• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mal Mal

På tal om amning.. Detta är tredje barnet som jag ammar. Mina bröst är numera stenhårda vattenmeloner. Alltid haft väldigt jobbigt med sjuka mängder mjölk. Mina barn har fått ont/luft i magen.. Med tvåan provade jag att blockamma. Det innebär att man bara ger ett bröst i taget. Jag ammade efterhand samma bröst två gånger i rad innan jag bytte. Detta lugnade produktionen efter några dygn. Nu i början kör jag dock varannan, vill ju få igång mjölken ordentligt även om det gör så sjukt ont.

För att undvika mjölkstockning (och för att känna mig fräsch) så duschar jag 2-3 ggr per dag (jag älskar att duscha hett) och masserar lätt hela brösten. Detta hjälper också bra tycker jag. Känner igen alla era tankar om amning och hjälp/besök av alla bebissjuka anhöriga... Min mamma pikade mig senast häromdagen om att hon inte fick hålla i ettan nästan alls. Jag var sjuk efter fl med ettan och kunde inte ta hand om bebis, så när jag väl fick komma hem och ta hand om honom så ville jag inte släppa honom ifrån mig.

Alla dessa känslor är normala och det är en omställning. Anhöriga har ibland väldigt svårt o förstå detta..

• Kela1981

Vad bra att du kommer med massa amningstips mal mal!
    Jag ska försöka amma för första gången med nummer två nu så jag suger åt mig allt jag kan :)

Min släkt är ganska hanterbar och dom är vana vid att jag blir ganska bitsk om jag inte är nöjd med något ha ha ha....
    Den enda som är sjukt dryg är min mormor. Jag har 12 dagar kvar till bf och i helgen ringde hon och frågade om det händer något snart. Brukar försöka vara ganska diplomatisk och lite snällare mot henne men där rann sinnet på mig så jag sa bara att bf är inte förrän om två veckor och om hon ska ringa och efterlysa bebis varje dag fram tills dess så kommer jag att sluta svara! Då backade hon och menade på att hon bara var nyfiken på att se vad det är för liten som bor där inne. Vad tror du jag är som har burit på henne i evigheter?!?!
    Man skulle ju kunna tycka att kvinnor som själva fått barn skulle vara lite mer förstående än andra men dom verkar nästan vara värst XD

Angående sömn så somnade jag vid 01 och vaknade vid 05 och kunde inte somna om. Känns som att kroppen stället om inför att bebisen ska komma ;)

• Moorii

Mal Mal, jag gick precis igenom "vattenmelonsfasen", den är inte rolig! Igår blev dom mjuka igen iallafall, och även om det var skönt, så var det som att mjölken inte räckte hela dagen, för på kvällen försökte han äta som vanligt, men han släppte greppet efter ett tag och blev rastlös :/ försökte med allt, olika ställningar och båda brösten, inget hjälpte. Slutade med att vi fick ge ersättning för att få honom lugn :( Kan det vara så att mina bröst nu är inställda på för lite mjölk?

• Nmg

Ja då kan man gå Med i "kissklubben". Vaknade och gick på toa 5! Ggr inatt.. Dock ska jag inte klaga, det började nu när det är ca 16 dagar till bf. Hade ju kunnat varit mycket tidigare. Åhhh nu längtar man verkligen!

Speciellt När tråden är blandat med diskussioner om amning och graviditeter, många har fått många väntar.. Hehe

• Augustibarn2016

Hej allihopa, jag har läst väldigt mycket i den här gruppen men inte skrivit mycket alls.

Jag har bf den 14 augusti med första barnet.

Men nu undrar jag om någon känner igen de symtom jag har nu

Haft en värk i ryggen senaste dagarna och nu idag haft "mensvärk" sen 4 imorse och sedan kanske det varit allt mellan 4-12 minuter emellan. Vad tror ni? Något pågång? Vill så gärna att den lille ska komma nu

• Mal Mal
    Moorii skrev 2016-08-09 11:09:14 följande:

Mal Mal, jag gick precis igenom "vattenmelonsfasen", den är inte rolig! Igår blev dom mjuka igen iallafall, och även om det var skönt, så var det som att mjölken inte räckte hela dagen, för på kvällen försökte han äta som vanligt, men han släppte greppet efter ett tag och blev rastlös :/ försökte med allt, olika ställningar och båda brösten, inget hjälpte. Slutade med att vi fick ge ersättning för att få honom lugn :( Kan det vara så att mina bröst nu är inställda på för lite mjölk?

Många bebisar vill amma mer om kvällarna och har även svårt att komma till ro... Mina har varit såna iaf.. Ibland räcker det med att ge bebisen till pappan för att de ska lugna sig. Ringde eftervården med tvåan när han skrikit/varit missnöjd och svårammad mellan 21-03. De gav mig rådet att ge bebisen till pappan. Och ja tyst blev det nästan omedelbart vi sov sen gott allihop! Snopen mamma :-/

Försök o inte stressa kring amningen. Det tar tid... För mig gör det det iaf. Ettan nådde födelsevikten först när han var 3,5 vecka, tvåan behövde 2 veckor... Detta trots att jag ammade allt jag kunde och var säker på att de fick i sig/kissade/bajsade bra...
  • havsblomman
    Augustibarn2016 skrev 2016-08-09 11:35:03 följande:

Hej allihopa, jag har läst väldigt mycket i den här gruppen men inte skrivit mycket alls.

Jag har bf den 14 augusti med första barnet.

Men nu undrar jag om någon känner igen de symtom jag har nu

Haft en värk i ryggen senaste dagarna och nu idag haft "mensvärk" sen 4 imorse och sedan kanske det varit allt mellan 4-12 minuter emellan. Vad tror ni? Något pågång? Vill så gärna att den lille ska komma nu

Låter som värkar, hur har det gått?
  • havsblomman
    Nmg skrev 2016-08-09 11:17:09 följande:

Ja då kan man gå Med i "kissklubben". Vaknade och gick på toa 5! Ggr inatt.. Dock ska jag inte klaga, det började nu när det är ca 16 dagar till bf. Hade ju kunnat varit mycket tidigare. Åhhh nu längtar man verkligen!

Speciellt När tråden är blandat med diskussioner om amning och graviditeter, många har fått många väntar.. Hehe

har också 16 dagar till beräknat datum... men oroar mig också lite för förlossningen nu...
  • anlili
    Moorii skrev 2016-08-09 11:09:14 följande:

Mjölken blir oftast lite tunnare på kvällen. Jag som har pumpat har också märkt att det kommer lite mindre då. Prova mal mals tips om att ge barnet till pappan, det lät lovande!

Augustibarn2016. Kan mycket väl vara på g, så började det för mig den här gången. Hade värkar med typ samma mellanrum som dig på morgonen och klockan 5 nästa morgon var hon född. Men det verkar ju som att andra har gått med förvärkar från och till långt innan förlossningen. Men ökar det i intensitet och det blir kortare mellan värkarna skulle jag nog säga att det är dags.
  • Augustibarn2016

Har varit ute på promenad med hundarna och inte känt något då, men när kag lägger mig mer och vilar börjar det kännas igen

Svar på tråden BF Augusti 2016