• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nefermiw

Grattis till alla ni som redan har fött, och lycka till Curlinmorsan!

Jag blir snittad på måndag, så jag ska bara sova två nätter till.

Om jag altså får sovit als natten innan.

Min mamma kommer imorgon och sover på soffan till jag är tillbaks från hospitalet. Hon har tidigare stannat en vecka och hjälpt med att lämna på dagis och städa när min man var bortrest, så det kommer säkert att gå bra.

Är trött på att vara gravid med jätte stor mage. Tror inte att jag kommer att sakna den. Har gått från 60 kg till 85 kg så det är tungt och jag ser fram emot att bli lättare. Saknar helt sjukt mycket att kunde springa en runda, men det får säkert vänta till oktober minst.

• Mal Mal
    Hallonpajen skrev 2016-08-05 20:58:32 följande:

Åh, grattis malmal!!! Kändes trean väldigt lurig eller blev det väldigt snabbt till slut? Hur har dina andra två kommit i förhållande till BF?

Jag fick ju höra att min trea ligger ovanligt högt upp för att vara i v 37 så jag antar att jag går över tiden rejält...har fortf svårt att andas, mycket tryck på revbenen och inte mkt ilningar neråt så han verkar inte ens försöka ta sig neråt den busen...!

Så avis på alla er som redan snusar bebis!

Stolt sytok!
    Ja 3:an va lurig! :) Värkarna började pang bom kl 23 den 4 aug.... Åkte in till 2.30, värkar 5-8 minut, eftersom det gick fort m 2:an. Hände ingenting alls de första 13 timmarna. Fick morfin vid 03 så jag skulle kunna vila. Vid 12 fick vi gå till patienthotellet, med två citodon. Värkarna var inte snälla, men de kom "bara" var 10 minut. Lyckades sova lite mellan dom. Vid 14 kändes de annorlunda. De blev "snällare", kortare och tätare 2-3 min. Försökte duscha men tänkte att nu kan det gå fort... Ville bort till fl för att bli undersökt. Vi var där runt 15. Fick veta att jag nu var 5 cm öppen. Kl 17.11 var han ute så visst gick det fort när det väl va dags.. Så totalt 18 timmar.

Blev visst en liten förlossningsberättelse!

1:an bf-10 igångsättning (Tot 12 tim)
    2:an spontan fl bf+5 (6 tim från första värk)
    3:an spontan fl bf+2 (18 tim från första värk)

Vill nog ändå säga att 3:an var väldigt bra. Jag var med hela fl, medveten, kunde lyssna på bm. Tvåan gick så fort, jag kände att jag inte hängde med riktigt...
  • Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-08-06 07:14:23 följande:

Vaknade kl 4 av att vattnet gick. Kände inte av bebis så de bad oss komma in. Har gjort ctg och allt ser bra ut med bebis. Har värkar var 10:e minut så hoppas snart få ett rum. Storasyster är född v 36+4 (12år sen), kanske kommer även lillebror ut på "samma dag".

Lycka till! Hoppas han tittar ut snart :)
  • Hallonpajen
    Hazel Grace skrev 2016-08-05 23:26:43 följande:

Grattis till bebisarna! Åh va jag längtar tills det är min tur. Min lille trycker jättemycket upp mot revbenen, känns nästan lite krampaktigt ont ibland. Och ibland trycker han jättemycket neråt, nästan så jag tror jag ska typ tappa honom när jag går.

Idag har jag iallafall bäddat spjälsängen och organiserat lite. Saknar spjälskydd dock, hur kan dom vara så dyra!? Många är så tunna också. Hur har ni? Fick en gammal symaskin av mormor i veckan så kanske man ska våga ge sig på att sy ett eget... hallonpajen, visst pysslade du med sånt, har du några tips eller råd? :)

Jo, jag har sytt det mesta men faktiskt inte spjälsängsskydd...det är nästan dyrare och krångligare att göra själv! Istället har jag sytt en sovorm - en tjock korv som ligger runt hela sängen. Det blir nästan som ett jätte-babynest och väldigt mysigt och ombonat.

Curlingmorsan - så spännande!! Stort lycka till! Vi är ju lika långt gångna men du slår mig med flera veckor ;)

Tack för berättelsen malmal! Fantastiskt att det ändå var en så bra upplevelse trots att den var lång. Mina tidigare fl har varit mer lika din sista, så frågan är hur denna blir... Min bm säger att så fort jag är i aktiv förlossning kommer det gå fort - som det gjorde för dig från 5 cm - men frågan är hur lång latensfasen blir..!
    Stolt sytok!
  • Mulan91

Wow bebisarna bara flyger ut nu!! Så spännande att läsa :) lycka till Curlingmorsan :)

• DigiC

Var hos barnmorskan igår (v37+5), inte min vanliga barnmorska. Hon kände och klämde och var väldigt osäker påom det var huvud upp eller ner. Det har varit så andra gånger också.. Hon kallade på sin kollega, hon var dock säker på huvud ner och ruckbart, dock att huvudet är väldigt långt ner och in mot min rygg!?

Fast för "säkerhets skull" så om vattnet skulle gå innan vi är inne på förlossningen, så ska jag ringa och berätta att det varit osäkert, med tanke på navelsträngen.. Känns sådär. Fast när jag födde min son gick vattnet aldrig, han är född med "segerhuva", så kan ju hoppas på samma denna gång.

• Mulan91
    DigiC skrev 2016-08-06 10:09:04 följande:

Var hos barnmorskan igår (v37+5), inte min vanliga barnmorska. Hon kände och klämde och var väldigt osäker påom det var huvud upp eller ner. Det har varit så andra gånger också.. Hon kallade på sin kollega, hon var dock säker på huvud ner och ruckbart, dock att huvudet är väldigt långt ner och in mot min rygg!?

Fast för "säkerhets skull" så om vattnet skulle gå innan vi är inne på förlossningen, så ska jag ringa och berätta att det varit osäkert, med tanke på navelsträngen.. Känns sådär. Fast när jag födde min son gick vattnet aldrig, han är född med "segerhuva", så kan ju hoppas på samma denna gång.

Vad är segerhuva? Förstår att det känns lite jobbigt när de är så osäkra på hur barnet ligger. Du kan inte be om ett ultraljud?
  • Mal Mal
    DigiC skrev 2016-08-06 10:09:04 följande:

Jag fick ul dagen efter bm-besöket då hon inte kunde känna alls hur bebis låg. Ungefär i samma vecka/dag som dig. Visserligen bara se bebis några minuter men de konstaterade att huvudet låg nedåt! :)
Svar på tråden BF Augusti 2016