• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis
    Serah skrev 2016-02-29 18:03:07 följande:

Åh vad skönt!! Fick du ul?

Jag frågade bm om jag fick lyssna på bebis hjärta för art se om allt var bra idag. Men de lyssnar inte på hjärtat innan v 25 :(

Taskig att inte ens försöka lyssna på hjärtat :/ Jag ska på första kontroll nästa vecka och hoppas få lyssna.
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-02-29 18:10:03 följande:
    Taskig att inte ens försöka lyssna på hjärtat :/ Jag ska på första kontroll nästa vecka och hoppas få lyssna.
    jag tror det är lite olika bm...
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-02-29 18:03:07 följande:
    Åh vad skönt!! Fick du ul?

Jag frågade bm om jag fick lyssna på bebis hjärta för art se om allt var bra idag. Men de lyssnar inte på hjärtat innan v 25 :(
    hehe japp dom tog in oss på ul direkt :) såå lättad, haha tom bm såg skillnad på min mage att den ser mycket mindre ut plötsligt och med min historia så tog dom in oss direkt, min stackars man började gråta av lättnad, som jag skrämt upp honom...
  • skattenmust

Måste fråga, allt är ju frivilligt att svara på-
    har ni någon som helst sexlust?

Jag har det inte. bara tanken, och jag älskar min man så det är inte det, har bara ingen lust.

• Mika86

Åh vad kul att tråden är så välanvänd

Usch din stackare skatten must, du o tösen är verkligen riktiga lämpar, fy vilken tuff tid för er båda, krya på dig.

Ang sexlust så jo den har ökat, fast hade jag förväntat mig då det varit likadant de andra graviditeterna.

Ang vikten som nån frågade om, tror jag gått ner 4-5 kg o sen upp 1-2

• Snuttispluttis
    skattenmust skrev 2016-02-29 18:16:51 följande:

Måste fråga, allt är ju frivilligt att svara på-

har ni någon som helst sexlust?

Jag har det inte. bara tanken, och jag älskar min man så det är inte det, har bara ingen lust.

Jag kan känna mig rätt sugen ibland, men har varken tillfälle eller energi till det. Sen när jag blir större är jag inte så bekväm med det heller så det blir nog inget sånt förrän efter fl.
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-02-29 18:44:27 följande:

Usch din stackare skatten must, du o tösen är verkligen riktiga lämpar, fy vilken tuff tid för er båda, krya på dig.

Ang sexlust så jo den har ökat, fast hade jag förväntat mig då det varit likadant de andra graviditeterna.

Tack så mycket, det har varit en tuff tid och är fortfarande lite kämpigt, det psykiska tog hårdare än det fysiska, då jag skulle ev förbereda mina 2 barn på att jag kanske skulle lämna, DEN tog hårt. 

haha min sexlust är som bortblåst , stackars mannen min..
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-02-29 21:07:02 följande:
    Jag kan känna mig rätt sugen ibland, men har varken tillfälle eller energi till det. Sen när jag blir större är jag inte så bekväm med det heller så det blir nog inget sånt förrän efter fl.
    aa men så är det här med, ibland så faller lusten på..sedan..borta med vinden, hahaha

Är det någon här inne som använt eller använder niferex? Min bm sa idag att jag skulle börja med dom, vilket jag var väldigt tveksam till pga min lever, men det skulle visst gå bra. ska bara dubbelkolla med min behandlande läkare imorgon innan jag börjar..så den inte slår ut den enda medicin jag får ta.

hade visst lite lågt järnvärde..
  • Mulan91
    Mika86 skrev 2016-02-29 18:44:27 följande:

Ja eller hur :) jätte roligt!!

Skattenmust vad läskigt :o aldrig hört nå liknande gällande utresor ! Riktig kämpe :) ibland har faktiskt läkare fel, man ska aldrig ge upp! Vilket fint band du och ditt barn kmr o ha:) ni båda kämpa er igenom det tuffa mot alla odds:)
  • Axelberg79

Ibland faller lusten på och ropar jag på sambon (om han är hemma...) Men tyvärr lyckas jag aldrig få lika bra orgasm som innan.... Lite besviken är jag eftersom när jag var gravid med min son då hade jag en enorm sexlust....

Svar på tråden BF Augusti 2016