...

• moen

Ska till BVC på onsdag så ska passa på att fråga då :) kan vara att det blir för mycket då hon vill äta ofta.. Har napp som hon va intresserad av i början men inte så mycket längre :( lillfingret kan fungera ibland. De här med om jag har mycket mjölk eller inte vet jag inte haha! Det är iallafall inte så att hon inte hinner med och sätter i halsen, men hör hur hon sväljer efter varannat sug.

Mulan, ja bajset är det inget fel på, haha! Och det är

Skönt :) sålänge det kommer vet man att hon mår bra <3

Snuttis, du är inte ensam :) blev galen på besök i slutet. Kommer ihåg att jag bröt ihop någon gång i slutet för att folk inte kunde respektera. Och värre är det nu efter att hon är född. Har till och med kört iväg faster för att hon varit för intensiv och det är lite små stelt mellan oss nu. Hade sista besöket hos oss i lördags och kommer inte vilja se min sambos familjs ansikten på ett tag nu. Dom vet inte vart gränsen går överhuvud taget. Själv har min egen familj visat enorm respekt och mina bröder har inte ens träffat henne än även fast hon funnits i en vecka :O inget fel med att köra taggarna ut! Och fortsätt med det så det inte blir för mycket efter förlossningen. Det är NI som tar in en ny familjemedlem och skapar en familj.

Nefermiw, ååh lycka till! Spännande! <3

• HJohannesson

Bf+5 . Börjar bli drygt! Har haft mensvärk i 2 veckor och sammandragningar hela dagarna sen i fredags.
    Men inga tecken på bebis ännu :/

Vill verkligen inte bli igångsatt, då gör jag hellre KS.

Suck och stön !

• Mal Mal
    HJohannesson skrev 2016-08-08 03:32:34 följande:

Bf+5 . Börjar bli drygt! Har haft mensvärk i 2 veckor och sammandragningar hela dagarna sen i fredags.
    Men inga tecken på bebis ännu :/

Vill verkligen inte bli igångsatt, då gör jag hellre KS.

Suck och stön !

Häng i! Snart kommer bebis ska du se!
Svar på tråden BF Augusti 2016