• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Förstår er dom väntar och väntar. Här händer det typ inget, så jag och min man ska ut på en liten tripp till Uppsala idsg, äta lunch fika gå runt lite och sen åka hem igen, orkar inte bara vara hemma. Var ute och tog en lång promenad igår, enda som hände var att jag blev lite stel om benen..

Det där med besök är så drygt, jag har bjudit hem dom som jag vill träffa, mest för att jag känt att vi varit hemma hos dem och ätit osv så jag vill buds tillbaka för sen när bebis är här orkar jag inte ha middagsbjudningar för folk. Imorgon är sista, sen är jag klar

Svärmor ringde igår precis när vi gått ut och undrade om vi hemma, typ nej, man kan väl inte bara komma på stört så där. Åhhh jag kan bara tänka mig hur hon kommer vara hos oss typ jämt när bebis har kommit. Hoppas att jag får en fridfull bebis så om hon smsar och vill komma ska jag säga att vi kan ses på stan istället ovh ta en fila så kan man ju sticka hem sen.. Blir svårare att få folk att gå om de är hemma hos en.

• Mulan91
    Nmg skrev 2016-08-08 06:50:26 följande:

Förstår er dom väntar och väntar. Här händer det typ inget, så jag och min man ska ut på en liten tripp till Uppsala idsg, äta lunch fika gå runt lite och sen åka hem igen, orkar inte bara vara hemma. Var ute och tog en lång promenad igår, enda som hände var att jag blev lite stel om benen..

Det där med besök är så drygt, jag har bjudit hem dom som jag vill träffa, mest för att jag känt att vi varit hemma hos dem och ätit osv så jag vill buds tillbaka för sen när bebis är här orkar jag inte ha middagsbjudningar för folk. Imorgon är sista, sen är jag klar

Svärmor ringde igår precis när vi gått ut och undrade om vi hemma, typ nej, man kan väl inte bara komma på stört så där. Åhhh jag kan bara tänka mig hur hon kommer vara hos oss typ jämt när bebis har kommit. Hoppas att jag får en fridfull bebis så om hon smsar och vill komma ska jag säga att vi kan ses på stan istället ovh ta en fila så kan man ju sticka hem sen.. Blir svårare att få folk att gå om de är hemma hos en.

Haha smart plan! :)

Det är nog bra att sysselsätta sig, det låter som en fin dag ni planerat :)

Idag ska jag ut på jakt efter mogen ananas haha xD
  • Mulan91
    HJohannesson skrev 2016-08-08 03:32:34 följande:

Bf+5 . Börjar bli drygt! Har haft mensvärk i 2 veckor och sammandragningar hela dagarna sen i fredags.

Men inga tecken på bebis ännu :/

Vill verkligen inte bli igångsatt, då gör jag hellre KS.

Suck och stön !

Det sätter nog igång snart ska du se :)! Håll ut!
  • anlili

Det för med besök alltså. Känner precis som er son tycker det är jobbigt när folk bara dyker upp. Dan efter förlossningen ringer det på dörren och min mamma står utanför. Hade pratat kort med henne i telefon tidigare på dagen och sagt att det var problem med amningen och sambon hade messat något om att det var jobbigt med två barn. Så hon fick för sig att vi behövde hjälp. Jag vet att det bara är välvilja, men jag var halvnaken,kände mig extremt ofräsch och hemmet såg ut som en soptipp. Då känns det bara som en extra börda när någon kommer. Fick nästan tvinga henne att gå igen och kände mig såklart dum som kastar ut min egen mamma,men blev samtidigt arg för att hon inte förstod bättre. Kan man inte bara ringa och fråga om vi behöver hjälp?

• Sara25

Nu har jag bara några få arbetsdagar kvar!!  Skall bli så otroligt skönt att få lämna jobbet bakom mig för ett tag och bara få fokusera på det nya! :)
    19 dagar kvar till bf och jag hoppas att jag hinner få vila upp mig innan hon bestämmer sig för att göra entré! :P Men det får gärna bli augusti och inte september..! Hehe.
    Är väldigt trött och det börjar bli tungt nu... Ser fram emot att det snart är över och vi får en liten bebis istället!

• Mika86

HJohannesson hoppas verkligen bebisen vill komma ut nu. De bruka komma när man minst anar det ju. Detta med besök så är vi rätt skonade från det, både som höggravid o nyförlöst. Men förstår er som ha så dryga besökare, man är ju inte varken pigg eller fräsch just nu o inte som nyförlöst heller. Idag va jag på igångsättningsbedömning o tappen va mjuk, lite bakåt men han kunde få in fingrarna, va lite hårdhänt för att få den att mogna fortare men imorgon kl 10 har vi tid på fl Nu blir det sista badet på ett par veckor

• Misszandra

Jag känner också igen det med besök. När jag var gravid ville jag bara vara ensam hela tiden och inte träffa någon, älskade att ligga och vila hela dagarna utan att ha huset fullt av folk. Och nu efteråt, i början kände jag inte så med besök, jag ville gärna ha hit mina föräldrar och att min bror skulle få träffa honom men nu i helgen var min sambos familj här och jag blev lite smått galen. 

Jaa ni känner ju till min svärmor lite nu, inte nog med vad hon säger till en utan även hur hon beter sig också. De var här fre-sön och jag hade inte ens varit mamma i en vecka, jag fick i princip bara amma mitt barn sen skulle dom hålla honom eller så skulle han ligga för sig själv, så fort jag rörde mig för att bara kika till honom så sprang dom till honom och sa att han har det bra, jaa fast jag får väl kolla på mitt barn. Skillnad om någon kommer på besök i nån timma, klart den ska få hålla och gosa då men en hel helg blir för mkt. Och så kommer det ju självklart se ut framöver pga avståndet mellan oss.

Hon ändrar om i mina köksskåp också, flyttar på grejer och är väldigt oförsiktig med våra grejer och de fäller inte ner toalocket. SÅ nu har jag fått ut det, ibland måste man bara få ut det. 

• Mika86

Misszandra ja jisses vilken svärmor du har förstår att du är slut efter en sån helg,vem hade inte varit det. Man vill ju själv lära sig föräldrarollen o inte bli tillsagd. Sen tyckte jag att det va superkul att det inte blev en jätte bebis just bara för att hon trodde det

• Kela1981

Lycka till i morgon Mika! Hoppas allt går bra :)

Jösses vilken svärmor du har misszandra! Jag hade blivit vansinnig!

På tal om vansinnig så ska jag gå loss på hantverkarna här hemma i morgon. Idag är andra dagen på två veckor som dom bara skitit i att dyka upp! Å dom hör inte av sig heller!
    När dom började bygga så blev det en del förseningar pga material som inte levererats i tid och det är ju ok. Men då sa jag också till dom att ni måste vara färdiga oavsett vad en vecka innan jag är beräknad för jag tänker inte komma hem från BB med en massa hantverkare springandes i trädgården. Å jo då det lovade dom dyrt och heligt att det skulle dom vara!
    Idag hade dom ett annat jobb på fm och sen skulle dom komma efter lunch. Tror att dom sket i det pga att det kom en rejäl regnskur precis vid lunch men efter det så har det varit soligt och fint så dom hade lugnt kunnat jobba i några timmar på em utan problem.
    Så i morgon när dom kommer tänker jag göra mitt absolut bästa för att utnyttja mina hormoner till fullo ;)

Dessutom tänker jag kommendera ut min pappa i morgon så att han kan hjälpa min sambo att möblera om på nedanvåningen ha ha ha..... Sambon vet bara inte om det än XD

• moen

Lycka till Mika!! :)

Misszandra, känner igen mig med folk som snor åt sig MIN bebis!! Visst kan väl folk få hålla henne. Men har gått så långt att svärmor inte lät mig amma när jag ville. Jag har inte lust att bli osams med svärmor.. Men hallå?! Det är min bebis! Får riktiga panikkänslor när folk snor åt sig henne och jag inte kan ta henne när jag vill. Kanske låter larvigt.. :/

Svar på tråden BF Augusti 2016