• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • anlili
    Augustibarn2016 skrev 2016-08-09 13:31:17 följande:

Har varit ute på promenad med hundarna och inte känt något då, men när kag lägger mig mer och vilar börjar det kännas igen

För mig var det tvärtom. När jag var uppe och rörde mig kom värkarna oftare och när jag låg ner nästan inget alls. Det var fortfarande så när jag åkte in till förlossningen och jag var rädd att det betydde att det inte var på riktigt. Men jag var öppen 5 cm då och det var tydligen inget konstigt. Det kan vara så olika.
  • Mal Mal

Bm menade på att mjölkdoften från mamman kunde bli för mkt för dom i början och göra dem "förvirrade". Det funkar inte alltid men ofta hos oss iaf.. Om inte annat så är det skönt att alla lösningar inte är att ge bebisen till mamman. Jag känner ofta så gällande mina barn. Ingen kan läsa dom eller kan ta hand om dem lika bra som jag (vilket blir ett kontrollbehov).. :)

Min mamma tycker för övrigt inte att jag ska amma mina barn. Hon kunde inte amma mig och mina syskon fast hon försökte, och hon tycker att nu med tre barn att ta hand om, borde jag tänka på de andra två och inte bli så låst. Men vet ni vad, jag älskar att amma! Lika väl som det är fritt val att inte amma så är det mitt val att göra det... Man får göra det som känns bäst för en själv och sin egen familj.

• moen
    Augustibarn2016 skrev 2016-08-09 11:35:03 följande:

Hej allihopa, jag har läst väldigt mycket i den här gruppen men inte skrivit mycket alls.

Jag har bf den 14 augusti med första barnet.

Men nu undrar jag om någon känner igen de symtom jag har nu

Haft en värk i ryggen senaste dagarna och nu idag haft "mensvärk" sen 4 imorse och sedan kanske det varit allt mellan 4-12 minuter emellan. Vad tror ni? Något pågång? Vill så gärna att den lille ska komma nu

Jag hade förverkar i flera veckor innan min tjej föddes. Kändes som mensvärk. Va orolig att jag inte skulle känna när det va på gång på riktigt men det va helt i onödan :) hade förlossningsvärkar i 3 dygn innan jag åkte in till förlossningen pga smärta som jag inte klarade av hemma. Va öppen 4 cm men hade fortfarande allt från 3-10 min mellan värkarna. 10 timmar senare föddes hon :D låter som att något är på gång!
  • DigiC
    Mal Mal skrev 2016-08-09 16:06:04 följande:

Bm menade på att mjölkdoften från mamman kunde bli för mkt för dom i början och göra dem "förvirrade". Det funkar inte alltid men ofta hos oss iaf.. Om inte annat så är det skönt att alla lösningar inte är att ge bebisen till mamman. Jag känner ofta så gällande mina barn. Ingen kan läsa dom eller kan ta hand om dem lika bra som jag (vilket blir ett kontrollbehov).. :)

Min mamma tycker för övrigt inte att jag ska amma mina barn. Hon kunde inte amma mig och mina syskon fast hon försökte, och hon tycker att nu med tre barn att ta hand om, borde jag tänka på de andra två och inte bli så låst. Men vet ni vad, jag älskar att amma! Lika väl som det är fritt val att inte amma så är det mitt val att göra det... Man får göra det som känns bäst för en själv och sin egen familj.

Jag älskade det också och hoppas det fungerar denna gång också.

Kan man amma, att det fungerar etc. Så tycker jag absolut att man ska göra det! Ersättning nu är väldigt bra, men kan aldrig riktigt få den här skräddarsydda blandningen som kroppen ordnar. :)

Har man provat och det inte funkar fast man sökt hjälp, så är det nog bäst att ta flaskan, det ska bli en bra upplevelse för båda.
  • Snuttispluttis

Tack för pepp och för att höra att ni inte heller har det lätt med era föräldrar och svärisar! Det hjälper!

Får se hur många träffar jag lyckas dra ner se till innan den här upplevelsen är över och de åker hem igen. Med min mamma och syster gick det bra. Det blev bara en dag för de ska till Ullared och sen ska de komma när bebisen är född.

Här är en till som vill ha bebisen för sig själv när hon kommer! Tror inte att jag låter nån annan än min man hålla henne de första två veckorna åtminstone. Det är en så störig grej, men jag använder typ inget parfymerat, inte ens tvål. Och om svärmor eller nån annan håller min dotter nu så luktar hon av deras parfym sen så jag måste bada henne för att det ska försvinna. Så vill jag inte ha det med bebisen i början. De ska ju inte bada så ofta och om hon luktar svärmor kommer jag inte vilja håll henne längre. Så det är min huvudanledning.

Jobbigt med sån babyblues Anlili :/ Hoppas att det känns bättre med lite mer sömn och skönt att din man avlastar lite!

• Kela1981

Vad märkligt med någon som tycker att man inte ska amma!
    Jag vill jättegärna att det ska fungera denna gången och mest pga att jag kommer att ha barnen själv på nätterna och då slipper jag upp och värma/blanda ersättning 100 ggr om dygnet. Allt är liksom färdigvärmt och smidigt förpackat!
    Däremot så vet jag att barnen överlever alldeles utmärkt på ersättning så funkar det inte så gör det inte. Huvudsaken är att mamma och bebis är nöjda <3

Idag har jag varit på toa säkert 6-7 ggr och gjort nr 2 ha ha ha äckelvarning! Inte så att jag är dålig i magen men jag känner liksom ett behov av att gå oftare. Funderar på om jag läser för mycket in i det och gärna vill att det ska vara ett tecken på att det snart är dags eller om det bara är bebis som ligger och trycker på ;)

I allt gnällande om föräldrar osv så vill jag gärna erbjuda ett mer positivt inlägg :) Min pappa är så sjukt engagerad i dottern nu inför lillasysters ankomst. Vill gärna vara den vi ringer (vilket det blir i första hand) och suger åt sig all info om vilka rutiner osv som hon har. Idag var han med och hämtade på dagis så att han fick träffa pedagoger och se så han hittar om han behöver hämta henne. "Så blir det tryggare för henne när det är på riktigt sen" var hans kommentar :) Karln är mer engagerad i henne än vad han någonsin var i mig XD Men skönt att se att han försöker ta igen det med barnbarnen <3

• Anonym (Jag hakar på!)

Hej alla! Jag har följt denna tråd från start och har nog läst nästan alla inlägg men inte vågat/orkat skriva. Har haft svårt att våga tro att det kan bli en bebis och har fortfarande oro för att något kan gå fel. BF om 21 dagar vilket känns både kort och långt! Långt för att jag haft en rätt jobbig graviditet men olika krämpor - hyperemesis de första 4 mån, en massa annat strul sedan. Nu är jag okej men har foglossning och är sådär allmänt dundergravid med tung andning, jättekropp (har tyvärr gått upp jättemycket i vikt och skäms för det), trött, flåsig, vaggande... ja, ni fattar. Har precis som TS ett barn som börjar skolan nu och det känns jobbigt med två stora omställningar exakt samtidigt.

Har äntligen börjat ladda lite för förlossning och så smått börjat packa den där väskan! Oroar mig mycket för att bli hänvisad långt bort, at hamna i strul och osäkerhet och kanske tvingas ligga i nån överfull korridor utan att någon har tid med mig...eller att ännu värre saker ska hända pga personalbrist/överbeläggning. Nån mer som har såna tankar?

Ville bara ta mod till mig och haka på här, jag läser varje kväll vad ni andra skriver. Stort grattis till alla er som fått era bebisar vid det här laget också!

• Hazel Grace

Kul att du ville börja skriva! :) jag har börjat packa väskan idag också, har jättesvårt att bestämma vad som ska med. Jag är inte så orolig för plats och det, jag räknar med att det löser sig. Har du dåliga erfarenheter sen innan eller är du orolig ändå? Man kan ju skriva i sitt förlossningsbrev att man är lite orolig och har du dessutom haft en jobbig graviditet så borde dom ju kunna ta hänsyn till det. Det kommer ordna sig ska du se :)

• moen

Kul att du skriver! :) jag håller med Hazel om att det är något du borde skriva i ditt förlossningsbrev. Jag va också orolig över fulla sjukhus innan jag födde. Men även fast dom stängt ner 2 förlossningsavdelningar i Stockholm nu i sommar (enligt BM jag hade på förlossningen) så funkade det bra och va inte fullt alls. Va mer efter på hotellet som de va lite mer belastat men fick ändå stanna 2 dygn :) vet att det är svårt att inte oroa sig men det kommer gå utmärkt ska du se!

• Mulan91
    Anonym (Jag hakar på!) skrev 2016-08-09 23:15:40 följande:

Hej alla! Jag har följt denna tråd från start och har nog läst nästan alla inlägg men inte vågat/orkat skriva. Har haft svårt att våga tro att det kan bli en bebis och har fortfarande oro för att något kan gå fel. BF om 21 dagar vilket känns både kort och långt! Långt för att jag haft en rätt jobbig graviditet men olika krämpor - hyperemesis de första 4 mån, en massa annat strul sedan. Nu är jag okej men har foglossning och är sådär allmänt dundergravid med tung andning, jättekropp (har tyvärr gått upp jättemycket i vikt och skäms för det), trött, flåsig, vaggande... ja, ni fattar. Har precis som TS ett barn som börjar skolan nu och det känns jobbigt med två stora omställningar exakt samtidigt.

Har äntligen börjat ladda lite för förlossning och så smått börjat packa den där väskan! Oroar mig mycket för att bli hänvisad långt bort, at hamna i strul och osäkerhet och kanske tvingas ligga i nån överfull korridor utan att någon har tid med mig...eller att ännu värre saker ska hända pga personalbrist/överbeläggning. Nån mer som har såna tankar?

Ville bara ta mod till mig och haka på här, jag läser varje kväll vad ni andra skriver. Stort grattis till alla er som fått era bebisar vid det här laget också!

Hej på dig och välkommen! :)

Har faktiskt inte tänkt på att det säkert finns de som följt tråden men inte skrivit. Kul att du valde att göra det !

Jag har också tänkt lite på vad som händer om det är fullt på SÖS (i Stockholm) som jag valt i första hand.. Vill helst inte någon annanstans men men, det får lösa sig! Tycker också du borde uttrycka att du haft det jobbigt i ditt förlossningsbrev :)

Det här med att ett barn ska skolas in samtidigt som BF är sjukt jobbigt! Min sambo (bonuspappan) jobbar hela dagarna så det ligger på mig att ordna inskolningen eftersom att jag är ensam vårdnadshavare. Men känns som att jag planerat allt bra nu, min son verkar taggad. Jag däremot känner mig ängslig o rädd att släppa iväg honom haha. Han ska åka skolbuss (det är en friskola lite längre bort) och det känns så läskigt :o men eftersom han inte verkar ha nå problem med det säger jag inget och leker modig :D haha.

Jag har en fråga till alla som fått mer än ett barn. Tycker ni att andra graviditeten var lättare eller jobbigare än första? Jag känner att jag mått så mycket sämre under andra!
Svar på tråden BF Augusti 2016