• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen

Oj oj! Haha vilken fart! Här ville vi inte vänta ;) grattis! Många 3500 bebisar <3

• Mika86

Tack 😃 jo när han väl ville ut så va det direkt. Han är faktiskt minst av alla våra barn även hon som kom i v 35 Vi mår bra båda två o vilar nu upp oss på familjebb inför morgondagens hemgång

• Nefermiw

Ska se om jag kan berätta lite hur det gick med kejsarsnittet i måndags.

Vi hade inskrivning kl 7 och jag hade fastat och duschat med desinfektionstvål som man ska. Vi fick ett rum och kläder till operationen som vi bägge bytte om till. Och då väntade vi. Någon gång kom läkaren och sa att vi var nr tre och det blev kl 10:30 eller 11. När klockan blev 10:30 frågade jag hon som la kateter när det viste hon inte så någon akut måste ha kommit emmelan. Jag var ju fastende men de gav mig sockerdrop nu när det drog ut med tiden..

Runt kl 13 var det entligen dags och vi gick till operationssalen.

Det kändes overkligt att vara där. De satte på en massa sladdar och jag fick spinal bedövningen. Alla i personalen där var kvinnor och alla väldigt trevliga. Sjukt konstigt när jag inte kunde röra på mina fötter. De kollade att jag var ordentligt bedövd och började operere. Igen konstig känsla att det inte gör ont men man märker hur de trycker runt. Lillebror vägrade bli fött så de fick använda sugklocka och pressade reelt på mitt torso, men ut kom han kl 13:53 och han var 52 cm lång och vägde 4076 gram.

Så han är mindre än sin storasyster men också fött BF -12 där storasyster är fött BF +12.

Han är jätte söt.

Nu sitter jag på BB efter två dygn på perinatal. Det får vänta med att berätta om tiden där - nu är det nämligen dags att amma igen.

• Kela1981
    Nefermiw skrev 2016-08-10 19:38:23 följande:

Ska se om jag kan berätta lite hur det gick med kejsarsnittet i måndags.

Vi hade inskrivning kl 7 och jag hade fastat och duschat med desinfektionstvål som man ska. Vi fick ett rum och kläder till operationen som vi bägge bytte om till. Och då väntade vi. Någon gång kom läkaren och sa att vi var nr tre och det blev kl 10:30 eller 11. När klockan blev 10:30 frågade jag hon som la kateter när det viste hon inte så någon akut måste ha kommit emmelan. Jag var ju fastende men de gav mig sockerdrop nu när det drog ut med tiden..

Runt kl 13 var det entligen dags och vi gick till operationssalen.

Det kändes overkligt att vara där. De satte på en massa sladdar och jag fick spinal bedövningen. Alla i personalen där var kvinnor och alla väldigt trevliga. Sjukt konstigt när jag inte kunde röra på mina fötter. De kollade att jag var ordentligt bedövd och började operere. Igen konstig känsla att det inte gör ont men man märker hur de trycker runt. Lillebror vägrade bli fött så de fick använda sugklocka och pressade reelt på mitt torso, men ut kom han kl 13:53 och han var 52 cm lång och vägde 4076 gram.

Så han är mindre än sin storasyster men också fött BF -12 där storasyster är fött BF +12.

Han är jätte söt.

Nu sitter jag på BB efter två dygn på perinatal. Det får vänta med att berätta om tiden där - nu är det nämligen dags att amma igen.

Grattis!
    Vad skönt att allt gick bra även om han inte riktigt ville komma ut ;) Dom har ju det varmt och skönt där inne :)
  • Kela1981
    jess06 skrev 2016-08-10 20:10:44 följande:

Grattis Mika! Börjar kännas som att man är sist ut, haha

Ja det känns som att det börjar bli fler som har fått än vi är som går å väntar fortfarande.

Även när man läser om alla bebisar som ploppar ut så känns det så overkligt att det inom en snar framtid är ens egen tur!

Idag har jag haft så mycket sammandragningar att jag knappt tagit mig ur soffan. Men det verkar inte vara på g ändå :( Såååååå less på det nu!!!!
  • Nmg

Eller hur, jag börjar bli less jag med. 2 veckor kvar nu och jag känner ingenting.... Suck....

Kela1981 skrev 2016-08-10 20:18:54 följande:

Ja det känns som att det börjar bli fler som har fått än vi är som går å väntar fortfarande.

Även när man läser om alla bebisar som ploppar ut så känns det så overkligt att det inom en snar framtid är ens egen tur!

Idag har jag haft så mycket sammandragningar att jag knappt tagit mig ur soffan. Men det verkar inte vara på g ändå :( Såååååå less på det nu!!!!

• Mulan91

Gahhhh jag känner inte heller så mycket -_- lite förvärkar här och där. Trötthet, måste kissa ofta but that's it. Eller jo min mage e kaos fortfarande haha.

Imorgon fyller jag år :D skulle va trevligt med en present (bebis). Fast efter middagen jag o sambon ska käka :D haha.

Min foglossning känns inte av så mycket längre, skumt. Trodde den skulle vara som värst nu!!

Och Nefermiw grattis!!! :)))

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-08-10 21:37:49 följande:

Gahhhh jag känner inte heller så mycket -_- lite förvärkar här och där. Trötthet, måste kissa ofta but that's it. Eller jo min mage e kaos fortfarande haha.

Imorgon fyller jag år :D skulle va trevligt med en present (bebis). Fast efter middagen jag o sambon ska käka :D haha.

Min foglossning känns inte av så mycket längre, skumt. Trodde den skulle vara som värst nu!!

Och Nefermiw grattis!!! :)))

Grattis i förskott!

Jag har en tid hos frissan på fredag så efter det är det fritt fram för bebis ;) Om man nu får önska :)

Min foglossning är också lite bättre nu. Tror att det har att göra med att bebis ligger fixerad. Ingen aning om varför det är så men senaste 1-1,5 veckan så har jag inte riktigt lika ont som tidigare :) Tummen upp för det i alla fall XD
Svar på tråden BF Augusti 2016