• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Nä lusten är som bortblåst, orkar inte ens tänka på det

Japp jag använder Nigerex tar en innan jag ska lägga mig har funkat mycket böttre än duroferon!

• Nmg

Visst är det jobbigt med förkylningen!! Använder du nässpray? Vad får man använda egentligen? Tack för tipsen! Har varit på det och det är superbra där! Nu när man sett en del där redan kan man "mingla" runt mer utan stress

skattenmust skrev 2016-02-29 17:58:08 följande:

Då är vi 2 som är super förskylda, snorar och hostar i ett med en fruktansvärd huvudvärk.. London är ju nära och dessutom inga främmande myggor osv, känns ju betydligt mycket mer tryggt skulle jag tycka. Hoppas ni får en jättefin resa, och när ni är där, om ni har lust och tid så finns det 2 st upplevelser, det är The london eye och madame toussades vaxkabinette :)

• skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-02-29 21:26:24 följande:
    Ja eller hur :) jätte roligt!!

Skattenmust vad läskigt :o aldrig hört nå liknande gällande utresor ! Riktig kämpe :) ibland har faktiskt läkare fel, man ska aldrig ge upp! Vilket fint band du och ditt barn kmr o ha:) ni båda kämpa er igenom det tuffa mot alla odds:)
    hehe tack, ja vi kommer vara riktigt tighta, hon är ju ett mirakel i dubbel bemärkelse :) {#emotions_dlg.flower}
    Axelberg79 skrev 2016-02-29 22:03:50 följande:

Ibland faller lusten på och ropar jag på sambon (om han är hemma...) Men tyvärr lyckas jag aldrig få lika bra orgasm som innan.... Lite besviken är jag eftersom när jag var gravid med min son då hade jag en enorm sexlust....

Här är det tvärstopp, bara tanken får mig att tappa all lust till närhet..har aldrig varit sådan innan, haha
    Nmg skrev 2016-02-29 22:15:04 följande:

Japp jag använder Nigerex tar en innan jag ska lägga mig har funkat mycket böttre än duroferon!

ahhh, du använder Niferex, för jag fick tillsagt mig igår av mvc att börja använda dom, va bra att dom fungerar då ska jag bara dubbelkolla så jag får ta dom och börja ikväll isåfall :)
    Nmg skrev 2016-02-29 22:18:27 följande:

Visst är det jobbigt med förkylningen!! Använder du nässpray? Vad får man använda egentligen? Tack för tipsen! Har varit på det och det är superbra där! Nu när man sett en del där redan kan man "mingla" runt mer utan stress

Det är helt fruktansvärt, speciellt som den satt sig som en enorm huvudvärk, nej jag har inte använt något faktiskt men det är för att jag inte vågar, hehe oki ja jag hoppas ni får en jättefin resa och javisst är det en upplevelse :)
  • skattenmust

Fick min första sammandragning igår, i ett blint raseriutbrott...

blev lite orolig för själva sammandragningen men så fort jag lugnade ner mig så släppte det och sedan så ska väl kroppen börja träna lite snart antar jag, någon annan som känt av det redan?

Var som sagt första igår och då var jag rasande så fick den nog på grund av det..

• Axelberg79
    skattenmust skrev 2016-03-01 09:54:55 följande:

Fick min första sammandragning igår, i ett blint raseriutbrott...

blev lite orolig för själva sammandragningen men så fort jag lugnade ner mig så släppte det och sedan så ska väl kroppen börja träna lite snart antar jag, någon annan som känt av det redan?

Var som sagt första igår och då var jag rasande så fick den nog på grund av det..

Jag brukar få sammandragningar när jag stressar och kanske rör mig lite för fort.
  • skattenmust
    Axelberg79 skrev 2016-03-01 10:59:18 följande:
    Jag brukar få sammandragningar när jag stressar och kanske rör mig lite för fort.
    ahh, pratade just med mvc och sa att jag fick mig ett utbrott på min man igår vilket ledde till en sammandragning, hon sa att det är helt okey så länge det inte håller i sig och återkommer, vilket det inte gjorde då jag gick och la mig i sängen efter att ha slängt täcke och kudde till mannen på soffan. 

Vilken vecka är du i ? Jag fick som sagt min första igår och mvc sa att det kan bli så vid ansträngning, om man springer till bussen, bär lite tungt eller stressar.
  • Axelberg79
    skattenmust skrev 2016-03-01 11:08:57 följande:

ahh, pratade just med mvc och sa att jag fick mig ett utbrott på min man igår vilket ledde till en sammandragning, hon sa att det är helt okey så länge det inte håller i sig och återkommer, vilket det inte gjorde då jag gick och la mig i sängen efter att ha slängt täcke och kudde till mannen på soffan. 

Vilken vecka är du i ? Jag fick som sagt min första igår och mvc sa att det kan bli så vid ansträngning, om man springer till bussen, bär lite tungt eller stressar.

Jag går in i v 20 i morgon. På fredag ska vi på rul. Ska bli så kul att få se lillsmurf igen. Eller smurfan haha förhoppningsvis så ligger den inte och kniper med benen.
  • skattenmust
    Axelberg79 skrev 2016-03-01 12:05:41 följande:
    Jag går in i v 20 i morgon. På fredag ska vi på rul. Ska bli så kul att få se lillsmurf igen. Eller smurfan haha förhoppningsvis så ligger den inte och kniper med benen.
    Åhh halva tiden ju, underbart , Grattis till det :) hehe aså ul är en oerhört lättnad då man ser att det lilla trollet rör på sig, ett hjärta som slår osv. hahaha jaaa hoppas att ni får se vad det är nu, jag fick ju veta på kub ul att vi väntar en lillsnorka :)
    såå spännande med rul aså, haha hoppas att ni får veta vad det är :)
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-02-29 22:15:04 följande:

Du använder Niferex varje dag? känner du av någon biverkan? Men du upplever den som bättre än duroferon? Med min lille så åt jag duroferon men nu sa min bm att jag ska börja med Niferex vilket jag aldrig provat innan så jag undrar lite över den..
Svar på tråden BF Augusti 2016