• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Anonym (Malin)

Vi ska till Barcelona i april, kommer vara i v 23 då, är inte speicellt orolig för nåt virus, myggorna finns inte där samt att det är väl inte ens bevisat att det är myggorna som gör barnen sjuka? Myggan och viruset finns i massvis med länder med det är bara i Brasilien barnens föds med neurologiska komplikationer. Min filosofi är att man inte kan gå och oroa sig för allt, då blir man nog sjuk i allt möjligt till slut :)

• skattenmust

Nu vill jag inte skrämma upp någon på nåt sätt, som jag skrivit tidigare så är jag allvarligt sjuk och att jag och lillan överlevde är ett mirakel. Jag reste och blev sjuk utomlands, så ni som planerar att resa. så är mitt tips-
    Vaccinera er emot allt ni bara kan.

• Anonym (Malin)

Jag och min son bodde tidigare i Thailand, så jag tror vi är vaccinerade mot det mesta faktiskt, men det kan vara bra och läsa på lite, vad som gäller för olika länder.

Vet inte om jag läst något om din sjukdom men vad råkade du ut för egentligen?

• skattenmust
    Anonym (Malin) skrev 2016-02-29 10:14:20 följande:

Jag och min son bodde tidigare i Thailand, så jag tror vi är vaccinerade mot det mesta faktiskt, men det kan vara bra och läsa på lite, vad som gäller för olika länder.

Vet inte om jag läst något om din sjukdom men vad råkade du ut för egentligen?

När man reser så bör man vaccinera sig emot det som är aktuellt i just det landet.
    Jag fick en kraftig leverinfektion, som spred sig upp i kroppen till övriga organ, bla så fann man blod och varinfektion som spridit sig upp till gallblåsan och gallgångar,, jag blev så sjuk att jag var nära på att få leversvikt, låg inne i julas med hjärtmaskin och syrgas. Mina vänner och familj ombads att komma upp, då man inte trodde att jag skulle klara mig och framförallt inte bebis. Jag har varit i Dubai, Turkiet och Belgien förra året och vaccinerade mig inte emot något. Nu ligger jag med influensa och kan inte ens ta en panodil emot feber eller smärta, för då krashar min lever. Jag går på ständiga kontroller, men som sagt- vaccination är underskattat.

Håller med dig, läs på för varje land du åker till, jag beräknas vara sjuk iallafall i 1 år till, sedan så ska jag vara frisk men det är med daglig medicinering just för detta.
    Så ska ni resa, vaccienera er och kolla upp vad som gäller för det landet ni åker till.
  • skattenmust
    skattenmust skrev 2016-02-29 10:28:00 följande:
    När man reser så bör man vaccinera sig emot det som är aktuellt i just det landet.
    Jag fick en kraftig leverinfektion, som spred sig upp i kroppen till övriga organ, bla så fann man blod och varinfektion som spridit sig upp till gallblåsan och gallgångar,, jag blev så sjuk att jag var nära på att få leversvikt, låg inne i julas med hjärtmaskin och syrgas. Mina vänner och familj ombads att komma upp, då man inte trodde att jag skulle klara mig och framförallt inte bebis. Jag har varit i Dubai, Turkiet och Belgien förra året och vaccinerade mig inte emot något. Nu ligger jag med influensa och kan inte ens ta en panodil emot feber eller smärta, för då krashar min lever. Jag går på ständiga kontroller, men som sagt- vaccination är underskattat.

Håller med dig, läs på för varje land du åker till, jag beräknas vara sjuk iallafall i 1 år till, sedan så ska jag vara frisk men det är med daglig medicinering just för detta.
    Så ska ni resa, vaccienera er och kolla upp vad som gäller för det landet ni åker till.
    För bara 2 veckor sedan så var det tal om en akut levertransplantation, vilket jag bestämt sa nej till pga bebis, Nu hjälper min medicin mig så jag inte behöver det....
  • skattenmust

Wehooo kom hem från mvc nu och lillan mår bara fint, det är riktiga spökveckor som kickat in nu, haha men hon mår bra :)

• Nmg

Har avbokat resan nu. Är dessutom super förkyld och det såg ut att bli regn där oxå nästa helg så det var inget som Lockade. Eventuellt bokar vi en resa till London under denna vecka till bästa helg, men jag ska avvakta först ich se var den här förkylningen tar vägen. Vad jobbigt att man inte kan använda nässpray eller halstabletter.... Typ zyx o sånt...

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-02-29 17:22:08 följande:

Har avbokat resan nu. Är dessutom super förkyld och det såg ut att bli regn där oxå nästa helg så det var inget som Lockade. Eventuellt bokar vi en resa till London under denna vecka till bästa helg, men jag ska avvakta först ich se var den här förkylningen tar vägen. Vad jobbigt att man inte kan använda nässpray eller halstabletter.... Typ zyx o sånt...

Då är vi 2 som är super förskylda, snorar och hostar i ett med en fruktansvärd huvudvärk.. London är ju nära och dessutom inga främmande myggor osv, känns ju betydligt mycket mer tryggt skulle jag tycka. Hoppas ni får en jättefin resa, och när ni är där, om ni har lust och tid så finns det 2 st upplevelser, det är The london eye och madame toussades vaxkabinette :)
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-29 15:33:35 följande:

Wehooo kom hem från mvc nu och lillan mår bara fint, det är riktiga spökveckor som kickat in nu, haha men hon mår bra :)

Åh vad skönt!! Fick du ul?

Jag frågade bm om jag fick lyssna på bebis hjärta för art se om allt var bra idag. Men de lyssnar inte på hjärtat innan v 25 :(
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-02-28 19:58:13 följande:
    Nämen usch då! Krya på sig i massor så att du inte behöver åka in!

Låter bra att ringa mvc. De kan nog lugna dig med att låta dig lyssna på hjärtljud eller fixa tid för ul med din historia du har bakom dig. Jag hoppas de lyssnar på din oro och tar den på allvar!
    Tack så mycket för krya på mig, är lite piggare idag och framförallt efter mitt mvc besök :)
Svar på tråden BF Augusti 2016